وزیر راه و شهرسازی گفت: از هر درد و رنجی که برای مردم پیش آمده فارغ از اینکه تقصیر و قصوری به من و همکارانم وارد باشد، از مردم پوزش می خواهم.

بابت کاستی‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی طی سخنانی در جلسه رسیدگی به طرح استیضاح خود با بیان اینکه این سومین بار است که برای استیضاح به مجلس آمده ام، گفت: تاکنون چند بار نیز برای پاسخ به طرح سوال نمایندگان در مجلس حاضر شده ام. در همه ادوار گذشته توضیحات من قانع کننده بود و این بار هم بر مبنای آمار، توضیحات کارشناسی و اطلاعات، آنچه اتفاق افتاده را توضیح می دهم.

وی افزود: من همواره از این پرسش و پاسخ لذت برده و می برم، مردم سالاری و دموکراسی یعنی همین که همواره امکان پرسشگری از مسئولان فراهم شود و مسئولان باید به مردم پاسخ دهند.

آخوندی ادامه داد: من نه تنها گله ای ندارم بلکه از حضور در مجلس خوشحال هستم و خود را موظف به پاسخگویی به مردم و نمایندگان مردم می دانم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آغاز استیضاح من بر اساس سقوط هواپیما در منطقه دنا بود، اظهار کرد: اولا به خانواده جانباختگان و مردم تسلیت می گویم و بابت کاستی ها و کمبودها از ملت عزیز پوزش می خواهم.

آخوندی یادآور شد: آقای زارع می داند ما در فرودگاه یاسوج هزینه کرده بودیم و قرار بود در دهه فجر برای افتتاح این طرح ها به یاسوج برویم که متاسفانه سانحه سقوط هواپیما اتفاق افتاد.

وی افزود: بی شک حوادث اخیر نگرانی هایی برای مردم ایجاد کرد که این نگرانی ها به حق است. چرا که مهمتر از جان و ایمنی مردم چیزی نیست. من در مقام توجیه یا فرافکنی نیستم. مسئول صادق باید مسئولیت کاری را که بر عهده دارد بپذیرد و پاسخگو باشد. از هر درد و رنجی که برای مردم پیش آمده فارغ از اینکه تقصیر و قصوری به من و همکارانم وارد باشد، از مردم پوزش می خواهم.عذرخواهی برای مسئولان باعث افتخار است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: باید به اتفاقات و سوانح نگاه فرآیندی داشته باشیم و اطلاعات را به درستی به مردم بگوییم، حمل و نقل یک سیستم پیچیده و باز است و میلیون ها نفر در آن اعم از تولیدکننده و میلیون ها نفر راننده گرفته تا پلیس و هلال احمر درگیر حمل و نقل ایمن هستند. بنابراین در سوانح از یک عامل بحث نشده و از مجموعه عوامل بحث می شود. 

آخوندی خاطرنشان کرد: برای کم شدن سوانح باید اولا فرآیندی نگاه کنیم و ثانیا اطلاعات را بدون تغییر به مردم بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی سپس موضوع بارش برف بهمن ماه و مشکلات پس از آن را تشریح کرد و گفت: در حوزه تهران و اطراف آن در بهمن ماه ۳۲ سانتیمتر برف در منطقه مهرآباد بارید. در فرودگاه امام ۷۰ سانتیمتر برف همراه با کولاک و دمای منفی ۱۲ درجه اتفاق افتاد. در کرج ۳۳ سانتیمتر برف با دمای منفی ۱۳ درجه رخ داد. آیا می شد جاده ها و فرودگاه ها را در این شرایط عملیاتی نگه داشت؟

