زاهدان- معاون پیشگیری از جرم دادستان استان سیستان و بلوچستان گفت:بسیاری از جرایم به دلیل ناآگاهی افراد اتفاق می افتد و به هر میزان که مردم از مسائل حقوقی جامعه خود اطلاع داشته باشند کمتر در جامعه شاهد وقوع جرم خواهیم بود به همین دلیل علما و روحانیون نقش موثری در آگاه سازی مردم در پیشگیری از جرم دارند.

 بسیاری از جرایم به علت ناآگاهی مردم  رخ می دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه هم اندیشی علمای اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان با حضور محمدعلی حمیدیان معاون پیشگیری از جرم دادگستری و مولوی عبدالحمید و دیگر علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

محمدعلی حمیدیان در ابتدا به تشریح مهمترین اقدامات معاونت پیشگیری از جرم پرداخت و عنوان کرد: یکی از برنامه های ما در پیشگیری از جرم در استان توجه به بحث حاشیه زدایی است که منع خدمات شناسنامه ای را برای عده ای مطرح کردند که به نوعی ما اسم آن را مرگ هویتی گذاشته ایم که امروز با پیگیری های زیاد این مشکل را برای همیشه حل کردیم و چیزی به اسم منع خدمات شناسنامه ای نداریم.

وی گفت:تنها راهکاری که در جامعه الان می توان برای جلوگیری از مشکلات جامعه به کار برد، پیشگیری از جرایم است.

وی افزود:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه  دستگاه ها موظف هستند برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند.

رییس دادگستری زاهدان در خصوص پیشگیری از جرم در استان سیستان بلوچستان گفت : هر معضلی را که مطالعه می کنید ریشه ای در اعتیاد ومواد مخدر در آن پیدا می کنید این معضل جهانی است واز دغدغه های رهبر معظم انقلاب است .تمام تلاش ما این است که نگاه مردم محور داشته باشیم در هر بحثی مردم و منافع ان ها را ببینیم.

وی اظهار داشت:ما در معاونت پیشگیری از جرم استان اتاق فکر را تاسیس کردیم که شامل علما و نخبگان است  و از مردم هم دعوت می کنیم تا مستقیما در کار پیشگیری از جرم دخالت داشته باشند و انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه اعلام کنند.

مولوی عبدالحمید نیز در این جلسه در خصوص پیشگیری از جرم در استان سیستان و بلوچستان و ضرورت های آن گفت:فقر، اعتیاد و سرقت معلول یک علت است که آن هم بیکاری است وما باید بیکاری را کنترل کنیم و نگذاریم به قتل و ناامنی بیانجامد.

وی گفت:جلوی حمل سوخت را برای مردم بیکار با این استدلال که این کار برای مرز نشینان است می گیرند و مردم بیکاری که هیچگونه تخصصی ندارند در نان شب محتاج می شوند در نتیجه ناامنی در استان رواج پیدا می کند، پس همه این موارد با تدبیر درست مسئولین و علما قابل حل خواهد بود.

وی تصریح کرد: وظیفه ما علما امر به معروف و نهی از منکر است و پیشگیری از جرم کار نهادهای دولتی است که خوشبختانه این مهم در حال ترویج است. قوه قضاییه معاونت پیشگیری از جرم را برای خود تعریف کرده است که معاونت پیشگیری از جرم در بحث پیشگیری ، در استان اقدامات خوبی داشته است. امیدواریم که این اقدامات مستمر باشد و در استان بتوان شاهد رشد مردم از نظر اجتماعی بود.

مولوی عبدالحمید در پایان صحبت هایش افزود: از جناب حمیدیان رییس دادگستری زاهدان به دلیل هم فکری با علمای اهل سنت تشکر ویژه داریم که برای ما بسیار ارزشمند است و امروز اگر در این جلسه حضور داریم به علت نزدیکی فکری ایشان به علما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.