اصفهان- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بعضی مردم از اینستاگرام برای نمایش علاقمندی های خود از نگاه گرافیک استفاده می کنند، اما باید توجه داشته باشند که با محرمانه کردن صفحات شخصی خصوصا اینستاگرام می توانند از آسیب های احتمالی در امان باشند.

با ایمن سازی صفحات شخصی مجازی از آسیب در امان باشید

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: گاهی کاربران با تصاویر، شخصیت خود را در صفحات اینستاگرام معرفی می کنند و این موضوع می تواند حریم خصوصی در برداشته باشد، از این رو باید قواعدی تنظیم شود تا از باب صیانت در امان بوده و از حریم شخصی آنها مراقبت شود.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید بدانند که فضای مجازی یک فضای عمومی است، تصریح کرد: وقتی آلبوم عکسی بدون محدودیت بر روی اینستاگرام تعریف می شود، در واقع تمام اطلاعات فرد برای تمام مردم دنیا در معرض نمایش قرار می گیرد و به همین دلیل احتمال سوءاستفاده و جسارت وجود دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان توصیه کرد کاربران صفحات مجازی خود را با رمزهای دو مرحله ای ایمن سازی کنند.

وی ادامه داد: کاربران اینستاگرام باید آلبوم های شخصی خود را تعریف و قابلیت مشاهده آن را تنها برای افرادی که مجاز می دانند، فراهم کنند تا  از آسیب ها در امان باشند.

سرهنگ مرتضوی اظهارکرد: عده ای از افراد در سفر مستندسازی می کنند و عکس های خود را در آلبوم صفحه مجازی قرار می دهند این موضوع یکی از مسایلی است که پیام های تهدید آمیز را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: محرمانه کردن صفحات می تواند همیشه و در هر شرایطی به کمک کاربر آمده و او را از آسیب ها در امان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.