اهواز- چند روز بیشتر به پایان سال و آمدن عید نمانده اما شهرداری اهواز هنوز در خواب زمستانی است، چراکه از بازسازی و زیبا سازی شهر و رفع معضلات شهری به شکل سطحی حتی برای خالی نبودن عریضه هم خبری نیست، اگر بازارهای این کلانشهر شلوغ نمی شد و دست فروش ها بساط نمی کردند نشانی از آمدن نوروز نداشت.

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ ما با این اوضاع الفتی دیرینه داریم! حالا که شما را جمع بسته ام، لابد می پرسید کدام اوضاع؟

راستش فکر می کردم چه خوب شد که بهار دارد می آید، آخر برای ما که رد پایمان به جای برف در خاک می ماند همان بهتر که عمو نوروز بیاید دست ننه سرما را بگیرد ببرد پی زندگی شان، شهر ما هم با گرمایش سر کند. تازه نزدیک عید که می شود شهرها حال و هوای دیگری دارند شهرداری ها به فکر می افتند برای بازسازی و زیباسازی خیابانها و کوچه ها و فضاهای شهری، برای ما هم که میان اخبار جنایات داعش لعنتی، تحریم های بی عذر و بهانه او! گرد و غبار نفس گیر شهرمان، تورم هایی که بالاخره نفهمیدیم نرخش را چطور حساب می کنند و انتقال آبی که میان مرگ و زندگی است، چرخ می خوریم کاری بدیع است بیاییم روزانه بنشینیم و نزدیک عید تلاش عزیزان شهرداری در کلانشهر اهواز را رصد کنیم. فیلم ها و عکس های شهرستان های دیگر را که ببینی انگار توپ سال زودتر در خیابان ها ترکیده، به به چه خیابانهایی! عجب شهری! چه شهرداری! اینجا اما انگار نه انگار نزدیک عید است، در این شهر انگار وظایف شهرداری تفاوت دارد و ما بی خبریم، شاید بهتر است اهوازی ها سرشان را پایین بیاندازند و بروند یک گوشه بنشینند تا توپ سال جدید ترکیده شود چراکه این جا در این ایام هم همان است که بود، از بازسازی و زیبا سازی شهر و رفع معضلات شهری به شکل سطحی حتی برای خالی نبودن عریضه هم خبری نیست، اگر بازارهای این کلانشهر شلوغ نمی شد و دست فروش ها بساط نمی کردند نشانی از آمدن نوروز نداشت.

 چند روز بیشتر به پایان سال و آمدن عید نمانده اما شهرداری اهواز هنوز در خواب زمستانی است و بدتر از آن دریغ و صد افسوس که با سفرهای استانی بعضی از مسئولان کوچه ها و خیابانها کنده می شود تا بودجه بگیرند و بعد چند خیابان اصلی و سرراهی را درست می کنند تا مسئولی که عبور می کند خوشحال شود به داشتن چنین زیر دستان دلسوزی، بعد از آن باز ما می مانیم و چاله هایی که خاکهای ته کفش هایمان به مرور آنها را پر می کند تا نزدیک سال آینده! موضوع تاسف بار دیگری هم وجود دارد در کل شهر اهواز چند بنر نوروزی می بینید که آن هم حاشیه اش تبلیغات شهرداری است و در اصل همان کار کوچک نیز به سود شهرداری است نه از سر دلسوزی و مسئولیت پذیری.

گزینه روی میز شهرداری اهواز

شهر رنگ و رو رفته، زباله های پراکنده از گاومیش آباد تا پاداد، پل پنجم و کارون، خیابان های خاک گرفته و درخت هایی که بار خاک دارند به جای میوه حتی در زیباترین روزهای شهری دیگر، روزهای قبل از بهار ما را می سازد، بله همه ما با این اوضاع الفتی دیرینه داریم، اینجا در اهواز در چند روز به عید مانده هم خبری از تکاپوی شهری وجود ندارد. شاید هم شهرداری اهواز سرش بیشتر به پرداخت حقوق معوقه کارگرانش گرم است! و با توجه به گستردگی اعتراض این کارگران که هردم از جایی درب استانداری خوزستان صف می کشند وقت دیگری برایشان باقی نمی گذارد تا به زیبا سازی شهر آن هم به خاطر آمدن عید فکر کنند، گزینه دیگری هم روی میز شهرداری اهواز است، «شهرداری بدهکار و بی اعتبار» گزینه ای است که بیشترین استفاده را در این چند ماه آمدن شهردار جدید داشته است.

با همه اینها کاش این کمترین دلخوشی مردم مبنی بر اینکه نزدیک عید شهر آنها نیز رنگ و بوی دیگری می گیرد و اهوازی ها نیز شهری تمیز و زیبا را تجربه می کنند گرفته نشود و از سوی دیگر شهرداری این نکته را مد نظر گیرد که در ایام عید خوزستان یکی از استانهای مسافر پذیر است و همین دلیل ویژه ای است که با تمام مشکلات به فکر نما و ظاهر شهر برای ورود مهمانان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.