آخوندی ادامه داد: در دو ماه اخیر آمار کشورهای مختلف در خصوص مشکلات پیش آمده پس از بارش برف را همگی از خبرها دیده و شنیده اید که همزمان با سانحه برف تهران در کشورهای آمریکایی، اروپایی، ژاپن، چین و دیگر کشورهای پیشرفته ۲۵ سانحه پس از بارش برف آن هم در شرایطی که هم میزان بارندگی و هم درجه برودت بسیار کمتر از اتفاقات تهران بود، رخ داد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به عنوان مثال در ۱۶ اسفند ۴۱۲ پرواز در فرودگاه جان اف کندی نیویورک و ۵۵۰ پرواز در یکی دیگر از فرودگاه های این شهر لغو شد. در ۱۴ اسفند حرکت تمام قطارها و پرواز تمام فرودگاه های انگلیس لغو شد. در ۱۱ اسفند پروازهای فرودگاه ژنو در سوئیس لغو و در همین روز ۳۳۱ پرواز در برلین به تعویق افتاد. همچنین حرکت قطارهای اسکاتلند و پروازهای گلاسکو در همین روز که به ۶۷ پرواز می رسید لغو شد. بنابراین باید حواسمان باشد وقتی این موضوع را بحث می کنیم باید دید می شد کاری کرد یا خیر.

به گفته آخوندی اگر می خواهیم تاب آوری را بیشتر کنیم باید سرمایه گذاری در زیرساخت ها بیشتر شود. من دنبال توجیه نیستم اما هیچ کجا مسئولان را به خاطر این مسائل سرزنش نمی کنند.

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که آیا می شد از این بهتر اقدام کرد یا خیر؟ و افزود: بله حتما می شد اما با سرمایه گذاری و آموزش بیشتر می توانستیم کاری کنیم که آثار این سوانح کمتر شود. باید برای فرودگاه ها، راهداری، دریاها و راه آهن منابع بیشتری اختصاص دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه جلسه دفاع از خود با بیان اینکه طول راه های منتهی به تهران ۹۰۰ کیلومتر است، گفت: برای مدیریت این میزان راه حداقل ۵۰۰ نفر نیروی انسانی و ۲۰۰ دستگاه برفروب و نمکپاش در مواقع بارش برف و شرایط نامناسب جاده ای نیاز است اما در حال حاضر در استان تهران فقط ۴۲ دستگاه برفروب با سن بالای ۲۵ سال در اختیار داریم. معلوم است با چنین امکاناتی نمی توان به تمام نیازها در این زمینه پاسخ داد.

آخوندی طول راه های کشور را ۲۱۷ هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: باید سالی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مدیریت طول راه ها سرمایه گذاری صورت گیرد اما کل اعتبارات ما در زمینه سرمایه گذاری راه ها در بهترین حالت سالانه فقط دو هزار میلیارد تومان است. من نیامده ام از این تریبون عجز و ناله کنم و مصیبت بخوانم اما واقع بینانه نگاه کنیم که ما در چه شرایطی قرار داریم.

وی ادامه داد: شما نمایندگان مجلس تصویب کردید از محل ماده ۷۰ به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در حوزه راهداری اختصاص یابد اما اعتبار تخصیص یافته در این زمینه در سال ۹۴ صفر، در سال ۹۵ صفر و در سال ۹۶ نیز مجدد صفر بود. نمایندگان عزیز این واقعیت اعتبارات ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه من نمی خواهم با اعلام این آمار طعنه به دولت و مجلس بزنم، ادامه داد: اما با این شرایط در حال فعالیت هستیم؛ در حوزه راهداری هشت هزار راهدار به دلیل نبود منابع سه ماه حقوق دریافت نکردند. در شرایط آب و هوایی اخیر که منجر به بسته شدن مسیرهای جاده ای شد بسیاری انتقاد کردند که چرا مسیرهای جاده ای بسته نمی شود؟ آقای دکتر رضایی حاضر است و می تواند شهادت دهد من در آن زمان با رئیس پلیس تماس گرفتم و درخواست کردم مسیرهای تهران –کرج مسدود شود اما رئیس پلیس به من اعلام کرد ۱۶ محور منتهی به تهران داریم و امکان بسته شدن این مسیرها وجود ندارد.

