اراک- مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: جرثقیل مکنده غلات با همکاری شرکت آلمانی نایرو در ماشین سازی اراک ساخته شد.

جرثقیل مکنده غلات در ماشین سازی اراک ساخته شد

 به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ماشین سازی اراک، جعفر صفری افزود: کاربری جرثقیل مکنده غلات در تخلیه بار از کشتی است و در گام نخست ۲ دستگاه از این تجهیزات تخصصی در مدت یک سال در ماشین سازی اراک ساخته و برای نصب به بندر چابهار ارسال شده است.

وی توضیح داد: ماشین سازی اراک در قراردادی به ارزش ۱۷ میلیون یورو کار طراحی و ساخت هشت دستگاه جرثقیل مکنده غلات را برعهده دارد و با کسب دانش فنی ساخت این تجهیزات، کشور از ورود آن بی نیاز شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک بیان کرد: پیمانکار اصلی قرارداد ساخت جرثقیل مکنده غلات شرکت نایرو آلمان است و تولید این تجهیزات تخصصی پس از بازدید مسئولان این شرکت آلمانی از خطوط تولید و حوزه فنی مهندسی ماشین سازی اراک به این شرکت واگذار شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت قوی مهندسی و خطوط تولید ماشین سازی اراک، ساخت این نوع جرثقیل در قراردادهای بعدی به صورت مستقل توسط این شرکت خواهد بود و گسترش دایره تولید این تجهیزات تخصصی برای صادرات به ویژه برای کشور سوریه نیز در دستور کار است.

صفری یادآوری کرد: ماشین سازی اراک ظرفیت ساخت سالانه ۲۰ دستگاه جرثقیل مکنده غلات را دارد. وی یادآور شد: راه اندازی خط تولید جرثقیل مکنده غلات در این شرکت مادر تخصصی ۵۵۰ فرصت شغلی ایجاد می کند. ماشین سازی اراک از بزرگترین شرکت های تولیدکننده سازه های عظیم و تخصصی فلزی و انرژی، تجهیزات نفتی، انواع مخازن، بویلرهای حرارتی، گلوله های فلزی، انواع پل، دکل و شیرهای سرچاهی است و به عنوان یکی از واحدهای صنعتی مادر تخصصی و پیمانکاری عمده کشور مطرح است.

شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس شد و در سال ۱۳۵۰ به عنوان اولین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.

استان مرکزی با حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی به عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور شهرت دارد و از نظر تنوع محصولات تولیدی نیز جایگاه نخست را در ایران به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.