نشست تعیین مزد سال ۹۷ کارگران در وزارت کار با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی آغاز شد.

نشست تعیین مزد سال ۹۷ کارگران در وزارت کار آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست تعیین مزد کارگران برای سال ۹۷ در وزارت کار با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی آغاز شد.

اعضای شورای عالی‌کار باید در این نشست با مبنا قراردادن سبد معیشت کارگری که ۲میلیون و ۶۷۰ هزار تومان در ماه تعیین شده بود، بسته مزدی سال آینده را برای سال ۹۷ تعیین تکلیف کنند.

۲۵ اسفندماه سال ۹۵ بود که مزد ماهانه کارگران برای سال ۹۶، رقم ۹۲۹۹۳۱ تومان تعیین شد که شکاف زیادی با حداقل‌های زندگی کارگری داشت؛ البته کارفرمایان نیز با تعمیق لایه‌های رکود در اقتصاد توان افزایش بیش‌از حد دستمزد را نداشتند.

اما امسال کارفرمایان وعده دادند که امسال وضعیت کارگران نسبت به سال‌های گذشته بهتر باشد، اما همچنان از افزایش تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و نبود سرمایه در گردش گلایه‌مندند.

بنابراین، وزیر کار با دریافت رأی اعتماد مجدد از نمایندگان ملت به نشست شورای‌عالی کار آمد تا میزان افزایش مزد سال ۹۷ بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی را به همراه شرکای اجتماعی خود تعیین کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.