قزوین_ استاندار قزوین گفت: استفاده از سمن های موفق در پشیگیری از اعتیاد و درمان روحی و روانی معتادان در استان با جدیت دنبال شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت سمن ها در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: با بررسی فعالیت های انجام شده باید بتوانیم تجربه سالهای گذشته را بکار گیریم و با کمترین نقص برنامه های سال آینده را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: با ارزیابی عملکرد خود در شهرستانها از فرمانداران انتظار داریم در موضوع پیشگیری از اعتیاد جدی باشند و در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر مشارکت بیشتری داشته باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: استفاده از سمن ها در حوزه پیشگیری بسیار ضروری است و با داشتن تشکل های غیردولتی توانمند می توانیم به اهداف خود دست یابیم.

زاهدی گفت: برای مقابله با اعتیاد باید پیشگیری را جدی بگیریم و دستگاههای فرهنگی، تبلیغی، رسانه ها، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی با تعامل و همکاری یکدیگر با اطلاع رسانی مناسب زمینه کاهش آمار معتادان در جامعه را فراهم کنند.

وی اظهارداشت: بازتوانی جسمی و روحی معتادان لازم است از سوی تشکلهای مردمی و نیز دستگاههای متولی جدی گرفته شود و فعالیتهای «کنگره ۶۰ » به عنوان یک تشکل غیر دولتی موفق می تواند با حمایت ما بیشتر شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: یک معتاد هم از نظر روحی و روانی و هم جسمی دچار آسیب می شود و در چرخه بازتوانی این ابعاد باید جدی گرفته شود.

زاهدی بیان کرد: اگر نتوانیم نگاه معتاد به فضای قبلی را اصلاح کنیم، فعالیتها نتیجه نمی دهد و گرایش به بازگشت به شرایط قبلی در تمام معتادان قوی است و مشکل ساز می شود.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی معتادان متجاهر در ایام نوروز اظهارداشت: در سالهای گذشته که این افراد جمع آوری شده اند، شاهد کاهش سرقت و تخلف در استان قزوین بوده ایم و در نوروز سالجاری هم لازم است نسبت به ساماندهی معتادان استان قزوین که چهره شهر را نازیبا کرده، اقدام شود.

استاندار قزوین یادآور شد: شهرداری ها در راستای فعالیتهای اجتماعی خود لازم است مشارکت و همکاری خود با شورای مبارزه با مواد مخدر را ادامه دهند و بدانند اگر این موضوع حل نشود باید هزینه های دیگری را متحمل شوند.

 استان قزوین بیش از ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته را به خود اختصاص می دهد

مریم بیدخام در نشست شورای عالی ورزش استان قزوین افزود: توسعه ورزش همگانی به مشارکت تمامی دستگاه ها نیازمند است.

وی گفت: توسعه ورزش با توجه به نقش آن در تندرستی و نشاط جامعه باید به یک دغدغه برای مدیران تبدیل شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: تقویت ورزش همگانی کار یک دستگاه نیست و تمام دستگاه ها باید از شورای شهر گرفته تا سایر دستگاه ها پای کار باشد.

بیدخام اظهار کرد: هیچ کس نمی تواند منکر نقش برجسته ورزش در حفظ سلامت و شادابی افراد جامعه باشد.

وی افزود: ورزش در بانوان و خانواده ها نیز باید به شکل جدی تر مورد پیگیری قرار گیرد زیرا خانواده و بانوان خیمه و ستون حفظ جامعه از آسیب های اجتماعی است.

بیدخام همچنین گفت: بیش از یک سوم جمعیت استان قزوین را جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ سال تشکیل می دهند که این یک ظرفیت عالی برای توسعه ورزش همگانی،ملی و قهرمانی است. 

این مسئول با بیان اینکه ۷۱ هزار و ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته نشان دهنده ظرفیت های ورزشی استان قزوین است، افزود: باید بسترهای لازم برای افزایش این آمار فراهم شود. 

وی با تأکید بر تلاش برای برنامه ریزی به منظور تقویت نشاط و شادابی در بین شهروندان استان قزوین افزود: باید از خود سوال کنیم که چرا زنجان به عنوان استانی همسایه در ردیف شادترین استان های کشور است اما قزوین در این خصوص در جایگاه پایینی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.