ایلام­­- مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: برای تولید سریال های جدید بودجه کافی در اختیار نداریم و تولیدات با زبان محلی حداقل بودجه را دارند.

بودجه کافی برای تولید سریال نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا شیروی ظهر امروز سه شنبه در نشست تشریح برنامه های نوروز ۹۷ با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه استعدادیابی و جذب هنرمندان در صدا و سیما تحت تأثیر عدم مجوز استخدامی در صدا و سیما قرار گرفته و به همین دلیل برای برنامه های مختلف مجبور به استفاده از هنرمندان قدیمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر سریال به بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه نیاز دارد که در حال حاضر ما با یک دهم این بودجه در حال تولید سریال «خیال ژیان» هستیم، افزود: در سال جاری سریال «هوز کشمات» از سیمای مرکز ایلام به روی آنتن رفت که در روزهای گذشته نیز بازپخش شد و به دلیل مشکلات بودجه ای هنوز به تیم این سریال ۱۵۰ میلیون تومان بدهکاریم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان این مطلب که صدا و سیمای کشور به تولیدات با زبان محلی اعتبار چندانی اختصاص نمی دهد، بیان داشت: به ما پیشنهاد شده که سریالی های تولیدی را به زبان فارسی تهیه کنیم تا در دیگر شبکه های استانی پخش شده و بودجه بیشتری دریافت کنیم، اما به خاطر احترام به هم استانی ها و مردم کورد زبان ایلام تولیدات ما بیشتر به زبان کوردی است.

علیرضا شیروی از ضبط پروژه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان خبرداد و تصریح کرد: در راستای معرفی استان در دوران دفاع مقدس، در حال تهیه سریال و فیلمی در خور شأن مهران و آزادسازی این شهر در دوران جنگ تحمیلی هستیم.

آماده پخش زنده جلسات شورای شهر ایلام از رادیو هستیم

وی با تأکید بر آمادگی صدای مرکز ایلام برای پخش زنده جلسات شورای شهر از رادیو ایلام، بیان داشت: در این راستا به اعضای شورای شهر پیشنهاد شده که جلسات برای تنویر افکار عمومی به صورت زنده از رادیو پخش شود تا مردم در جریان مصوبات شورا قرار بگیرند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با اشاره به همکاری با شبکه الاشراق عراق، افزود: سریال «هوز کشمات» برای مردم کورد عراق که از کوردهای فیلی هستند در حال پخش است و ما توانایی تولید سریال هایی که در کشور  همسایه عراق پخش شود را داریم.

علیرضا شیروی با بیان اینکه ۴۰ ایستگاه دیجیتال در استان نصب شده است، بیان کرد: ۹۶ درصد نقاط شهری و روستایی استان تحت پوشش پخش دیجیتال هستند، این در حالی است که میانگین کشوری ۹۱ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.