همدان - رئیس واعصاب کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری وگردشگران شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری از باغ کتاب تهران به عنوان یک پروژه علمی فرهنگی وسر مایه گذاری بازدید به عمل آوردند

مرکز علمی و فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی در همدان احداث می شود
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رییس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورا در این بازدید با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در ایجاد درآمدهای پایدار شهری گفت: احداث مرکز علمی تفریحی فرهنگی و گردشگری پروژه ای است که می تواند با مشارکت بخش خصوصی درآمد خوبی برای شهرداری داشته باشد.

مریم روانبخش، مجموعه باغ کتاب را  مجموعه ای علمی آموزشی ،تفریحی و گردشگری  دانست و افزود:  واقعا زمانی که افراد در سنین مختلف در این محیط قرار میگیرند و به صورت تجربی مهارت ها را می آموزند به دلیل عملی بودن یادگیری و ماندگاری در اذهان آنها بیشتر خواهد بود و از تئوری هایی که در آموزش می بینند با مبانی علمی و عملی مطالب آشنا خواهند شد و این نوع آموزش نیز نوعی سرمایه گذاری علمی محسوب می شود.

روانبخش شرکت توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران را در  احداث باغ کتاب را قابل توجه دانست و یاداور شد: این پروژه علاوه بر تاثیرگذاری بالای یادگیری در کودکان و نوجوانان می تواند در جذب گردشگران نیز تاثیر گذار باشد.

روانبخش ادامه داد: احداث این فضا با توجه به جذابیتی که ایجاد می کند برای همه اقشار جامعه گردشگران مفید و سرگرم کننده است زیرا امروزه باید علم را به طرف فضاهای واقعی و پارکها سوق داد چون ذائقه مردم و توقع آنها از پارک سازی و قرار گرفتن در آن تغییر کرده و ضمن تفریح با بیانی علمی هم آشنا می شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای پروژه پارک ملل در ورودی شهرهمدان (باغ میوه) که از پروژه های متنوعی شکل گرفته در این پروژه در فضایی که به عنوان موزه پرواز اختصاص داده شده می توان این پروژه را با معماری خاص و منحصر به فرد به عنوان یک الگوی علمی تفریحی گردشگری اجرا کرد ضمن اینکه از گذشته زیربنای شهر همدان به عنوان یک شهر دانشگاهی تعریف شده و گواه این مطلب مجموعه دانشگاه های بوعلی، صنعتی، پیام نور، آزاد، موسسات علمی است که تعداد دانشجویان در حال تحصیل از سرانه استان و غرب کشور بیشتراست.

سخنگو و رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم در این بازدید گفت: مجموعه بسیار وسیع و فاخری را شهرداری تهران ایجاد کرده و به ثمر رسانده اند که  تقریبا از لحاظ وسعت در جهان نادر است و به همین دلیل طبق گفته ها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

 کامران گردان با بیان اینکه انسان در سنین کودکی و خردسالی زمینه های زیادی برای یادگیری و نگهداری مطالب آموخته شده دارد، گفت: باغ کتاب به گونه ای طراحی شده که کودکان و نوجوانان می توانند موارد را بسیار عالی به صورت سمعی و بصری در حوزه های مختلف بویژه در مدیریت شهری بیاموزند و فضا به گونه ای طراحی شده  که باعث کنجکاوی و پویایی بیشتر کودکان شده و آنها را جهت تحقیق و پژوهش بیشتر ترغیب می کند و ما هم به دنبال ایجاد بخشی از این باغ کتاب در وسعت کوچکتر در همدان هستیم .

گردان اضافه کرد: همانگونه که همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بوده و دارای پیشینه علمی بالایی است و نخستین شهر جهان نیز محسوب می شود بر این اساس می توانیم با ایجاد فضایی همانند باغ کتاب علاوه بر فراهم کردن فضای علمی فرهنگی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان شهر همدان، یکی از جاذبه های گردشگری را هم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم از تجربه شهرداری تهران در ایجاد باغ کتاب در همدان بهره ببریم،اظهار کرد: یکسان سازی فضا با محیط و حفظ محیط زیست از شاخصه های بارز این پروژه است که اختشاشات بصری را ایجاد نکرده و از لحاظ طراحی و معماری تمامی موارد مورد توجه بوده است.    

  نایب رئیس شورای اسلامی شهرهمدان هم به معماری و طراحی باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه به مباحث فرهنگی و علمی در این پروژه پرداخته شده است اما لازم بود تاریخ ایران یا تهران هم در این پروژه لحاظ می شد چرا که باید فرهنگ و تاریخ ایران زمین یا شهر و استان که در کتاب های درسی آموزش داده می شود را به نمایش گذاشت و از دانشمندان تاریخ ایران به تصویر کشید .

علی فتحی با اشاره به اینکه در دوران نونهالی و نوجوانی شخصیت افراد شکل می گیرد، اضافه کرد: در این مجموعه باید در موضوعات آموزشی ،مباحث روانشناسی هم لحاظ شود چرا که افراد از طبقات مختلف جامعه هستند که از این مجموعه بازدید می کنند.

فتحی اظهار کرد: قسمت های نمایشی هم نیاز است به بخش های باغ کتاب اضافه شود و تنها موارد دیجیتالی نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر و رییس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز به فاخر بودن مجموعه ایجاد شده در باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: تدوین آموزش و پرورش نوین یکی از اهداف مهم ماست که باید در تراز تمدن نوین اسلامی اتفاق افتد.

اکبر کاوسی امید اظهار کرد: در این مجموعه محیطی را شاهد بودیم که دانش آموز را در زمینه های مختلف از جمله ترافیک، استفاده درست از انرژی و یادگیری و پی بردن به علوم مختلف و پیوستگی آنها با هم از ویژگیهای این مجموعه است که در یادگیری دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است.  

کاوسی امید اضافه کر د: احداث باغ کتاب کار ارزشمندی است که پیگیر احداث این مجموعه در مقیاس کوچکتر در همدان خواهیم بود، تا بتوانیم به اهدافی که با مؤلفه های مختلف در آموزش و پرورش و مهارت است برسیم .

وی با بیان اینکه از ویژگیهای این مجموعه خانواده محور بودن است، افزود: هدف ما این است تا از آموزش پرورش حافظه محور و حافظه پرکن خارج شده و به سمت و سویی حرکت کنیم که در آن مهارت زندگی اتفاق افتد و خود دانش آموز در آینده به سمت کارآفرینی پیش برود .  

عضو شورای شهرهمدان با اشاره به اینکه شهرداری تهران اقدام ارزشمندی انجام داده گفت: چراکه مجموعه ای با این وسعت بالا را ایجاد کرده که توانسته پیوستگی و جامع بودن موارد را در این وسعت کنار هم جای دهد و قابل توجه است، تلفیقی از فرهنگ و معماری سنتی و معاصر با هم در تمدن سازی نکته قابل توجهی بوده که در این پروژه لحاظ شده است.

وی با اشاره به ایجاد مدارس مهارت آموزی و مدیریت توسط خود دانش آموزان در همدان، افزود: ما به دنبال این هستیم تا ذهن دانش آموز درگیر با محیط اطراف خود بوده و یادگیری را از چالشها و درگیریها بدست آورند تا یادگیریها در ذهنشان ماندگار شده و در اصل به رفتار تبدیل شود.

گفتنی است  رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان از تمامی بخش های باغ کتاب تهران بازدید به عمل آورده و به گفتگو و تبادل اندیشه با محمد رضا مجتهدی مشاور مدیرعامل باغ کتاب و مدیر شرکت توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.