کرج - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از آماده باش صددرصدی ۲۶ ایستگاه عملیاتی با ظرفیت ۷۹ خودرو و ۲۱۹ نیروی عملیاتی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

 آماده باش ۲۶ ایستگاه آتش نشانی و ۲۱۹ نیروی عملیاتی در کرج

محمد یساولی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اقدامات صورت گرفته  قبل از چهارشنبه سال جاری اظهار کرد: در این راستا و طی مکاتباتی که با ادارات کل استان، شهرداری های مناطق  و سازمان های تابع انجام شد در بحث فرهنگسازی کارمندان و خانواده های این گروه برنامه هایی به اجرا درآمد.

یساولی با اشاره به ارائه آموزش های ایمنی به شهروندان افزود: در بحث  آموزش مدارس باهماهنگی اداره آموزش پرورش اقدام به برگزاری ۲۰۰ دوره آموزشی ایمنی عمومی آتشنشانی با مضامین چهارشنبه سوری شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه افزود: توصیه ها و دستورالعمل های ایمنی از طریق جراید، نشریات، سایت سازمان و صداو سیمای البرز اطلاع رسانی شده است.

وی اضافه کرد: چاپ ۱۰ هزار برگ بروشور در خصوص خطرات چهارشنبه پایان سال  وتوزیع آن در بین شهروندان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

یساولی با بیان اینکه تهیه ونصب  بنرهای ایمنی  در ۵ نقطه پرتردد کرج در خصوص خطرات چهار شنبه سوری از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج بوده است،خاطرنشان کرد: قرار دادن دستورالعمل های ایمنی در سایت سازمان جهت اطلاع رسانی به شهروندان بخشی از تمهیداتی بود که قبل از شروع چهار شنبه پایان سال صورت گرفته است.

یساولی از آماده باش صددرصدی ۲۶ ایستگاه عملیاتی این سازمان با مجموع ۲۱۹ آتشنشان خبرداد و گفت: دراین زمینه تست تجهیزات و آماده سازی خودروها، موتور سیکلت ها و خودروهای خاموش کننده انجام شده است تا در مواقع ضروری با عدم کارایی مواجه نشویم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج  با اشاره به اینکه حضور کلیه مسئولین ایستگاه ها و نیروهای فرا خوان شده از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه سوری تا پایان آن الزامی است، افزود: فراخوان کلیه های نیروهای خارج از شیفت  و لغو مرخصی تمامی پرسنل و استقرار خودرو و نیروها در ۸ نقطه از شهر کرج از جمله تمهیداتی است که سازمان آتش نشانی در خصوص چهارشنبه آخر سال اتخاذ کرده است.

وی در پایان افزود: به واسطه اطلاع رسانی که به شهروندان صورت گرفته است و بالا بودن سطح آگاهی آنها، آمار حوادث و صدمات در سال گذشته در بعضی از حوزه ها ۵۰ درصد کاهش داشته است که نشان از هوشمندی و آموزش صحیح مردم است و امیدواریم در سال جاری شاهد هیچگونه حادثه ناگواری نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.