قوچان- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی بودن، کنار گذاشتن حواشی و رسیدگی به امورات مردم است ، کسانی که در تفاوت سلایق به جان هم می‌افتند مسئولیت شناس و انقلابی نیستند.

انقلابی بودن، کنار گذاشتن حواشی و رسیدگی به امورات مردم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان با بیان اینکه زمینه‌های خوبی در کار فراهم‌شده و برخی چالش‌ها در کشور مرتفع شده است، افزود: علیرغم اینکه مشکلاتی در عرصه بین‌المللی داریم و دشمنان نیز شیطنت‌هایی را در این عرصه به وجود می‌آورند، نظام جمهوری اسلامی ایران باوجود رهبری فرزانه در این امور تصمیماتی دقیق و آراسته می‌گیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ورزیدگی خوبی در حل مسائل برخوردار است و در آشفتگی منطقه توانسته است به‌خوبی کشتی ایران را هدایت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط برای تحولات اقتصادی کشور مهیاست و اشتغال تنها به حرف درست نمی‌شد بلکه باید بسترهای سرمایه‌گذاری فراهم شود، ادامه داد: وقتی کار به دست مردم بیفتد اشتغال مهیا می‌شود وگرنه از سیستم فرتوت اداری شغل بیرون نمی‌آید.

وی با تأکید اینکه مشکلات و چالش‌هایی در کشور وجود داشته که نسبتاً به هم مرتبط است، تصریح کرد: این چالش‌ها باید باهم افزایی و هم‌گرایی حل شود و قوای مختلف باوجود اختلاف‌نظر در برخی امور با نظرات رهبری در کنار هم و باهم گرایی کار می‌کنند.

علی لاریجانی اضافه کرد: انقلابی بودن کنار گذاشتن حواشی و رسیدگی به امورات مردم است، کسانی که در تفاوت سلایق به جان هم می‌افتند مسئولیت شناس و انقلابی نیستند.

وی در خصوص پروژه راه‌آهن مشهد گرگان نیز گفت: با رایزنی‌های رهبری اجازه داده‌شده است اگر در دولت و وزارت راه، طرح‌هایی همچون راه‌آهن از طریق فاینانس دنبال شود ۱۵ درصد سهم دولت از صندوق ذخیره ملی گرفته شود. اگر این طرح آماده باشد امکان تحقق راه‌آهن وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور علاوه بر نفت و گاز معادن ارزشمند دیگری نیز داریم که بهایی به آن‌ها داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شورای معادن در قانون تصویب‌شده است و استانداران و فرمانداران از این قانون برای کمک به کشف معادن استفاده کنند.

وی تأکید کرد : اگر معادن این‌گونه شناسایی شوند به اشتغال در استان‌ها کمک و ما را از تک‌محصولی بودن جدا خواهد کرد.

علی لاریجانی از تصویب اصلاحیه طرح رفع موانع تولید یادکرد و افزود: طبق این طرح کارخانجاتی که دچار مشکل سرمایه در گردش و معضلات بانکی هستند، با تائید هیات استان از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و اگر در استان تائید نشوند، هیاتی از بانک مرکزی تصمیم نهایی را می‌گیرد.

وی در زمینه ی اجرای طرح توسعه روستایی نیز گفت : ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته‌شده است، تا در نگه‌داشتن افراد در روستاها و مهاجرت بی‌رویه روستاییان جلوگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره ۱۸ قانون بودجه به این طرح تأکید شده که می‌تواند در توسعه روستا و سرمایه‌گذاری روستایی کمک شایانی داشته باشد.

وی صادرات را هنر و مدیریت دانست و تأکید کرد: قوچان با توجه به مرز مشترک با کشور ترکمنستان پتانسیل بالایی در صادرات دارد و از مشوق‌های صادراتی در این زمینه استفاده نمایید.

وی صادرات را هدف اصلی ایجاد مناطق ویژه و آزاد دانست و ادامه داد: اینکه در بازارچه‌های مرزی فقط واردات داشته باشیم خوب نیست متأسفانه در تعدادی از مناطق آزاد، هدف اصلی فراموش‌شده و در حال واردکردن محصولات دست چندم از کشورهای دیگر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.