ساری- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد.

افزایش مصدومان چهارشنبه آخر سال در مازندران / آمادگی مراکز درمانی استان در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حامد روحانی زاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در رابطه با چهارشنبه آخر سال، خواستار توجه و دقت بیشتر مردم در پیشگیری از حوادث شد و اظهار کرد: در سال ۹۴، تعداد ۶۱ نفر در چهارشنبه آخرسال مصدوم شدند که در سال گذشته این رقم به ۹۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد آسیب دیدگان مرد هستند، اضافه کرد: اغلب حوادث در سنین ۱۰ تا ۲۰ سال اتفاق می افتد.

دکتر روحانی زاده در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی براینکه آیا تاکنون حادثه ای در رابطه با چهارشنبه آخرسال گزارش شده است گفت: تاکنون حادثه ای در استان گزارش نشده است و اورژانس های استان مازندران به همراه ۸۴ دستگاه آمبولانس از آمادگی کامل در زمینه خدمات رسانی برخوردارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با تشریح طرح سلامت نوروزی با اعلام اینکه ۳۳ بیمارستان استان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: در نوروز گذشته، ۱۲ میلیون ۲۶۰ هزار شب اقامت را در مازندران شاهد بودیم که این تعداد اسکان، ۴ برابر جمعیت ثابت استان بوده و این تعداد اقامت، حجم مراجعات به مراکز درمانی را افزایش خواهد داد.

روحانی زاده به وجود ۸۸ درمانگاه خصوصی شبانه روزی و ۱۰۰ درمانگاه معین بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: درمانگاه های خصوصی و مراکز بهداشتی موظفند در ایام نوروز با تمام امکانات فعال باشند تا بخشی از مراجعات سرپایی را پوشش دهند.

وی به فعالیت شبانه روزی مرکز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این مرکز، ارتباط کل شبکه استانی، پیگیری وضعیت اعزام بیماران و انتقال بین بیمارستانی را برعهده داشته و مردم درصورت شکایت می توانند با شماره تلفن ۳۳۳۶۰۰۰۰ تماس حاصل کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در استان خبر داد و گفت: اتوبوس آمبولانس ها در محورهای اصلی که تردد جاده ای بیشتر است، استقرار دارند.

روحانی زاده با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه سلامت در استان مازندران مستقر خواهد شد، ادامه داد: سالانه ۲ و نیم میلیون نفر از اورژانس های استان خدمات می گیرند.

وی یادآور شد: مسافرانی که تحت پوشش طرح پزشک خانواده نیستند، طبق همان روشی که در استانشان از خدمات استفاده می کنند، از خدمات دارویی برخوردار می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۱۴ هزار و ۷۶۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه موادغذایی در سال جاری خبر داد و افزود: در این بازرسی ها، ۳۷ مرکز عرضه موادغذایی تعطیل و ۱۰ تن موادغذایی فاسد، معدوم شد.

روحانی زاده خاطرنشان کرد: در محورهای غرب استان به علت ترافیک بالا در رابطه با انتقال بیماران دچار مشکل هستیم.

وی تعداد فوتی های تصادفات رانندگی در نوروز ۹۵ را ۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: با کاهش ۵۸ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی، ۱۱ نفر در نوروز ۹۶ جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.