گلستان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۴۸۲ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده که از این حیث ۱۰۶ درصد تعهدات اشتغال استان محقق شده است.

ایجاد بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ شغل در استان گلستان

به گزارش قدس آنلاین، سعید مازندرانی عصر امروز در آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان از تحقق ۱۰۶ درصدی تعهد اشتغال استان گلستان در سال ۹۶ خبر داد و اظهارداشت: از مجموع ۹۷۱ هزار شغل در کشور ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل جزو تعهدات استان گلستان بود که تا کنون ۲۰ هزار و ۴۸۲ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اکثر دستگاه های اجرایی استان در زمینه ایجاد اشتغال عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند، گفت: با اینحال محیط زیست با ۵ درصد، دانشگاه های استان با ۱۷ درصد، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با ۲۳ درصد و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با ۶۳ درصد به ترتیب کمترین میزان تحقق اشتغال را داشتند.

مازندرانی اضافه کرد: در این بین برخی نهادها و دستگاه ها مانند شهرداری، اداره کل امور عشایری، جهاددانشگاهی، استاندارد و تحقیقات صنعتی، زندان ها و اقدامات تأمینی و آب و فاضلاب روستایی که اشتغالی را تعهد نکرده بودند توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی گفت: برخی نهادها مانند بسیج سازندگی تعهد ایجاد یک‌هزار شغل، بنیاد مستضعفان ۱۱۹ شغل و بنیاد برکت ۱۰۰ شغل را در سالجاری داده بودند که اطلاعات مربوط به مشاغلی که ایجاد کرده اند را در سامانه به ثبت نرساندند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه با اشاره به وضعیت استان در طرح کارورزی خاطرنشان کرد: تعهد استان در این بخش ۴ هزار و ۳۲۰ نفر بوده که ۱۷ درصد معادل ۷۲۷ نفر کارورز مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۵۶ واحد متقاضی پذیرش کارورز در سامانه ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۶۲۵  واحد دارای مجوز رسمی فعالیت هستند. همچنین از نظر مقاطع تحصیلی نیز ۴۷ نفر از متقاضیان دارای مدرک کاردانی، ۵۲۸ نفر کارشناسی، ۹۶ نفر کارشناسی ارشد و ۲ نفر در مقطع دکترا هستند.

مازندرانی درباره طرح مشاغل خانگی و اعتبار تسهیلاتی ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این بخش هم افزود: در این بخش تاکنون یکهزار و ۸۶۱ طرح به ارزش ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تاکنون ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۸۸۲ متقاضی پرداخت شد.

وی درباره اشتغال روستایی و فراگیر گفت: در این زمینه ۳ هزار و ۲۱۶ طرح در سامانه کارا به ثبت رسیده که ۵۰۰ پرونده مربوط به اشتغال فراگیر بوده و بقیه نیز مربوط به اشتغال روستایی است. در این زمینه سهمیه شهرستان‌ها بیش از ۲۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۵ شهرستان به صورت کامل این تسهیلات را جذب کردند و بقیه شهرستان‌ها هنوز هم می‌توانند طرح‌ها را از متقاضیان دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در طرح اشتغال فراگیر ۱۵ طرح به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان و ۹ نفر اشتغالزایی از تسهیلات برخوردار شدند در حالیکه ۱۲۱ طرح با ۳۱۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک‌هزار و ۹۲۵ نفر به بانک‌ها معرفی شدند. هم‌چنین در بخش اشتغال روستایی نیز از ۱۵۸ پرونده مصوب به ارزش ۳۲۹ میلیارد تومان تنها ۶ پرونده موفق به دریافت ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.