کرج- استاندارالبرز با تاکید بر تکریم و رسیدگی به امور خانواده معظم شهدا گفت: این قشر مرارت ها و مشقت های فراوانی را متحمل شده اند لذا مسکن و اشتغال در اولویت اصلی خدمت به ایثارگران باشد.

مسکن و اشتغال اولویت اصلی خدمت به جامعه ایثارگران باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز محمدعلی نجفی صبح امروز دوشنبه در چهارمین همایش شورای هماهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی ایثارگران استان البرز اظهارکرد: فرهنگ ایثار و شهادت، بعنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی ترین مفاهیم انسانی و الهی است و مختص به یک دین و ملت و کشور نیست؛ بلکه جهانی است و به همه جامعه بشری تعلق دارد.

وی افزود: در هویت ملی و فرهنگی و دینی ما نیز تاکید فراوان به این امر شده و پرداختن به آن در تثبیت استقلال کشورها نیز موثر واقع خواهد شد.

نجفی با اشاره به ارزش کار این قشر بیان کرد: ایثارگان و شهدای والا مقام با ایثار همه وجود خود و نثار جان و مال و خون خود خیر و برکت را برای جامعه ما آوردند و فضای جامعه را معطر کردند.

وی افزود: امروز، فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی برای ما بیشتر از گذشته است و جامعه ای که به کرامت و پاسداشت حرمت انسانی توجه دارد و حقوق آنان را محترم می شمارد از ارزش والایی برخوردار است و ما نیز وظیفه خود می دانیم که روحیه ایثار را ارج نهاده و احترام ویژه ای در این زمینه قائل باشیم.

استاندار البرز گفت: خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان صبور چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در دفاع از مرز و بوم کشور و فراتر از آن جانفشانی هایی کردند که بایدهمواره ارج نهاده شود.

نجفی با تاکید بر حفظ عزت، احترام، تکریم و رسیدگی به امور خانواده معظم شهدا  بیان کرد: در برنامه ریزی های مدیران استان و حضور هفتگی و دیدارهای مستمر با خانواده ایثارگران و آزادگان باید نیازهای این قشر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسیدن به امور این قشر از وظایف ارزشی ما محسوب می شود؛ گفت: رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا در دستور کار مدیریت منابع انسانی و اداری دستگاه ها و تهیه مسکن این قشر و سایر نیازمندی ها نیز باید مورد توجه باشد.

استاندار البرز همچنین با اشاره به لزوم اجرایی شدن قوانین و مصوبات در روند خدمت رسانی مناسب به این قشر و ضرورت اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات شخص رئیس محترم جمهوری و وزیر کشور  در این رابطه تصریح کرد: قوانین خدمات ایثارگری که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده باید بنحو کاملی اجرایی شود.

نجفی تبیین اولویت ها برای اجرای مطلوب روند خدمات از سوی دستگاه ها  و شفافیت، اطلاع رسانی، آموزش و رفع ابهام و تبادل اطلاعات را از جمله اهداف این همایش استانی عنوان کرد و افزود: از سوی دستگاه های اجرایی نباید هیچ تعللی وجود داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.