تکنسین‌های اورژانس از ساعت ۱۶ در ۱۷۳ نقطه تهران مستقر شده و اقدام به امدادرسانی به حادثه دیدگان چهارشنبه آخر سال کنند البته آتش‌نشانان هم در نقاط پرتردد شهر حضور خواهند داشت.

استقرار آتش‌نشانان و اورژانسی‌ها در نقاط پرتردد/ برخورد بدون اغماض با مخلان امنیت/ ۶۰۹ مصدوم و ۳ فوتی/ ۳۴ درصد سوختگی و ۴ درصد قطع عضو

به گزارش قدس آنلاین، شب چهارشنبه آخر سال همواره شاهد مجروح و قطع عضو و حتی در پاره‌ای از مواقع فوت برخی از شهروندان هستیم. البته آرزو می‌کنیم که امسال برای شهروندان مخاطرات کمی همراه داشته باشد.


دو نوجوان دوازده و هجده ساله که بر اثر انفجار مواد محترقه مراجعه کرده اند.

۲۰:۴۰/ رییس اورژانس کشور در گفتگو با فارس در خصوص سن افراد فوت شده گفت: پسر ۱۵ ساله‌ای در کرج، خانم ۷۰ ساله در زنجان و آقایی ۳۹ ساله در تهران.

۲۰:۳۲/ پسر ۱۷ ساله و خواهر ۲۱ ساله که بر اثر سوختگی شدید ناشی از انفجار به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کردند

۲۰:۳۰/ اختصاصی/ توضیحات دکتر ناصری پور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص آخرین آمار مصدومان
 

۲۰:۲۵/ یک نوجوان ١٥ ساله در کرج بر اثر انفجار مواد محترقه فوت کرد.

۲۰:۲۰/ پلیس پایتخت: تاکنون ۸ نفر دستگیر شده و ۱ نفر فوتی (مربوط به حادثه صبح خیابان مرتضوی) داشته ایم.

۲۰:۱۴/ سرپرست اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار مصدومان از ساعت ۱۹ امشب تا کنون گفت: ۱۳۰ نفر از مصدومان عابرین پیاده بوده اند که تعداد ۷ نفر از امدادگران نیز مصدوم شده اند. ۱۹۹ مصدوم، ۶۷ سوختگی، ۶ قطع عضو که از این تعداد ۳۷ درصد بستری هستند.

در شهر تهران نیز تا کنون ۹۱ مصدوم داشته ایم.

۲۰:۱۰/ تکذیب فوت یک نفر در چهارشنبه سوری همدان/ خبر کشته شدن یک همدانی بر اثر آتش بازی صحت ندارد و این به علت اشتباه در اپراتور سایت ثبت آمار اورژانس کشور بوده است.

۲۰:۰۵/ سخنگوی اورژانس کشور: مصدومان چهارشنبه آخرسال به ۶۰۹ نفر رسید که ۵۵۸ نفرمرد و ۵۱ نفر زن هستند.

۲۰:۰۲/ ساعتی پیش مصدوم حادثه صبح امروز خیابان مرتضوی بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.

۲۰:۰۰/ نوجوان ۱۵ ساله ای بر اثر انفجار مواد محترقه در دستانش ۳ انگشت دستش را از دست داد. وی توسط بالگرد اورژانس تهران به بیمارستان امام خمینی(ره)منتقل شد.

۱۹:۵۵/ در اثر انفجار ناشی از مواد محترقه در روز سه شنبه ۲ جوان از اهالی میانکوه شهرستان امیدیه ( اهواز ) دچار سوختگی شدید شدند.

۱۹:۵۰/ انفجار یک منزل مسکونی واقع در اتوبان کرج خیابان اردستانی به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران ۲ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد در یک ساختمان ۸ واحدی در یک واحد ۱۰۰ متری در قسمت بالکن آن انفجاری رخ داده بود و تخریب جزئی نیز داشت.

