اهواز - یک مدرس تئاتر گفت: تئاتر خوزستان در بیان و انعکاس دغدغه های مردم ضعیف عمل کرده ، نمره تئاتر استان در این زمینه از شماره یک تا ۱۰، عدد چهار است.

تئاتر خوزستان در بیان دغدغه های مردم ضعیف است

به گزارش قدس آنلاین، کاظم شیاعی عنوان کرد: اهالی تئاتر خوزستان با دغدغه های مردم آشنایی دقیقی ندارد؛ از سوی دیگر تعامل بسیار کمی با مسئولان دارند؛ متاسفانه در این زمینه علم و تخصص کافی برای آسیب شناسی مسائل اجتماعی وجود ندارد.

این مدرس تئاتر افزود: هنر تئاتر خصوصا تئاتر خیابانی بسیار تاثیرگذار است، باید کاری کرد تا مردم به سمت این هنر بیایند. باید دقیق و تخصصی پیش رفت و از هر گونه تولید آثار خطا و غلط دور شد، زیرا استمرار فعالیت نادرست، سیر صعودی غلط را رقم می زند.

وی همچنین گفت: باید دغدغه های مردم را شناخت و از میان آنها فاکتور گیری کرد. نمی شود دغدغه مردم شمال کشور را با جنوب مقایسه کرد. مردم باید با دغدغه ها همزاد پنداری کنند. متاسفانه مردم از فضای تولیدات تئاتر استان فاصله گرفتند. شاید این موضوع به این دلیل است که نیازهای آنها در تولیدات ما تامین نمی شود و یا آثار استانی کیفیت لازم را ندارند.

شیاعی اظهار کرد: تئاتر استان نباید منتظر حمایت باشد. باید به صورت خودجوش وارد شد و مسائل مردم را بررسی و بازنمایی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات فارغ التحصیلی و مهاجرت از مسائل مهم استان است، توضیح داد: مسائل و معضلات اجتماعی بسیاری را با قدرت تئاتر می شود به صورت مدرن برای مردم به نمایش گذاشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.