رشت- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از برپایی طرح آرامش بهاری در بیش از ۷۵ بقعه شهرستان رشت خبر داد.

برپایی طرح آرامش بهاری در بیش از ۷۵ بقعه شهرستان رشت

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا کریمی پیش از ظهر امروز در نشست  خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت برای هشتمین سال متوالی همزمان با کل کشور طرح نوروزی آرامش بهاری را در بقاع متبرکه سطح شهرستان رشت برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام کریمی  با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از گذشت هشت  سال از اجرای این طرح به بحث کیفیت بیشتر توجه کرده است  گفت:  امسال شاهد  پنج سطح‌بندی در بقاع متبرکه کشور هستیم که در شهرستان رشت دو بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) و امامزاده هاشم در اجرای طرح آرامش بهاری از سطح ویژه‌ای برخوردارند.

وی با اذعان به اینکه تخصص مبلغان در حوزه‌های کودک و نوجوان، خانواده، چندرسانه‌ای و فضای مجازی  است بیان کرد: این طرح از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و اوقاف درصدد است تا نقایص سال‌های گذشته را برطرف کرده و به شایستگی از مردم عزیز و میهمانان نوروزی خود پذیرایی کند.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه نزدیک به ۷۵ بقعه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند گفت: امکان اسکان مسافرین و برپایی چادرهای مسافرتی در برخی از امام زادگان شهرستان رشت وجود دارد.

وی  با اشاره به اینکه بقاع متبرکه در سطح ویژه در حوزه‌های فرهنگی و خدماتی به مردم  و میهمانان نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند افزود: در سطح یک،  هشت بقاع متبرکه آماده خدمت‌رسانی به مردم و گردشگران نوروزی است که بقیه بقاع در سطح شهرستان در سطوح دو، سه و چهار خدمت‌رسانی می‌کنند.

 وی با اذعان به اینکه تفاوت در سطوح در میزان عرضه خدمات ارزیابی می‌شود بیان کرد: در سطح ویژه شاهد برپایی  خیمه‌های معرفت با حضور پنج مبلغ اعزامی از قم و بومی خواهیم بود که  خدمات فرهنگی خود را در پنج غرفه به مردم و مسافران ارائه می‌کنند و البته این سطح دارای امکانات ویژه همچون زائرسرا، امکانات ویژه همچون امکان برپایی چادرهای مسافرتی و امکانات اولیه مانند پتو، آب جوش و امکانات ضروری، بهداشتی و اورژانس است.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه بقاع متبرکه در سطح یک به برپایی دو خیمه معرفت کاهش می‌یابد گفت: در سطح یک زائرسرا جهت اسکان مسافرین ممکن نیست اما امکان برپایی چادر برای مسافرین نوروزی برپا خواهد بود.

وی با اذعان به اینکه یکی از اهداف فعالیت اوقاف به مسافرین علاوه بر بحث خدمت‌رسانی بهره‌مندی مردم و مسافرین از معنویات بقاع متبرکه است بیان کرد: امسال ما میزبان ۲۸ مبلغ اعزامی از قم و حدود ۵۰ مبلغ بومی در بقاع متبرکه شهرستان رشت هستیم و امیدواریم بتوان با فرهنگ‌سازی مردم را جذب بقاع متبرکه کرد تا از معنویات آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه امسال ایام نوروز متبرک به نام سه بزرگوار از اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود گفت: شب سال تحویل مقارن با شب شهادت امام هادی (ع) بوده که اداره اوقاف برنامه‌های ویژه‌ای  در بقاع متبرکه به‌خصوص بقاع شاخص  تدارک دیده است.

 وی به تقارن میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) با دهمین روز از عید نوروز  اشاره کرد و افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌های ویژه میلاد حضرت، ایام اعتکاف نیز آغاز شده که  برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم.

  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت  با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف ویژه دانشجویان و اساتید را در بقعه متبرکه خواهر امام در دستور کار خود قرار دادیم بیان کرد:  روز طبیعت نیز  با سالروز وفات حضرت صدیقه طاهره (س) تقارن پیداکرده است که  برنامه‌های ویژه‌ای را برای مردم عزیز و مسافرین نوروزی برگزار خواهیم کرد.

 حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به روز جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین گفت: هرساله برای گرامیداشت این روز تاریخی، در بقعه متبرکه سلیمان داراب طی مراسمی استانی این روز را گرامی می‌داریم و ازآنجاکه امسال مقارن با شب وفات  دختر امیرالمؤمنین (ع) است مراسمی ویژه با سخنرانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.