آخوندی با بیان اینکه در صورت بستن محور تهران-ساوه حدود ۶ کیلومتر صف در تهران و ۲.۵ کیلومتر صف ماشین در ترافیک در قم ایجاد می شد، گفت: بنابراین چگونه می توان انتظار داشت از تردد ۸۰ هزار خودرویی که در شب در تهران تردد می کنند، جلوگیری کرد؟ اگر واقع بین باشیم اداره این وضعیت مشکل است.

وی درباره توقف عملیات پروازها در زمان بارش برف زمستانی نیز گفت: آیا کسی هست که اعلام کند در حوادث هوایی چیزی مهمتر از ایمنی وجود دارد؟ در حالی که حداقل دید برای انجام عملیات پرواز باید ۸۰۰ متر باشد اما دید افقی در فرودگاه مهرآباد کمتر از ۳۰۰ متر و در فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز کمتر از ۱۰۰ متر بود. بنابراین امکان عملیاتی کردن فرودگاه وجود نداشت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: من از شما نمایندگان محترم خواهش می کنم به توانایی، صداقت و تلاش همکاران من در حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل ریلی و فرودگاه ها ایمان داشته باشید آنها افرادی هستند که در سخت ترین شرایط فعالیت می کنند.

آخوندی با اشاره به حادثه اخیر سقوط هواپیما در مسیر تهران-یاسوج نیز گفت: نکته نخست این است که چرا این اتفاق رخ داد. بر اساس قانون ستاد رسیدگی به سوانح باید پس از اینگونه حوادث تشکیل شود. بنابراین من هم مانند شما منتظر اعلام گزارش نهایی این ستاد هستم و هر گونه اظهار نظر پیش از اعلام گزارش نهایی از طرف من خلاف قانون است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: مطمئن باشید ستاد رسیدگی به سوانح تمام اطلاعات را از جمله اطلاعات CVR  (جعبه ضبط مکالمات خلبان) و FDR (جعبه ثبت اطلاعات پرواز) اعلام عمومی خواهد کرد. این چه قصوری است که بخواهیم کسی را محکوم کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یقین بدانید تمام اطلاعات را ریز به ریز اعلام می کنیم و اگر قصوری باشد حتی از طرف من یا هر کس دیگری باید پاسخگوی شما و مردم باشیم.

وی درباره شایعاتی مبنی بر گزارشات هدفدار سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص سانحه اخیر گفت: رابطه شرکت های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری به مثابه رابطه یک راننده با پلیس است. به عبارتی سازمان هواپیمایی کشور پلیس هوانوردی کشور است آیا اگر در جاده سانحه ای رخ می دهد ما باید پلیس را محکوم کنیم؟

آخوندی افزود: بنابراین اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیت صنعت هوانوردی بخواهد در گزارشات خود منحرف شود قابل قبول نیست. پس  به سازمان هواپیمایی کشوری اعتماد کنید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اما موضوعی که می خواهم در خصوص آن صحبت کنم در حوزه مسائل اخلاقی است که در رابطه با حادثه هوایی اخیر مطرح شد؛ به محض وقوع سانحه ستاد رسیدگی به سوانح فعالیت خود را آغاز کرد و فردای آن روز به منطقه حادثه رفت و ضمن دیدار با خانواده جانباختگان ضمن عرض تسلیت عذرخواهی خودم را به آنها اعلام کردم که از این تریبون یک بار دیگر تسلیت عرض می کنم واز یکایک آنها پوزش می طلبم.

وی ادامه داد: اما در رسانه ها موضوعی مطرح شد مبنی بر اینکه چرا شما استعفا نکردید. واقعیت این است که در کشورهای پیشرفت به دو دلیل «همبستگی اجتماعی» و «وجود عوامل مانع از رسیدگی» علت استعفای مقامات است. در حادثه قطار تهران-تبریز عملیات در حوزه راه آهن بود که فردای روز حادثه استعفای خودم را اعلام کردم چرا که عملیات، در حوزه راه آهن بود اما این بار عملیات در حوزه وزارت راه نبود که بخواهم استعفا دهم.