در این حادثه یک دختر و پسر زیر ۲۰ سال دچار سوختگی شدند و تحویل عوامل اورژانس داده شدند.

۱۹:۴۵/ مدیر روابط عمومی بیمارستان فارابی: ۱۱ نفر که به دلیل انفجار مواد محترقه از ناحیه چشم دچار آسیب به بیمارستان فارابی تهران منتقل شده‌اند.

۱۹:۴۰/ مردم در صورتی که خود مبادرت به انتقال مصدومان می کنند، مصدوم را به اولین و نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل کنند چرا که متخصصان در این مراکز حضور دارند و در صورت نیاز به اقدامات درمانی تخصصی، به بیمارستان‌های فارابی و سوانح و سوختگی شهید مطهری منتقل کنند.

۱۹:۳۵/ رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در خصوص آمار تعداد مصدومان سال گذشته گفت: سال گذشته ۱۴۳ نفر به این بیمارستان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۲۲ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۱ نفر بستری شده اند.

خوشبختانه سال گذشته در این بیمارستان فوتی نداشته ایم.

۱۹:۳۲/ مهدی حجت در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین ستادهای آتش‌نشانی در شهر تهران وجود دارد و از زمانی که با ستاد تماس گرفته شود تا اعزام نیرو به محل حادثه ۱۰ ثانیه طول خواهد کشید. 

وی گفت: میزان حوادثی که در سال ۹۰ و ۹۱ در شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده بسیار زیاد بوده است و در حال حاضر این میزان به نصف تقلیل یافته است.

۱۹:۲۸/ بهروز رضایی: در حال حاضر مزاحمت‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و زمانی ۵ تا ۶ هزار تماس با آتش‌نشانی گرفته می‌شد که در حال حاضر به ۲.۵ تا ۳ هزار تماس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مزاحمت‌های تلفنی برای آتش‌نشانی ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر تا این لحظه نسبت به سال‌های گذشته کاهش اعزام نیرو به محل حادثه را داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که شهروندان امسال بیشتر رعایت خواهند کرد.

بیش از ۱۰۰۰ نقطه مأموران شهرداری تهران مستقر شده‌اند و هر ۳ شیفت آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. در روز چهارشنبه سوری از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب اوج کار ستاد آتش‌نشانی است.

۱۹:۲۵/ کولیوند در جمع خبرنگاران:‌ آمار مصدومان کل کشور ۴۶۴ نفر است که ۱۲۹ نفر بستری شده اند و از این تعداد ۱۷‌ قطع عضو داشته ایم. ۱۵۸ نفر دچار سوختگی شده و آسیب به چشم هم ۱۵۷ فقره بوده است.

وی درخصوص آمار امروز نیز گفت: ۵۰ نفر بستری، ۵ قطع عضو را در آمار داشته ایم و این در حالی است که تهران ۳۹ مصدوم تاکنون داشته و در در کل کشور دو نفر فوتی تا الان بوده است.


نمایی از مرکز کنترل و عملیات سازمان آتش نشانی

۱۹:۱۵/ سردار رحیمی از ساعت ۲ بامداد امروز تا به حال ۳ حادثه مهم داشته‌ایم. که در مجموع ۵ نفر مصدوم دو نفر فوتی رویت شد و دو ساختمان تخریب شد.

وی ادامه داد: تذکراتی که طی چند روز گذشته اعلام کرده بودیم را دوباره یادآور می‌شوم.

آنچه در شب چهارشنبه آخر سال برای ما اهمیت دارد رعایت خط قرمزهایی است که تا به این لحظه مکرر اعلام کرده ایم. که همانا آسایش و امنیت مردم رعایت حقوق شهروندان جز موادری است که مورد نظر ماست. و هرکسی از این خطوط قرمز عبور کند قطعا با برخورد جدی و بدون اغماض پلیس روبرو خواهد شد.

