اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

محموله لوازم خانگی قاچاق به مقصد نرسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ محمد حسین بابا کلانی در این باره گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون کشنده را جهت بررسی مدارک و بازرسی محموله متوقف کردند.

وی ادامه داد: این خودرو که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود حامل ۵۸۰کارتن انواع لوازم خانگی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه بیان داشت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فروش امتیاز وام شگرد کلاهبردار اینترنتی

فردی که با تبلیغات کذب در فضای مجازی تحت عنوان فروش امتیاز وام، از شهروندان کلاهبرداری می کرد توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهارکرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان فروش امتیاز وام از آنها کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کارماموران پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  افزود: مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که در سایت دیوار و یا شیپور موردی را مشاهده کردند که در آن فروش امتیاز وام به آگهی گذاشته شده بود که با آن فرد تماس گرفته و او نیز بابت فروش امتیاز وام خود مبلغ ۲ میلیون به عنوان پیش پرداخت از قربانی خود دریافت می کند، لیکن پس از دریافت وجه دیگر تلفن خود را جوابگو نبوده است.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد : با جمع آوری شواهد و انجام یکسری اقدامات تخصصی، متهم که فردی ۴۰ ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب منفعت عنوان داشت و همچنین به کلاهبرداری از ۱۲ نفر از شهروندان به این شیوه اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از این آگهی ها می تواند منشا کلاهبرداری باشد و نباید به سادگی آن را باور کنیم و به یاد داشته باشید برای خرید امتیاز وام حتماً باید با بانک مربوطه مشورت لازم را انجام دهیم زیرا بعضی از وام ها امکان واگذاری امتیاز به افراد غیر را ندارد و همیشه در صورتی که قصد خرید کالا و یا خدماتی را داریم تا زمانی که آن را کاملاً دریافت نکرده ایم پولی بابت آن به عنوان پیش پرداخت نپردازیم.

توقیف اتوبوس مسافربری با ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله انواع کالای قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ سهراب قرقانی گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودورهای عبوری یک دستگاه اتوبوس مسافربری، یک کامیونت خاور و یک وانت نیسان را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از اتوبوس تعداد ۳ هزار و ۲۴ عدد خمیر دندان، ۸۰ عدد گوشی کاهنده صدا، ۷۲ عدد ماسک پلاستیکی، ۱۸۰ عدد فیلتر ماسک، ۱۳۵ عدد فیلتر روغن صنعتی، در بازرسی از کامیونت خاور تعداد ۲۴۰ عدد قفل کمد، ۳۹۰عدد ریل کمد، یک هزار و ۶۴۰ عدد جک کمدی، ۶ هزار و ۸۰ عدد لولا درب کابینت و ۹۸ جعبه پیچ فلزی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از وانت نیسان نیز تعداد ۳۳۶ عدد نوشیدنی خارجی، ۲۴ کارتن کمپوت، ۱۸ کیسه چای ۷۰ قطعه تجهیزات موبایل کشف شد بیان داشت : رانندگان هر ۳ خودرو مدارک گمرکی را ارائه نداند که خودرو و محموله ها متوقف شدند.

سرهنگ قرقانی افزود: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده و ۳ راننده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی باتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا برخورد قانونی می کند و اجازه جولان و فعالیت به آنان نخواهد داد.

آسیب های چهارشنبه آخر سال

انسان موجودی اجتماعی است و در طول حیات خویش همواره به دنبال خلق نمادها و سمبل هایی بوده که پیوند و همگرایی را هر چه بیشتر بین عناصر اجتماعی ایجاد کند.

متاسفانه امروزه برخی از این آیین ها ماهیت خود را از دست داده اند و آیینی به نام چهارشنبه آخر سال به مراسمی برای آزردن دیگران تبدیل شده است.

شبی که در گذشته های نه چندان دور فرصتی برای یادآوری درگذشتگان بود شبی که یادآورخاطرات شیرین شب نشینی ها و دوستی ها و بهترین فرصت برای شادی خنده و گفت و گو بود اکنون به شبی ترسناک و دلهره آور تبدیل شده است.

کسانی که با مواد منفجره و امثال آن به انحاء مختلف سلامتی مردم را به خطر می اندازند، با تن دادن به رفتاری آمیخته با هرج و مرج آیین چهارشنبه آخر سال را تحرفی کرده اند.

آداب سنتی این روز جای خود را به انفجارهای مهیت و آزار دهنده داده که گاه در آغاز سال نو، اشک و ماتم را جایگزین شادی خانواده ها می کند.

بسی مایه تاسف است که این وسیله سلب آرامش افراد جامعه، امروز به بهانه برگزاری مراسم ملی و سنتی اتفاق می افتد، در حالی که هیچ شباهتی با آن ندارد.

چرا باید پیرمردی ۷۰ ساله شاهد مرگ نوه کوچکش در اثر انفجار اکلیل سرنج باشد؟

چرا باید مادری داغ دیده یک عمر شاهد، نابینایی دو چشم فرزند جوانش باشد؟

پس بیاید با رعایت هشدارهای پلیس و رعایت یکسری نکات از وقوع حوادث تلخ و دلخراش چهارشنبه آخر سال پیشگری کنیم و سال نو را با خاطره ای خوب آغاز کنیم.

گردآوری: سرهنگ سید احمد تقوی- رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس اصفهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.