بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: یکی از مهم ترین اولویت های ما برای سال آینده تاکید بر موضوع تولید و حمایت از تولید کنندگان است.

حمایت از تولیدکنندگان از اولویت های مهم سال ۹۷ خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در شانزدهمین کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان در شهرستان اسفراین اظهار داشت: باید دستگاه های اجرایی و بین بخشی در مسیر حمایت از تولیدکنندگان حرکت کنند تا بتوانند باری را از دوش تولید کنندگان بردارند و شاهد تحقق توسعه در این زمینه باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار تدوین برنامه ای در قالب بسته های سیاست اشتغال برای هر شهرستان شد و افزود: پس از تصویب اسناد توسعه و نقشه راه اشتغال هر شهرستان، نیازمند تدوین برنامه سیاست اشتغال هستیم و اعتبارات لازم را نیز تخصیص خواهیم داد تا بدانیم چه سیاست هایی باید در حوزه اشتغالزایی و تولید اتخاذ شود.

پورعیسی هم چنین از دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال استان خواست تا درخواست های شهرستان اسفراین مبنی بر اصلاح نژاد در دامداری های کوچک و سنتی، ایجاد خزانه نهال و بذر و اختصاص تسهیلات برای اراضی شیب دار و ایجاد گلخانه را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان این که تاکنون برای اشتغال در بخش خدمات عملکرد ضعیفی ارائه شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از اشتغال در حوزه خدمات تعریف می شود، لذا کارگروه ویژه ای برای این منظور تشکیل شود تا بتوانیم عملکرد خود را در این حوزه ارتقا دهیم.

پورعیسی هم چنین خطاب به مدیران و اعضای کارگروه مذکور نیز گفت: در گام نخست هدف اصلی شما باید انجام دادن امورباشد نباید منتظر تامین اعتبارات باشید تا کاری را انجام دهید زیرا در جریان انجام فعالیت ها، اعتبارات مورد نیاز نیز تزریق خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام مدیران دستگاه های اجرایی نباید دنبال انجام کارهای روزمره و معمول باشند بلکه باید سرعت کار خود را در راستای اعلام هدفگذاری های استاندار در زمینه اشتغال پایدار به خصوص در مناطق روستایی و عشایری بیشتر کرده و با شتاب بیشتری حرکت کنند.

پورعیسی اظهار داشت : مدیران دستگاه های اجرایی با ارائه طرح، برنامه و پروژه می توانند از ظرفیت های زمین های اداره اوقاف در راستای اشتغالزایی و افزایش تولید استفاده کنند ضمن اینکه شهرداری ها هم می توانند در این مسیر بخش خصوصی را نیز با خود همراه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی همچنین در حاشیه بازدید از پروژه ترسیب کربن روستای چهل دختران شهرستان اسفراین گفت: پروژه مذکور پروژه موفقی است زیرا برای نگهداری آن اعتبار خاصی هزینه نشده و ضمن آن که مدت نگهداری آن زیاد بوده و موجب اشتغالزایی مردم منطقه هم می شود.

وی هدف اصلی از سفر خود به شهرستان اسفراین را حل چالش های مردم با دستگاه های اجرایی از جمله در حوزه های بانکی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بیان کرد و افزود: یکی از سیاست های کلی ما برای مناطق روستایی تصویب مصوباتی در راستای حل مشکلات روستاییان در کارگروه های مربوط است تا منجر به تسهیل حوزه فعالیت های اشتغالزایی مردم شود.

پورعیسی خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش ما ایجاد پایداری در اشتغال بدون صدمه زدن به محیط زیست است تا بتوانیم از این منابع خدادادی بیشتر استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان اسفراین نیز در جلسه کارگروه اشتغال گفت: در تدوین سند آمایش سرزمین این شهرستان دو معضل بحران آب و بیکاری به عنوان مهم ترین چالش های این شهرستان نام برده شده است.

جواد نوروزی اظهار داشت:با توجه به این که ۴۲ درصد از سهم اشتغال این شهرستان در حوزه کشاورزی است و هرچند که اقدامات خوبی در زمینه آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت انجام شده اما بازهم نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ای برای این حوزه هستیم تا با توجه به بحران کم آبی از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود دو صنعت مهم و مادر در این شهرستان ، نیاز است تا بانک ها فعال تر و پویاتر در این زمینه به ما کمک کنند تا شاهد کاهش بروکراسی اداری و تسریع امور در مسیر جذب تسهیلات باشیم.

نوروزی هم چین خواستار حذف قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاران و ایجاد مشوق در حوزه سرمایه گذاری و معافیت های مالی برای سرمایه گذاران این شهرستان شد.

بهره برداری طرح احیای چاه آب مالداری با انرژی خورشیدی در روستای چهل دختران شهرستان اسفراین  و بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از چند طرح دیگر در راستای تعمیم طرح ترسیب کربن در اسفراین شامل توزیع تنورهای گازی، نصب آبگرمکن های خورشیدی، تولیدی پوشاک و راه اندازی مرکز توسعه روستایی از اهم برنامه های وی در سفر به شهرستان اسفراین بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.