آخوندی با بیان اینکه حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در حوزه کاری من نبود، گفت: اگر این اتفاق در حوزه من بود اولین کسی که استعفا می داد من بودم ولی اگر استعفا می دادم به جامعه آدرس غلط داده می شد و سبب می شد به موضوع رسیدگی نشود. به نظر من این کار، کار درستی بود و معتقدم باید این کار را انجام می دادم.

وی گفت: آنچه برای ما واضح است این است که ایران در برابر حوادث چقدر تاب آور است؟ چه حوادث سیاسی، چه حوادث اجتماعی و چه حوادث حمل و نقلی باشد.

به گفته آخوندی درسی که از حادثه برف تهران گرفتم این بود که تمام تهران به حمل و نقل جاده ای وابسته است. وقتی می خواستم به فروگاه امام بروم این فرودگاه بسته بود. وقتی که پاکسازی شد جاده دسترسی به فرودگاه بسته بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روزانه ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد تهران می‌شود. تنها راه حل، قطار حومه ای است. باید حمل  و نقل را به راه آهن ببریم. تا وقتی که حمل و نقل متکی به جاده است این مشکل پابرجاست.

وی گفت: در این مدت اولین کاری که کردیم در برنامه ششم پیشنهاد دادیم شرکت راه آهن حومه تشکیل شود که اساسنامه آن را تهیه کرده و برای تصویب به هیئت دولت داده ایم.

آخوندی درباره قطارهای حومه ای تهران تصریح کرد: خط سوم راه آهن تهران – گرمسار افتتاح شده و خط چهارم در حال اجرا است. ۱۰زوج قطار هر روز از تهران به گرمسار و از گرمسار به تهران تردد دارد. ۹ زوج قطار از تهران به کرج و قزوین می رود و بر می گردد. قطار تهران – قم روزانه ۴ زوج و تهران – پرند روزی ۱۱ زوج تردد دارند.

وی افزود: ۸۰ ریل باس وارد قطار حومه ای کرده ایم. ۲۸ محور قطار حومه ای را در تمامی کلانشهرها راه اندازی کرده ایم. اینها کارهایی است که دیربازدهی دارد ولی بنیادین است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۰۰ میلیون یورو در چند ماه گذشته برای خرید ۴۵۰ ریل باس با کره ای ها قرار داد بسته ایم که با تکمیل آنها ظرفیت قطار حومه ای به ۱۰۰ میلیون مسافر در روز می رسد. حالا من آخر کار بیایم چه کسی را توقیف کنم؟

آخوندی بیان داشت: سیاست شهرسازی ریل پایه را در شورای عالی شهرسازی تصویب کردیم تا تردد ریل پایه باشد. ۳۳ ایستگاه در شهرهای مختلف به مراکز خدماتی، اقتصادی و اجتماعی تبدیل می‌شود. تنها در شهر اهواز ایستگاه راه آهن با ۳۲۰ متر مربع به مرکز توسعه این شهر تبدیل خواهد شد.

وی درباره مشکلات اقتصاد کلان کشور گفت: به عنوان عضو کابینه و کسی که مسئولیت مشترک دارم  و عضو شورای پول واعتبار هستم می گویم شرایط اقتصادی کشوری سخت است و نیاز به اندیشه مشترک دولت و مجلس داریم. من نگران وضع اقتصادی ایران هستم که این نگرانی باعث فرار من نیست بلکه باعث وفاداری و تلاش بیشتر من است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر وزیری باید در چارچوب ارقام اقتصاد کلان فعالیت کند. به چند عدد و رقم که می گویم توجه کنید. میزان بدهی های دولت به اقتصاد ۶۵۰ هزار میلیارد تومان  و معادل ۵۲ درصد جی دی پی کشور است یعنی متلاشی شدن تمام شرکت های صنعتی و مهندسی ایران. آیا در برنامه ششم برای این رقم بدهی اندیشه ای کردیم. آیا می دانیم چگونه پرداخت می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: به من می گویند آخوندی فردی است که منتقد است. بله، من منتقدم. ۴ سال است این ارقام را در دولت به رئیس جمهور و معاون اول گفته ام.