گفتنی است که تا به الان در مقایسه با سال گذشته رفتارها بسیار قانونمدارانه و در چارچوب مقررات اجرا شده است. همچنین همکاران من خانه ایی را کنترل کردند که بیش از صد بمب دست ساز برای امشب آماده کرده بودند.

۱۹:۱۲/ انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی باقرشهر ۲ مصدوم برجا گذاشت.

۱۹:۱۱/ سرپرست اورژانس کشور: ۳۴ درصد دچار سوختگی و ۴ درصد دچار قطع عضو شده‌اند. این افراد در رنج سنی ۶ تا ۱۸ سال اند. ۷۹ درصد از مصدومین استفاده کننده از مواد محترقه و ۱۹ درصد عابر اند.

بیشترین تعداد مصدومین در تهران با ۹۰ نفر (معادل ۲۰ درصد از کل مصدومین)، آذربایجان غربی با ۶۰ نفر (معادل ۱۴ درصد از کل مصدومین) و آذربایجان شرقی با ۳۹ نفر (معادل ۹ درصد از کل مصدومین) هستند.

۱۹:۱۰/ آمار مصدومان به ۴۳۳ نفر رسید.


حضور کولیوند سرپرست اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهری

۱۸:۵۰/ محمدرضا نرمانی پزشک اورژانس بیمارستان سوانح سوختگی: تنها توصیه من به هموطنان این است که طبق اموزشهای رسانه ای از مواد اتش زا پرهیز کنند و در صورت اسیب دیدگی حتی برای اسیب های ضعیف هم به مراکز سوختگی مراجعه کنند

وی افزود: در صورت آسیب دیدگی اقدام این باشد که موضع سوختگی را زیر شیر اب بگیرند، در حد امکان با کرم ها چرب نگه دارند، در اولین فرصت به مراکز سوختگی مراجعه کنند و از خوددرمانی هایی مثل استفاده از خمیردندان بپرهیزند.

۱۸:۳۵/ سخنگوی سازمان اورژانس کشور: در استان تهران تاکنون ٣٨ مصدوم به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که یک زن و مابقی مرد هستند.

٥٠ درصد مصدومین دچار سوختگی و نیمی هم دچار قطع عضو بریدگی، شکستگی و اسیب به چشم و دست شده اند. تاکنون یک نفر فوتی در تهران یک نفر در زنجان و یک نفر در همدان گزارش شده است.

کم سن ترین مصدوم ٩ ساله و  بیشترین، ٣٠ سال دارد. طی امروز دو نفر دچار قطع عضو شده اند که یکی جوانی ٣٥ ساله و دیگری نوجوانی ١٢ ساله است، هر دو از ناحیه دست قطع عضو شده اند

۱۸:۳۰/ پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز به خودروی عملیاتی ایستگاه شماره ۱۴ آتش‌نشانی در هنگام برگشت از ماموریت در مشهد

۱۸:۲۵/ سرهنگ بیرانوند رییس کلانتری ۱۱۵ رازی: کشف بیش از یکصدکیلوگرم مواد محترقه دست ساز آماده در میدان رباط کریم از داخل منزل مسکونی

۱۸:۲۰/ سخنگوی سازمان اورژانس کشور: بر اساس آخرین آمار، تعداد کل مصدومین و فوتی ها مربوط به چهارشنبه آخر سال جاری، ٤٠٦ نفر است که ٤٠٣ نفر مصدوم و ٣ نفر فوت کرده اند
٤ نفر از مصدومین دچار قطع عضو و ٣٤ درصد از مصدومین نیز دچار سوختگی شده اند.
بیشترین عضو آسیب دیده چشم و پوست بوده که آمار هرکدام ٣٤ درصد است.
بیشترین استان هایی که درگیر هستند تهران، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

۱۸:۱۵/ استاندار تهران: مشکلاتی که پیش میاید مربوط به استفاده از مواد محترقه خطرناک می باشد و این نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

توصیه ما به خانواده ها این است همان مراسم سنتی چهارشنبه سوری برگزار شود و از مواد محترقه استفاده نشود.

