ساری- مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه محیط زیست حالش خوب نیست، گفت: بیماری محیط زیست قابل درمان است و در این راستا باید همه مردم فعال شوند.

حال محیط زیست خوب نیست / اراده جدی برای ساماندهی زباله وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه متاسفانه هوای مازندران هم آلوده است، اظهار کرد: برخی مواقع آلودگی لحظه ای استان ۴ برابر استاندار بوده و این مساله ناشی از استفاده از بنزین بی کیفیت و مازوت سوزاندن نیروگاه نکا است.

وی با بیان اینکه در این رابطه کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان برگزار شد، اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته، از ۱۲ اسفندماه توزیع بنزین یورو چهار صورت گرفته است.

گردشگری مازندران رها شده است

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به این نکته که متاسفانه بخش اعظمی از گردشگری رها شده است، تاکید کرد: کسی مخالف گردشگری نیست اما باید گردشگری بصورت آگاهانه اتفاق بیفتد تا اشتغال پایدار در این حوزه را شاهد باشیم.

ابراهیمی اضافه کرد: هرساله تعداد زیادی مسافر به مازندران سفر می کنند درحالیکه هزینه ارائه خدمات به مسافران در اختیار استان قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال از دست دادن ظرفیت های گردشگری هستیم، یادآور شد: تسهیلات و زمین در اختیار برخی قرار می گیرد تا تنها عده ای خاص از این ظرفیت های گردشگری استفاده کنند!

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه پروژه های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و در طول اجرا و بهره برداری دستگاه ها ملزم به رعایت آن شوند، این سوال را مطرح کرد که وقتی شهرک صنعتی داریم، استقرار پراکنده صنایع چه توجیهی دارد؟

ابراهیمی با بیان اینکه با وضع موجود نمی شود به آینده جنگل ها امیدوار بود، اضافه کرد: متاسفانه درخت های راش به قطر یک متر قطع می شوند تا جاده ای برای خوش نشین ها احداث شود!

با کشتار بی رحمانه پرندگان مهاجر مواجه هستیم

وی یادآور شد: با کشتار بی رحمانه و گسترده پرندگان مهاجر مواجه هستیم و متاسفانه برخی این مساله را با معیشت مردم گره می زنند در حالیکه تعداد کمی در این حوزه مشغولند.

ابراهیمی با اعلام اینکه برای اولین بار بازار پرندگان فریدونکنار با همکاری شهرداری و فرمانداری در ۱۴ اسفند جمع آوری شد، گفت: در سه مرحله بدون همکاری هیچ دستگاهی، تورهای شکار پرندگان را جمع آوری کردیم.

به مدیریت مشارکتی در میانکاله اعتقاد داریم

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه میانکاله باید مدیریت شود، افزود: به مدیریت مشارکتی در میانکاله اعتقاد داریم.

ابراهیمی با اعلام اینکه برداشت های غیرمجاز آب در حوزه میانکاله این منطقه را با چالش مواجه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: مسدود کردن چاه های غیرمجاز، لایروبی کانال های منتهی به تالاب و برگرداندن آب از مصب به داخل میانکاله را در دست اجرا داریم.

رفتار مناسبی با دماوند صورت نگرفت

ابراهیمی با ذکر این نکته که بشدت بحران آب داریم، یادآور شد: آورد رودخانه ها ۷۰ درصد کاهش داشته است و نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی بارندگی مواجه هستیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه بدترین رفتار با دماوند شده است، گفت: متاسفانه گردشگری ناآگاهانه در دماوند اتفاق افتاده و دماوند پُر از زباله شده است.

ابراهیمی از تشکیل یکهزار پاکوب در دماوند خبر داد و اضافه کرد: کارگروه حفاظت را از دماوند تشکیل دادیم تا ساماندهی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی پسماند، اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: نمی توان جلوی دپوی زباله را گرفت ولی باید با کسانی که کوتاهی می کنند، برخورد صورت گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اراده ای جدی در رابطه با ساماندهی زباله وجود ندارد، افزود: اغلب شهرداری ها در رابطه با زباله در دستگاه قضایی پرونده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.