اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با صدای رسا اعلام می کنم که تحرک اراذل و اوباش خط قرمز پلیس اصفهان است، اوباش باید بدانند اصفهان جای رذل گری نیست، از این رو هر دستی به روی مردم قمه بکشد را با تیر می زنیم.

اراذل و اوباش خط قرمز پلیس اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به رویکردهای پلیس در سال ۹۷ اشاره و اظهارکرد: در سال آینده چابک سازی نیروی انتظامی و افزایش تحرک و عملیات انتظامی در قالب قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل از اولویت های پلیس است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ طرح «کوا» به عنوان طرح ویژه کودک و اینترنت در این استان اجرا می شود، همچنین در صدد هستیم تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش امضاء وکارشناسان پلیس را به مدارس اعزام کنیم تا توصیه های لازم در فضای مجازی به دانش آموزان ارایه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۹۷ طرح فوریت های فضای مجازی به عنوان طرح آزمایشی در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اقدامات پلیس اصفهان برای چهارشنبه آخر سال، گفت: چهارشنبه آخر سال یک موضوع اجتماعی است و باید با کار اجتماعی آن را مدیریت کرد، در این راستا خانواده ها نقش اول را ایفا می کنند.

سردارمعصوم بیگی تاکید کرد: اگر امشب عده ای امنیت مردم را مختل و مخدوش کنند، نیروی انتظامی با آنها با تمام توان برخورد و مقابله می کند، همچنین طی هماهنگی با دستگاه قضا افرادی که امنیت مردم را در چهارشنبه پایان سال مخدوش کنند، اگر از خودرو و موتورسیکلت استفاده کنند، وسایل آنها تا پایان فروردین ۹۷ توقیف و افراد دستگیر شده نیز تا پایان فروردین حبس می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۳۹ نفر در چهارشنبه پایان سال مجروح شدند و یک نفر جان خود را از دست داد، گفت: با راه اندازی کمپین «نه به چهارشنبه پایان سال» می توان از آسیب های آن جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات پلیس استان اصفهان در بخش مبارزه با مواد مخدر، گفت: مواد مخدر اَبَر آسیب جامعه به شمار می رود و همگان باید برای مهار آن تلاش کنند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال جاری ۲۹ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف و بالغ بر ۲۱ هزار نفر در این راستا دستگیر شدند، گفت: در این راستا ۶۵۶ طرح اجرا و ۱۴۵ باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی شد.

وی یادآور شد: در بخش مربوط به کشف سرقت، امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند: «تلاش کنید تا اموال مردم کشف و به مالباختگان مسترد شود»، بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان کشف و به مالباختگان برگردانده شد.

آمار سرقت مسلحانه از طلافروشی ها و بانک های اصفهان، صفر!

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: امسال ۲۵۰ باند سرقت در این استان شناسایی و آمار کشف سرقت ها ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری با تلاش سبزپوشان پلیس سرقت مسلحانه از طلافروشی ها و بانک ها صفر مطلق بوده است، خاطرنشان کرد: در بخش مربوط به خدمات راهور نیز بالغ بر ۳۳۴ هزار و ۹۱۳ جلد گواهینامه صادر شده که ۴۰ درصد این گواهینامه ها، برای اولین بار صادر شده است.

سردار معصوم بیگی تعداد فوت شدگان تصادفات درون شهری اصفهان در سال جاری را بالغ بر ۳۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۵۶۰ نفر نیز در تصادفات برون شهری جان باختند، در مجموع می توان اعلام کرد که در سال ۹۶ بیش از ۹۰۰ نفر در استان اصفهان به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که در بخش برون شهری ۷ درصد کاهش جان باختگان را داشته ایم.

وی تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا که یک وظیفه همگانی است و رهبری تاکید دارند در سال تولید و اشتغال و در راستای اقتصاد مقاومتی از تولید داخلی حمایت کنیم، تعداد ۳۷۰۰ فقره پرونده در امر مبارزه با قاچاق کالا تشکیل، ۹۸ نفر قاچاقچی دستگیر، ۳۸ خودرو توقیف و ۷۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: مردم باید بدانند حمایت از تولید داخل با خرید کالای ایرانی محقق می شود، بنابراین با خرید اجناس غیر ایرانی جیب خارجی ها را بی جهت پُر نکنند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴ هزار نفر قاچاقچی کالا امسال دستگیر شدند، یادآور شد: در سال جاری بیش از۱۰۰۰ دستگاه خودرو حامل قاچاق توقیف شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است

سردار معصوم بیگی با اشاره به اقدامات انجام شده پلیس اصفهان در فضای مجازی، تاکید کرد: عمده جرایم فضای مجازی برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، مزاحمت ها، نشر اکاذیب و کلاهبرداری بوده است که با تلاش های صورت گرفته و افزایش آگاهی مردم، برداشت از حساب ها به روش اینترنتی در حال تنزل است.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر در سال جاری از مشاوره رایگان پلیس اصفهان بهره مند شدند، گفت: در سال جاری انتقاد مردم از پلیس ۱۰.۵ درصد و شکایت مردم از پلیس ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

فعال شدن قرارگاه نوروزی با ۶ کمیته

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص فعالیت های نوروزی پلیس اصفهان اظهارکرد: قرارگاه نوروزی با ۶ کمیته فعال شده و طرح نوروزی این استان از ۲۷ اسفندماه همزمان با سراسر کشور کلید می خورد و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۹ هزار نفر نیرو در سطح استان بسیج شده و ۱۵۰۰ گشت  خودرویی و موتوری نیز آماده به کار شده است.

سردار معصوم بیگی گفت: نوروز امسال ۲۴۲ ایستگاه پلیسی در استان فعال می شوند، در این مدت طرحی با عنوان «ذوالفقار ۱۲» یا همان طرح آرامش با هماهنگی استانداری، شهرداری و بهزیستی اجرا و دو هزار نفر از سخت معتادان متهاجر و سارقان خرد با همکاری دستگاه قضایی در مکان های ویژه تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ نگهداری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری دو میلیون تماس با ۱۱۰ برقرار شده است، افزود: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  تاکید کرد: با همکاری دستگاه قضایی طی ۱۱ ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار مورد تخلف در استان اعمال قانون شد که ۴۵ درصد تخلفات مربوط به شهر اصفهان بوده است.

وی یادآور شد: در شهر اصفهان ۴۰ درصد اعمال قانون، توسط دوربین های ثبت تخلف انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.