۱۸:۱۲/ نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته ایم

پلیس تهران: با همکاری سازمان های مرتبط در حال برقراری امنیت شهر تهران در شب جاری هستیم. با سه حادثه از صبح روز جاری تا کنون مواجه بودیم.

انفجار منزل در خیابان مرتضوی و مصدومیت یک نفر، مصدومیت نفر دیگر در منزلی در پیکانشهر که بر اثر مواد محترقه انجام شد. مورد بعدی اقدام پیشگیرانه کلانتری ۱۱۵ رازی بود که موفق به کشف یکصد کیلوگرم مواد خطرناک محترقه دست ساز شدند.

فرمانده انتظامی در ۶۱۶ نقطه از شهر نیروهای پلیس را بکار گرفته ایم.
 

۱۸:۰۷/ قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تمامی بیمارستان ها آمادگی پذیرش مصدومان حوادث مراسم چهارشنبه آخر سال را دارند و بر حضور متخصصین مقیم و تعیین تکلیف بیماران در بیمارستان ها تاکید شده است.

۱۸:۰۳/ حضور مقیمی استاندار تهران در مرکز مانیتورینگ پلیس پایتخت جهت بازدید از عملکرد ماموریت روز جاری

۱۷:۵۵/ سرگرد مصطفی ملکوتی رییس کلانتری ۱۷۱ مصطفی خمینی از کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم نارنجک دست ساز و اکلیل و سرنج از داخل گونی دست فردی ۱۸ ساله در حوالی شهرک مرتضی گرد خبر داد.

۱۷:۵۰/ ۸ مراجعه تا این لحظه به بیمارستان مطهری

پرویز نمازی، مدیر پرستاری بیمارستان سوختگی شهید مطهری: تاکنون ۸ مراجعه سوختگی داشتیم که ۵ نفر آنها به دلیل وسیع بودن میزان سوختگی بستری و ۳ نفر درمان سرپایی شده اند.
وی ادامه داد: از میان مصدومان بستری یک نفر دچار آسیب جدی و سوختگی شدید شده است و مصدوم دیگری راکب موتور سیکلت بوده که در اثر پرتاب نارنجک تعادلش برهم و به زمین می خورد و در حال حاضر برای انجام سی تی اسکن در قسمت رادیولوژی است.
وی یاد آور شد: مصدومان مراسم چهارشنبه سوری از نظر رده سنی بین ۱۸ تا ۲۰ سال هستند و نسبت به پارسال تا این لحظه آمارهای مصدومان مراجعه کننده کم تر است.
وی گفت: از بیست بهمن تاکنون دو نفر فوتی داشته ایم، که به دلیل ساخت مواد منفجره فوت کرده اند.

۱۷:۴۵/ مرگ زن ۵۰ ساله زنجانی در اثر شنیدن صدای انفجار مواد محترقه

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طی امروز یک زن ۵۰ ساله که دارای ناراحتی قلبی بود با شنیدن صدای انفجار ترقه دچار سکته قلبی شد، عنوان کرد: این فرد بلافاصله به بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان منتقل شود.

جواد مرادی با اشاره به اینکه پزشکان معالج عملیات احیای قلبی ریوی بر روی این زن حادثه دیده را انجام دادند، افزود: با این وجود تلاش‌ها نتیجه نداد و وی جان خود را از دست داد.

۱۷:۴۰/ سوختگی ۲ پسر ۲۲ ساله در حال ساخت مواد محترقه

در این حادثه دو پسر جوان ۲۲ ساله که مشغول ساخت مواد محترقه بودند، دچار سوختگی شدند.

این افراد از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شدند، گفت: این افراد برای طی مراحل درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافتند.

۱۷:۳۰/ مواد منفجره در بابل حادثه آفرید
ساعت ۱۶:۲۵ امروز راکب موتورسیکلتی مواد منفجره بزرگی به نام دینامیت را داخل نیسان درحال حرکت انداخت.
راننده نیسان اقدام به گرفتن دیتامیت و و خارج کردنش کرد که این مواد در دست راننده منفجر شده است.