وی خاطرنشان کرد: میزان معوقات بانکی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است. یعنی اینکه در سال ۸۶ بانکها معادل ۳۸ درصد جی دی پی قدرت وام دهی داشتند اما الان این شاخص  به ۱۲ درصد رسیده است. آیا با ۱۲ درصد کار بزرگی را می توان در بخش خصوصی انجام داد؟

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری کشور در اکثر سالها نزولی و در حد صفر است، اظهار داشت: تقریبا ۱۰۰ درصد بودجه کشور بودجه جاری است و بودجه عمرانی ما از محل اوراق مشارکت تامین می‌شود.

وی درباره اقدامات دولت در شرایط بد اقتصادی گفت: در حالی که بودجه سال ۹۷ وزارت راه و شهرسازی به حدود ۵ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد ما توانستیم هزار و ۱۲۰ کیلومتر آزادراه را در دست اقدام داشته باشیم که با  ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

آخوندی گفت: همچنین هزار و ۲۶۰ کیلومتر آزادراه با سرمایه ۹ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته ایم و ۸۵۶ کیلومتر نیز به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان در حال قرارداد داریم.

به گفته وی هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در وزارت راه و شهرسازی به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کردیم که به این معناست که در همین شرایط سخت اقتصادی توانستیم مجموعا ۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی صرفا در بخش آزادراهها جمع آوری کینم. آیا در حوزه دیگری سراغ دارید که این حجم سرمایه جمع آوری شده باشد؟

وزیر راه و شهرسازی به فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی پرداخت و تصریح کرد: قرارداد قطار سریع السیر تهران – قم- اصفهان به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار به امضا رسیده که به ۹ میلیارد دلار افزایش می یابد. در حوزه قطار برقی تهران – مشهد ۴ میلیارد دلار و قطار شیراز – بوشهر ۸۰۰ میلیون دلار از چین تامین مالی کردیم.

آخوندی ادامه داد: برای قطار برقی گرمسار- اینچه برون ۱.۲ میلیارد یورو، راه آهن خواف – هرات ۸۰۰ میلیون یورو، برای خرید ۲۰ هزار واگن باری که واردات ۱۲ هزار واگن آن قطعی شده و ۲ هزار واگن آن تا کنون وارد کشور شده است و نیز هزار واگن مسافری برای بخش خصوصی از روسیه تامین مالی کرده ایم.

وی بیان کرد: در وزارت راه و شهرسازی توانستیم ۲.۲ میلیارد دلار از هند در بخش ریلی سرمایه جذب کنیم که در خصوص احداث راه آهن چابهار – زاهدان ۸۰۰ میلیون دلار و برای خرید سوزن ریل ۴۰۰ میلیون دلار از هند سرمایه جذب کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مدت از آلمان ۱.۵ میلیارد یورو جذب سرمایه شده که یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون یورو آن برای خرید لوکوموتیو از زیمنس بوده است. برای راه آهن رشت – آستار ۵۰۰ میلیون دلار از جمهوری آذربایجان و برای خرید ریل باس ۷۰۰ میلیون دلار از کره جنوبی تامین سرمایه کردیم  ۶۲ میلیون یورو با اتریش قرارداد بسته ایم. این ارقام در حوزه راه و شهرسازی سابقه نداشته است. آیا در سایر وزارتخانه ها این تامین مالی صورت گرفته است؟

آخوندی گفت: راه آهن قزوین – رشت سالها متوقف مانده بود که تکمیل شد و به زودی افتتاح می‌شود. رسیدن ریل به کرمانشاه برای مردم آرزو بود که به زودی به بهره برداری برسد. ریل به ارومیه رسید. راه آهن میانه – اردبیل به سرعت در حال اجراست و سایر پروژه های عمرانی – ریلی که در مجموع به ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر احداث خط آهن می رسد، در دست ساخت است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی امسال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ۵۱۶ کیلومتر خط آهن جدید و شرکت راه آهن ۸۰۰ کیلومتر ریل دوم احداث کردند. همچنین تا به حال سابقه نداشته است که بخش خصوصی در زیرساخت های ریلی سرمایه گذاری کند اما امسال بخش خصوصی ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث راه آهن سیرجان – کرمان سرمایه گذاری کرد.

