اراک -استاندار مرکزی گفت : در سال جاری رشد ۳۰ درصدی صادرات غیر نفتی و تداوم نرخ بیکاری تک رقمی را در استان شاهد بودیم.

 تحقق رشد ۳۰ درصدی صادرات غیر نفتی استان مرکزی در سال جاری

 به گزار ش قدس آنلاین ، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی ، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست شورای اداری و آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان محلات اظهار کرد:امسال صادرات غیرنفتی این استان، حدود یک میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است و پیش بینی می شود درامدهای صادراتی استان در سال آینده به بیش از این میزان برسد.

وی اظهارکرد: تلاش دولت تدبیر و امید در سال جاری همگامی با فرامین رهبرمعظم انقلاب اسلامی در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بود.

استاندار مرکزی گفت: در عملکرد دولت تدبیر و امید در راستای تحقق شعار امسال موفقیت ها، خدمات و دستاوردهای خوبی را شاهد هستیم که این یک موفقیت در راستای فرمان مقام معظم رهبری است .

وی افزود: عملکرد دولت در زمینه اهداف اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغالزایی قابل دفاع است و دستاوردهای مناسبی به ویژه در حمایت از واحدهای بحران زده و اشتغال روستایی وجود دارد.

آقازاده افزود: رشد اقتصادی و کنترل نرخ بیکاری در شرایطی حاصل شد که کشور از نظر سیاسی با تهدید و تحریم های متعددی مواجه بود. وی بیان کرد: در زمینه کاهش نرخ بیکاری برنامه های کیفی و کاربردی در استان مرکزی تدارک دیده شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان در زمینه پایین بودن نرخ بیکاری و تک رقمی بودن این شاخص، در زمره سه استان نخست کشور است و این دستاوردی است که با تلاش همه کارآفرینان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران حاصل شده است.

استاندار مرکزی گفت: مسئولان در استان با انرژی مضاعف از آمادگی کامل برای تحقق منویات رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید برخوردار هستند.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش بر توانمندی های شهرستان محلات در حوزه سنگ نما، گل و گیاهان زینتی و گردشگری تاکید کرد و گفت: این شهرستان موقعیت های ویژه ای دارد که باید در ساختار توسعه منطقه ای و استانی به صورت پرنگ و هدفمند دیده شود و رشد کند.

وی افزود: تمکین به قانون و وحدت رویه اجرایی از سوی دستگاه های اجرایی در استان مرکزی ضروری است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: با برگزاری نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی در محلات بسیاری از موانع سرمایه گذاری و رونق تولید در این شهرستان رفع شده است.

آقازاده افزود: تلاش می شود در حد توان مشکلات تولید در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی در محلات رفع شود .

گفتنی است در این آیین حسن قمری به عنوان فرماندار محلات معرفی و از خدمات محمد کردی فرماندار سابق این شهرستان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.