آیت‌الله جنتی صبح امروز در افتتاحیه چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب این است که با وجود تمامی مشکلات اما همچنان با کمک خداوند پس از چهل سال پا برجاست. حتی جنگ هشت ساله هم که ما را از سازندگی عقب نگاه داشت، نتوانست انقلاب اسلامی را از بین ببرد؛ همه اینها این نشان می‌دهد که نظام اسلامی توان مدیریت و مقابله با دشمنان را دارد.

تجربه چهار دهه گذشته حاکی از توان نظام اسلامی در مقابله با دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، آیت‌الله احمد جنتی، صبح امروز، سه شنبه ۲۲ اسنفدماه، در آغاز چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم،  ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، ایشان را از شخصیت‌های تأثیرگذار در حوزه‌های علمی و سیاسی دانست و گفت: ما وظیفه داریم بررسی کنیم که چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه چیزهایی را پشت سر گذاشته‌ایم، در چه وضعیتی هستیم و دستاوردهای این انقلاب چه بوده‌ است.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب این است که با وجود تمامی مشکلات اما همچنان با کمک خداوند پس از چهل سال پا برجاست. حتی جنگ هشت ساله هم که ما را از سازندگی عقب نگاه داشت، نتوانست انقلاب اسلامی را از بین ببرد؛ همه اینها این نشان می‌دهد که نظام اسلامی توان مدیریت و مقابله با دشمنان را دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، دستاوردهای فرهنگی انقلاب را پس از چهل سال قابل تأمل دانست و در این رابطه تصریح کرد: باید به دستاوردهای فرهنگی و معنوی حاصل از انقلاب اسلامی توجه داشته باشیم. چون این انقلاب توانست مسائلی همچون ایثار و جهاد فی سبیل‌الله که در نظام پهلوی فراموش شده بودند را دوباره در میان مردم زنده کند، لذا امروز شاهد هستیم که این انقلاب افرادی را تربیت کرده که برای شهادت آماده‌اند. همچنین در نظام اسلامی انسان‌هایی کار می‌کنند که هیچ توقع و چشم‌داشتی به انقلاب ندارند که بسیج، سپاه و ارتش از نمونه‌های آن هستند.

آیت‌الله جنتی، ترویج حجاب را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی نام برد و اضافه کرد: انقلاب اسلامی توانسته زنانی را تربیت کند که روحیه انقلابی دارند و آن‌ها را به حجاب و عفاف پایبند ساخته است.

وی ضرورت توجه تمامی ارکان نظام به دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تمامی ارکان نظام اعم از بسیج، سپاه، خبرگان و ارتش باید انقلابی رفتار کنند و در صف مقدم مقابله با دشمنان قرار گیرند تا بتوانند از دستاوردهای چهل ساله این نظام دفاع کنند.

دبیر شورای نگهبان به توطئه‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: اگر کسی بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازد و وحدت و انسجام میان مسلمانان را از تضعیف کند، لازم است که با آن‌ها مقابله کنیم چون وحدت میان شیعه و سنی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب محسوب می‌شود و همین کار را امام خمینی (ره) هم انجام می‌دادند.

