گناباد-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: گناباد با پنج اقامتگاه بوم گردی بیشترین تعداد را در بین شهرستانهای استان خرسان رضوی دارد.

گناباد رکورد دار بیشترین اقامتگاه بوم گردی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عصر روز دوشنبه  در حاشیه مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی ریاب گناباد در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۲۱ اقامتگاه بوم گردی در سطح این استان دایر شده اند که گناباد با پنج اقامتگاه بوم گردی بیشترین تعداد را در بین شهرستانهای استان دارد.

ابوالفضل مکرمی فر افزود: روستای هدف گردشگری ریاب گناباد که در سال های گذشته مرمت شده است امروز بیشترین اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی رادارد که می تواند به عنوان الگویی برای دیگر روستاها  استان مدنظر قرار گیرد.

وی افزود:۵۲ موافقتنامه برای راه اندازی دیگر اقامتگاههای بوم گردی در خراسان رضوی صادر شده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.

مکرمی فر گفت: گناباد و نیشابور با توجه به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی امسال به عنوان شهرهای ویژه تاریخی شناخته شدند و طرح جامع مطالعاتی آنها در آینده نزدیک آغاز و ساخت و ساز، توسعه و عمران شهری آنها متناسب با هویت تاریخی و گردشگری انجام و از هرگونه اقدامات غیراصولی و ساختاری در حریم میراث فرهنگی این شهرها جلوگیری می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی و سفال در گناباد اقدامات خوبی صورت گرفته ولی کم است و باید با شدت بیشتری ادامه یابد زیرا سفال گناباد ظرفیت تبدیل شدن به یک برند را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد نیز در این مراسم اظهار کرد: در سال گذشته ۲۴۵ هزار نفر گردشگر در نوروز وارد گناباد شده اند که بیشترین بازدید ها از قنات قصبه و روستای هدف گردشگری ریاب بوده است.

علیرضا شناسایی افزود: در سطح استان خراسان رضوی رتبه اول اقامتگاه های بومگردی را داریم و  برای ۱۱ اقامتگاه دیگر نیز موافقت نامه امضا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.