رئیس اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اتفاقات اخیر در این رشته در ایران گفت: دقیقا نمی‌دانم رئیس فدراسیون ایران به چه دلیلی استعفا کرده است. می‌خواهیم حقایق را بدانیم.

لالوویچ: ایران مانند سنگی در کفش است/ نمی‌دانم رئیس فدراسیون ایران به چه دلیل استعفا کرده

به گزارش قدس آنلاین، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی معتقد است تلاش‌های هماهنگ از سوی سازمان‌های بین‌المللی برای تشویق مقامات ایرانی درخصوص تغییر سیاست خود برای عدم پذیرش ورزشکاران در رقابت با اسراییل ضروری است.

اتحادیه جهانی کشتی یک ورزشکار ایرانی و مربی تیم ملی این کشور را به دلیل عدم رقابت با اسرائیل محروم کرد. علیرضا کریمی به مدت 6 ماه و مربی‌اش به مدت 2 سال از حضور در میادین محروم شدند.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران نیز از سمت خود استعفا کرد.

لالوویچ نیز به دنبال این اتفاقات در خصوص مسابقاتی که قرار است در ایران برگزار شود ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی در گفت‌وگو با insidethegames اظهار داشت: ایران مثل یک سنگی در کفش می‌ماند! گاهی اوقات این مسئله در کشتی است و ممکن است در رشته‌های دیگر رخ دهد. ما می‌خواهیم از این وقوع این اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم.

وی افزود: دقیقا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. خبرهایی داریم مبنی بر اینکه رئیس کشتی ایران استعفا کرده است. الان نمی‌توانم به او دسترسی داشته باشم اما می‌خواهم حقایق را بدانم. به خصوص اینکه ما مسابقه‌ای در ایران داریم و بدون حضور رئیس فدراسیون برگزاری مسابقه آسان نیست.

لالوویچ در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: دقیقا نمی‌دانم رئیس فدراسیون ایران به چه دلیلی استعفا کرده اما اگر به این شرایط ارتباط دارد، این خوب نیست. ایرانی‌ها اگر این شرایط را ادامه دهند (که نمی‌خواهند مقابل اسرائیل مسابقه دهند) ریسک بزرگی کرده‌اند.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی در ادامه این مصاحبه گفت: واقعا موضوع پیچیده است. ما به کمک فدراسیون‌های دیگر و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیاز داریم. مقامات ایرانی باید متوجه شوند آنها فقط به کشتی آسیب نمی‌زنند بلکه اگر ورزشکاران آنها نخواهند با اسرائیل رقابت کنند، تمام ورزش این کشور آسیب می‌بیند.

وی افزود: این نمی‌تواند توسط مراجع بین‌المللی اجازه داده شود. تنها بازنده در پایان ورزشکاران ایرانی خواهند بود. تمامی جنبش‌های ورزشی باید متحد باشند و به مقامات کشورشان توضیح دهند که این اتفاق نمی‌تواند تکرار شود. من صربستانی هستم اما باید از ورزشکاران کوزوو حمایت کنم. باید بفهمیم ورزش کاملا از سیاست جداست.

لالوویچ با بیان اینکه ارتباط بد بین کشورها نباید روی ورزش تاثیر بگذارد، تصریح کرد: ما همین شرایط را با اوکراین و روسیه داریم و در هر دو کشور مسابقه برگزار می‌کنیم. ما اطمینان داریم ورزشکاران بدون هیچ مشکلی رقابت خواهند کرد.

وی افزود: می‌دانیم این خیلی در ایران سخت است و سعی می‌کنیم دخالتی در سیاست نداشته باشیم اما نمی‌خواهیم سیاست هم در ورزش دخالت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.