۱۷:۱۵/ ⁠⁣⁣⁣آماده باش ۴ پایگاه اورژانس شهر سالم
مدیرعامل شرکت شهر سالم:۴پایگاه اورژانس شهر سالم در چهار نقطه تهران برای خدمات دهی در حوادث احتمالی مراسم چهارشنبه سوری درحال آماده باش است.
تمام ۲۰ مرکز درمانی شرکت شهر سالم تا آخرین ساعات امشب آماده فعالیت و سرویس دهی در کنار سایر مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان خواهند بود.
۳ مرکز این شرکت به صورت شبانه روزی برای مراجعه مصدومان احتمالی آماده سرویس دهی هستند.

۱۶:۵۰/ معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: آمادگی بیمارستان ها و اورژانس برای پذیرش مصدومان در مراسم شب چهارشنبه آخر سال
امسال نیز آمبولانس‌ های اورژانس پیش بیمارستانی در میدان ‌ها و نقاط پرتراکم شهری و ایمن، جهت امدادرسانی سریعتر به مصدومان مستقر خواهند بود.
متخصصین طب اورژانس، بیهوشی، ارتوپدی و جراحی عمومی در بیمارستان ها حضور دارند. مردم عزیز کشورمان به گونه ای چهارشنبه آخرسال را برگزار کنند که به خود و دیگران آسیب نزنند.

۱۶:۴۰/ اولین مامور ناجا قربانی چهارشنبه آخر سال
متاسفانه صبح امروز در پی کشف بسته‌ای مشکوک، ماموران نیروی انتظامی قربانی انفجار مواد محترقه شد. در پی کشف بسته ای مشکوک توسط مامورین خدوم نیروی انتظامی استان گیلان به محل اعزام شدند.

بر اساس گزارش رسیده بسته حاوی مواد محترقه مربوط به چهارشنبه سوری بود و زمانی که یکی از مامورین ناجا قصد باز کردن بسته را داشت به ناگهان مواد منفجر و دو چشم مامور آسیب دیده که سنگی دو سانتی متری در یکی از چشمان وی مشاهده شده است.

۱۶:۳۰/ انفجار مواد محترقه دست ساز در دزفول موجب مصدوم شدن ۲ نوجوان و یک کودک هشت ساله شد.

۱۶:۲۰/ تهرانی‌ها ۷۷ درصد مصدومان را در ۲۲ روز گذشته به خود اختصاص داده اند

۱۶:۱۵/ بیشترین عضو اسیب دیده تا این لحظه چشم ها بوده است که ۳۵ درصد کل مجروحین را شامل می‌شده است.

۱۶:۱۰/ براساس اعلام اورژانس کشور تعداد مصدومان از اول اسفند تا ساعت ۱۶ به عدد ۳۸۸ نفر رسیده است.

۱۶:۰۵/ اولین مصدوم چهار شنبه سوری شهرستان قرچک
اولین مصدوم ۱۶ ساله آسیب به قرنیه چشم،گوش و دست چپ. پس از انجام مراحل اولیه درمانی توسط دارالشفا قرچک انجام شد و سپس فرد مصدوم به بیمارستان فارابی اعزام شد.

۱۶:۰۰/ سرهنگ پیروندی رییس کلانتری ۱۸۱ عوارضی: دقایقی قبل بر اثر انفجار مواد محترقه در پیکان شهر، پنجاه درصد از ساختمان سه طبقه‌ای تخریب و مرد ۳۰ ساله ای از ناحیه دست و سر مصدوم شد.

