قوچان- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف شهدا حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی ایران است که با اهدای جان خود اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک جدا شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف شهدا حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی نخستین یادواره گرامیداشت امیران و سرداران و ۷۳۴ شهید شهرستان قوچان در محل مصلی قبا برگزار شد.

علی لاریجانی ظهر دوشنبه در این یادواره گفت: بزرگ شمردن یاد شهدا نشان‌دهنده زنده ماندن مجاهدت در قلوب است و ملتی که مجاهدت در قلبش باشد هیچ‌گاه در این دنیای پر از ستم سر فرود نخواهد آورد.

وی بابیان این مطلب که روحیه مجاهدت سبب استواری یک ملت خواهد شد اظهار داشت: شهدای ما نیاز به جلسات تقدیر و یادمان ندارند زیرا در پیشگاه خداوند دارای روزی و مرتبه هستند و این بهترین جایگاه برای آن‌ها است و این ما هستیم که نیازمند چنین جلساتی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که ملت ایران به خدا اعتماد کردند و ثمره آن را دیدند، افزود: پیام شهدا این بود که اگر محتوای انقلاب اسلامی با مشکل مواجه شود بسیاری از دستاوردهای آن نیز از بین خواهد رفت و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب جوانان را به فرهنگ اسلامی و حفظ فرهنگ اسلامی توصیه می‌نمایند.

وی با تأکید بر این مطلب که جوان امروز و نسل آینده باید اسلام را بشناسند و قدر آن را بدانند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف شهدای انقلاب اسلامی صیانت ایران بود، آن‌ها جان خود را دادند تا یک وجب از خاک ایران جدا نشود که این ارزشی است بزرگ.

علی لاریجانی توسعه کشور را درگرو امنیت دانست و تصریح کرد: در یک کشور ۸۰ میلیونی عقاید فراوانی وجود دارد و جامعه ما بر اساس مردم‌سالاری دینی و دموکراسی بناشده است، کارها در دست مردم است و اختلاف‌نظرها نیز طبیعی است، اما باید بدانیم که هدف ما امنیت، آرامش و آبادانی است.

وی بابیان اینکه تا زمانی که تولید در کشور راه نیافتد شغل نیز ایجاد نخواهد شد خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران نیاز به زمینه‌سازی، حمایت و ایجاد بسترهایی امن دارند که هم دولت و هم مجلس باید تمام تلاش خود را انجام دهند.

در پایان این یادواره رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی و مسئولین از کتاب فرهنگ‌نامه شهدای شهرستان قوچان رونمایی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.