زابل- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان واقع در شمال این استان ناپایدارترین شرایط کشاورزی در کشور را دارد که با اجرای طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از مزارع منطقه از شرایط آبی پایداری برخوردار می شود.

اجرای طرح انتقال آب به مزارع سیستان منجر به پایدارترین شرایط کشاورزی در کشور خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری؛ سید دانیال محبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از زمین های دشت سیستان اظهار داشت: با عنایت رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این منطقه به منظور اجرای این طرح؛ رونق کشاورزی و دامپروری به این نقطه از ایران اسلامی باز خواهد گشت.

وی بیان کرد: طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی در جریان سفر رئیس جمهوری در سال ۹۳ به سیستان و بلوچستان مصوب شد. وی ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر اینکه مانع از مهاجرت مردم منطقه می شود مهاجرت معکوس را به دنبال دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا قبل از اجرای این طرح شاهد اتلاف بیش از ۷۰ درصدی منابع آبی در منطقه سیستان بودیم که انتقال آب با لوله جلوی این میزان هدر رفت را می گیرد.

محبی اظهار داشت: اجرای طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان سبب اشتغال بسیاری از جوانان این منطقه شده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری نوین در دشت سیستان یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می شود.

وی افزود: طرح مدار بسته آب در منطقه سیستان با این میزان حجم برای نخستین بار در خاورمیانه است که اجرا می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آبیاری دشت سیستان با چند مشکل و چالش اساسی از جمله ناپایداری در آورد رودخانه هیرمند و اتلاف آب ناشی از تبخیر مواجه است.

محبی اظهار داشت: اجرای طرح انتقال آب با لوله به میزان بسیار زیادی مانع از اتلاف آب ناشی از تبخیر می شود. وی بیان کرد: خشکسالی ۲۰ ساله و آسیب های اجتماعی سبب شده تا مشاغل کشاورزی و دامداری در منطقه سیستان از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.