آخوندی گفت: برای نخستین بار از بازار سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای بخش ریلی، ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید هواپیما و ۵۰۰ میلیارد تومان برای راهداری تصویب کردیم که نشان می دهد هیچ امکانی را برای سرمایه گذاری از دست نداده ایم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی و ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه شیراز سرمایه گذاری شد و برای توسعه فرودگاههای مشهد، اصفهان و اهواز بدنبال سرمایه گذار خارجی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی  درباره بحث نظام مهندسی گفت: من خودم جزو کسانی بودم که پیش نویس قانون نظام مهندسی را نوشتم. عضو شورای مرکزی بودم و جزو بنیانگذاران سازمان نظام مهندسی محسوب می شوم پس دنبال تعطیلی آن نیستم. اما همه شما از اقدام من حمایت قاطع خواهید کرد. من در این بخش گفتم کارمند من که در حوزه نظام مهندسی باید کارهای مهندسان را کنترل کند خودش نمی تواند هم طراحی کنم و نقشه ها را کنترل کند. در شهرداری  شرکت گاز هم همین طور. این کار عین مبارزه با فساد است. بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این دستگاهها کار مضاعف دارند. نمی تواند کسی که در دولت است دوطرف میز بنشیند. اگر این کار سر سوزنی اشکال قانونی داشت دیوان عدالت اداری آن را رد می کرد.

آخوندی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر افرادی مرتب به شما پیامک می زنند بدانید داستان به این سادگی نیست. من در جهت مبارزه با فساد و امضافروشی این کار را کردم. مهندس باید کار مهندسی اش را بکند.

وی افزود: اگر توانستید در قراردادهای خارجی یک سنت رشوه بیابید هر چه گفتید قبول می کنم. اگر کسی ادعای یک ریال جابجایی در قراردادهای داخلی دارد به من بگوید. تمام مذاکرات مستقیم و بدون واسطه است. هر کسی که می خواهد با وزارتخانه مذاکره کند ابتدا باید اظهارنامه ای امضا کند که هیچ مذاکره ای با غیر از شخص مسئول نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: من می فهمم چرا این همه علیه من شایعه است. ما ایرباس A۳۲۰ را ۴۵۰ میلیون دلار خریدیم. در همین وزارتخانه همین هواپیمای را ۵۵ میلیون دلار می خریدند که ۷ میلیون دلار حق دلالی داشت. فکر کردید آنهایی که دلال بودند و حالا پایشان قطع شده از من تقدیر می کنن. معلوم است که قیافه زین العباس می گیرند و علیه من حرف می زنند.

آخوندی اظهار داشت: از رئیس کمیسیون اصل نود بپرسید. وی به همه قراردادها رسیدگی کرده است. اگر حتی یک مورد بسیار کوچک هم یافتید گزارش کنید.

وی گفت: آقای قاضی پور من اهل سالوسی و ریاکاری نیستم. وزرا باید در روز اول وزارت خود اموالشان را به رئیس قوه قضائیه اعلام کنند. می گفتند اموال آخوندی ۷ هزار میلیارد تومان است ولی موجودی من که به رئیس قوه قضائیه ارائه دادم ۴.۵ میلیون تومان بود. موجودی دختر بنده ۶۳۸ هزار تومان بودم. دخترم می گفت این اعداد را اعلام نکن آبرویمان می رود. لباس مرتب پوشید ن که دلیل این حرفها نیست. من نمی خواستم این سخنان را بیان کنم ولی مجبور شدم تا اموال خود خود را بگویم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.