۱۵:۲۰/ اتمام حجت پلیس با مجرمان سالهای گذشته در شب چهارشنبه آخر سال

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: شماری از اشخاصی که در سال‌های گذشته سابقه ارتکاب اعمال شرورانه یا فروش مواد منفجره و محترقه ممنوعه را داشتند پیش از چهارشنبه فراخوانده شدند و ضمن دادن تذکرات لازم، از آنان تعهداتی برای حسن رفتار نیز دریافت شد.

۱۵:۱۲/ مصدوم ۱۹ ساله خیابان مرتضوی دچار سوختگی ۱۰۰ درصد شده است.

۱۵:۱۰/ اولتیماتوم شدید پلیس تهران به برهم‌زنندگان آرامش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر این مطلب که پلیس بدون تعارف با کسانی که نظم و امنیت و آرامش شهروندان را به هم بزنند،برخورد می‌کند، گفت: اخلالگران با برخورد جدی پلیس مواجه شده و تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود.

*استقرار آتش نشانان در نقاط پرتردد شهر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از استقرار آتش‌نشانان در نقاط پرتردد شهر خبر داد و گفت: برای اینکه آتش‌نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن حوادث چهارشنبه سوری را پوشش دهند، تیم‌هایی در نقاط مختلف شهر مستقر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین حوادث آخرین شب چهارشنبه سال از ساعت اولیه بعد از ظهر روز سه شنبه رخ می دهد، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم در این روز کودکان خود را کنترل کرده تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

* استقرار اورژانس در ۱۷۳ نقطه شهر

معتمدی: نیروهای اورژانس از ساعت ۴ بعدازظهر امروز در ۱۷۳ نقطه پایتخت با تجهیزات کامل استقرار می‌یابند.

وی افزود: یک هزار تکنسین و کارشناس اورژانس نیز در تهران جهت ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگاه چهارشنبه آخر سال به حالت آماده باش درآمده‌اند.

معاون عملیات اورژانس تهران خاطرنشان کرد: به منظور فرهنگ‌سازی جهت کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال بر روی همه آمبولانس‌های تهران بنر «نه به چهارشنبه‌سوزی» نصب شده است.

*مصدومیت جوان ۱۹ ساله

 در ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز انفجار و تخریب یک ساختمان دو طبقه در خیابان مرتضوی به مأموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام شد.

پس از حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که انفجار به علت بی‌احتیاطی جوان ۱۹ ساله که در حال ساخت نارنجک دستی با مواد اکلیل و سرنج بود، به وقوع پیوسته است.

*برخورد بدون تعارف پلیس با هنجارشکنان

رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس تهران بدون اغماض و تعارف با کسانی که خطوط قرمز پلیس یعنی نظم و امنیت و آرامش تهران را به هم زنند برخورد سخت و جدی خواهد داشت؛ متخلفان تا پایان عید میهمان پلیس خواهند بود.

* مصدومیت ۳۷۳ نفر به دلیل انفجار مواد محترقه در کشور/ آتش جان دو نفر را گرفت

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: از ابتدای اسفند تاکنون ۳۷۳ نفر به دلیل انفجار مواد محترقه و یا ساخت آن مصدوم شده‌اند.

وی گفت: ۹۳ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده که ۶ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بوده‌اند همچنین تاکنون ۲ نفر در زنجان و همدان بر اثر سوختگی‌های ناشی از انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داده‌اند.

* کاهش دید ۹۰ درصدی با برخورد مواد محترقه به چشم‌ها

یک فوق تخصص قرنیه گفت: ضربات وارد شده به چشم می‌تواند باعث ایجاد آب مروارید، پارگی شبکیه و کاهش دید شدید شود به صورتی‌ که در برخی موارد مشاهده شده افراد به صورت کامل دید خود را از دست داده‌اند.

*تاثیر مواد محترقه روی دستگاه تنفسی

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استفاده از مواد آتش‌زای غیرمتعارف، مواد محترقه و انفجار و آتش‌ گرفتن این مواد می‌تواند منجر به انتشار آلاینده‌های شیمیایی و گازهای خطرناکی برای دستگاه تنفسی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.