وی پیشرفت پروژه‌های عمرانی در حوزه خدمات شهری و روستایی دستاورد مهمی دانست و در این رابطه به رئیس قوه مجریه تأکید کرد: دولت بهتر است برای مردم بیشتر پیشرفت‌های حوزه عمرانی و خدمات شهری و روستایی را شرح دهد و همچنین دولت باید با تمام وجود بکوشد وضع مردم فقیر که تعداد آن‌ها اندک است برطرف شود. چون در این‌باره افراد فرصت‌طلبی هستند که به هر بهانه‌ای می‌خواهند نظام را زیر سوال ببرند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: باید برای مردم جا بی‌اندازیم که اگر هر کمبودی هم هست، نباید نظام اسلامی را زیر سوال بُرد و اگر هم کسی بخواهد این نظام را زیر سوال ببرد، آن‌ دشمن نظام و انقلاب است. مثلاً در حوزه حجاب افرادی هستند که می‌خواهند بی‌حجابی را در جامعه ترویج کنند و برای زیر سوال بردن نظام ححرکات زشت و دور از عفت زنانه را در خیابان‌ها از خود نشان می‌دهند که چنین عمل در واقع به کرامت انسانی آسیب می‌زند. در صورتی‌که اسلام با این‌گونه اعمال منکر مشکل دارد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به دولت توصیه کرد که تقویت باورهای دینی در میان دانش‌آموزان بیشتر مورد توجه قرار داشته باشد و در این رابطه تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده درصد بالایی از دانش آموزان در مدراس نماز نمی‌خوانند و این آمار دروغ نیست و در این خصوص برای این‌که دانش‌آموزان نمازخوان شوند، باید مسئولان در مسائل اعتقادی دانش‌آموزان کار کنند و از مسئولان می‌خواهیم که درباره این موارد جوابگو باشند و از مردم هم می‌خواهیم که مطالبه‌گر باشند و مسئولان آموزش و پرورش هم باید جواب دهند که چرا وضعیت اینگونه است؟ اگر وضع در مدارس بدین‌گونه پیش رود در دانشگاه‌ها هم وضع‌مان خراب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات معیشتی مردم پرداخت و گفت: دشمنان تحریم‌ها را تشدید کردند و هرچند این تحریم‌ها کار خود را کرد، اما خدا با ما بود و نظام اسلامی را حفظ کرد و به همین دلیل ما هنوز هستیم. همچنین می‌دانیم که کمبود بودجه وجود دارد، ولی حقوق نجومی نباید وجود داشته باشد، مثلاً نباید یک مدیدر ۱۵۰ میلیون تومان پاداش بگیرد.

آیت‌الله جنتی افزود: برای رفع مشکلات معیشتی مردم باید هرچه می‌توانیم کمک کنیم و با مردم همدردی داشته باشیم و به معیشت مردم رسیدگی کنیم، برخی‌ها جشن‌هایی می گیرند و پول‌های زیادی خرج می‌کنند که نباید این‌گونه باشد.  هزینه‌هایی  میلیاردی می‌شود و در حالی این اتفاق می‌افتد که در جای دیگری ما نیازهای فراوان داریم، نباید این‌گونه باشد. من به‌عنوان دبیر شورای نگهبان توصیه می‌کنم هر جا که بودجه اضافی به این شورا داده شده است به ما بگویند تا آن را تعدیل کنیم و به جایی که نیاز بیشتری به آن بودجه هست اضافه سازیم.

دبیرشورای نگهبان ادامه داد: این اسلام و این انقلاب امانتی است که خداوند آن‌را به ما سپرده و ما باید آن‌را حفظ کنیم و برای حفظ نظام باید از مدیران صالح استفاده کنیم. در این‌جا به آقای رئیس‌جمهور می‌گویم که در دستگاه‌های شما کسانی هستند که انقلابی نمی‌باشند، یا لااقل با انقلاب فاصله زیادی دارند با چنین این افراد که  مردم نمی‌توانند امید خود را حفظ کنند تا کسی به دردشان برسد. من نامه‌ای به دستم رسیده است که در یکی از وزارت‌خانه‌های بزرگ کسانی مسئولیت دارند که اعتقادی به انقلاب ندارند، آقای روحانی نگذارید که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

رئیس مجلس خبرگان  در ادامه سخنانش به حادثه خیابان گلستان هفتم و شهادت عده‌ای از حافظان امنیت اشاره کرد و گفت: عده‌ای به خود اجازه داده‌اند که با چاقو و قمه و چوب به خیابان بیایند و امنیت مردم را خدشه‌دار کنند. الحمدالله محاکمه آنان شروع شده و از قوه قضائیه می خواهم که زودتر به این موارد رسیدگی کند تا کسی، دگیر جرأت آشوب و برهم زدن امنیت مردم را نداشته باشد.

وی در پایان به موضوع حمله به سفارت کشورمان در لندن اشاره کرد و افزود: بهتر است دولت انگلیس به وظیفه خود برای حفظ امنیت سفارت‌خانه‌ها به خوبی عمل کند و مسئولیت تأمین امنیت سفارت ایران و کارکنانش به عهده دولت این کشور است.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.