کرج - مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه ۲۵۰ واحد مسکن مهر مددجویان در سال جاری واگذار شده است گفت:بیش از ۲۹ هزار معلول البرزی را تحت پوشش داریم.

 به ۲۹ هزار توان خواه البرزی خدمات می دهیم/واگذاری ۲۵۰ واحد مسکن مهر به مددجویان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داریوش بیات نژاد صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه توانبخشی مجموعه ای است از اقدامات خاص با هدف پیشگیری از بروز معلولیت و جلوگیری از پیشرفت آن، گفت: افزایش میزان آگاهی افراد جامعه نسبت به پدیده معلولیت و برابرسازی فرصتها و بازگشت فرد به جامعه از طریق اشتغال و کسب استقلال دراین راستا می باشد.

وی افزود: در حوزه توانبخشی استان البرز تعداد ۲۹ هزار و ۲۷۰  توانخواه دچار معلولیت هایی از قبیل تکاملی رشدی، ذهنی و هوشی، سایکوتیک و شناختی، شنوایی و بینایی، صوت و گفتار، جسمی حرکتی با منشاء ارتوپدی و جسمی حرکتی با منشاء نورولوژی را تحت پوشش خود قرار داده است.

 بیات نژاد با بیان اینکه ۴ دفتر توانمندسازی معلولین در استان البرز فعالیت دارد، گفت: عمده فعالیت های این دفتر مناسب سازی مسکن و خودرو معلولین است که در این حوزه به تعداد ۱۶۵ نفر بیش از ۲میلیارد ریال   کمک هزینه مناسب سازی مسکن  و به تعداد ۱۸ نفر به  مبلغ۳۲۱میلیون کمک هزینه مناسب سازی خودرو ارائه نموده است.

وی با اشاره به گسترش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی گفت:  تعداد ۲۱۶ روستا و تعداد هزار و ۲۶۶  معلول نیز تاکنون شناسایی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با اشاره به برگزاری کمیسیون های تشخیص معلولیت در سال جاری گفت: ۶ شهرستان جلسات کمیسیون های پزشکی خود را به طور مرتب تشکیل داده اند که طی آن ۵هزار و ۶۳۴ پرونده بررسی شده است.

وی یکی دیگر از دفاتر فعال حوزه بهزیستی را دفتر امور توابخشی و مراقبتی برشمرد و گفت: ارائه خدمت به افراد مقیم مراکز شبانه روزی بهره مند از یارانه  و ارائه خدمات توانبخشی در منزل معلولان، بیماران روانی مزمن و سالمندان بهره مند از یارانه در این راستا انجام شده است.

بیات نژاد با اشاره به ایجاد دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشکی در حوزه بهزیستی خاطرنشان کرد: تامین یارانه خدمت گیرندگان مراکز روزانه توانبخشی و حرفه آموزی به تعداد ۲۱ مرکز، کمک به کودکان نیازمند کاشت حلزون به تعداد ۱۰۳ نفر همچنین تامین واگذاری وسایل کمک توانبخشی معلولین جسمی حرکتی و افراد دارای اختلال بینایی و شنوایی و برگزاری دوره آموزشی غربالگری اتیسم به مدت ۱۳ روز با حضور کارکنان مراکز از دیگر اقدامات اداره کل بهزیستی بود.

وی به ایجاد اشتغال در حوزه بهزیستی استان البرز اشاره کرد و گفت : برای سال جاری یک هزار و ۴۸۷ تعهداشتغال به بهزیستی اختصاص داده شده که به میزان ۲هزار و ۶۴۵  میزان اشتغال درسامانه رصد ثبت شده که رشد محسوسی را نشان می دهد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعداد۲۵۰ واحد از مسکن های مهر مددجویان درسال جاری به آنها واگذار شد و برای ۱۰ معلول ساخت مسکن شروع شده که ۲ واحد آن به پایان رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان با اعلام اینکه ۳۰میلیون ریال وام به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اختصاص داده شده است، گفت: برگزاری دوره آماده سازی شغلی تخصصی جهت ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار به مدت دو ماه نیز در سال جاری انجام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.