کرج - اعضای شورای شهر کرج در آخرین جلسه خود در سال جاری با لایحه بودجه ۲۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج برای سال آینده موافقت کردند.

تصویب بودجه ۲۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۷ شهرداری کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این جلسه که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد  علاوه برنمایندگان مردم کرج در پارلمان شهری شهردار این کلانشهر نیز در آن حضور داشت.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در این جلسه گزارشی از  بودجه سال ۹۷ ارائه دادو گفت: برای بررسی لایحه بودجه ۹۷ شهرداری کرج، ۲۸ جلسه ۳ساعته در کارگروه ها انجام شد که ۷جلسه در حوزه هزینه های جاری و ۱۷جلسه در بخش هزینه های عمرانی مدیریت شهری صورت گرفت.

عباس زارع با بیان اینکه در جلسات مستمر مدیران شهرداری و کارشناسان مرتبط با هزینه ها و درآمدها حضورداشتند، ادامه داد: همه برنامه ها بر اساس خرد جمعی و تصمیم گیری کارگروه ها و کمیسیون تلفیق تصویب شد ضمن آنکه باید عنوان کنم بودجه به محض اینکه در اختیار کمیسیون قرار گرفت شروع به کار شد تا روند فرسایشی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد بودجه ۹۷ در برنامه راهبردی چشم انداز ۵ساله پیش بینی  شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص اصلاح بودجه در دستور کارقرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در ادامه گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری در بخش درآمدها ۲هزار و ۹۳ میلیارد تومان بود که یک هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان نقدی و ۵۸۵ میلیارد آن تهاتری بود.

وی با توجه به اینکه در این بودجه ۶۰ درصد به هزینه های عمرانی و۴۰ درصد هزینه های جاری مدیریت شهری اختصاص یافته  گفت: ۲هزارو ۱۰۰میلیارد تومان بودجه ای است که شورای شهر کرج در نظر گرفته است.

زارع با اشاره به درآمدهای سازمان ها گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان حوزه درآمد سازمان ها پیش بینی شده است.

وی در خصوص معوقات شهرداری گفت: موضوعی که غافل بودیم چک های برگشتی و مطالبات از ماده ۱۰۰به صورت معوقه بود که بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

زارع تاکید کرد:  یکی از موارد مهم افزایش ارزش افزوده منابع مالی شهرداری کرج است همچنین علیرغم پیشنهاد شهرداری کرج در فروش ۷۰۰ میلیارد فروش املاک درآمدهای دیگر، از سر جمع فروش املاک ۱۶۰ میلیار تومان از رقم پیشنهادی شهرداری کاسته شده است و شهرداری کرج در این زمینه بایستی اهتمام ویژه ای در سال آینده داشته باشد.

رئیس کمیسیون بودجه وبرنامه ریزی شورای شهر کرج با اشاره به گزارش های انجام شده در خصوص حوزه های دیگر گفت‌:دربودجه سال آتی حوزه  نگهداری و فضای سبز، ماشین آلات، ایجاد دولت الکترونیک و توقف پروسه اداری کاغذی، آموزش های علمی به پرسنل و کارکنان شهرداری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

توجه به بهداشت محلات در بودجه سال ۹۷

این عضو شورای شهر کرج در خصوص  سهم بهداشت شهری در بودجه سال آتی گفت: افزایش سطح بهداشت مردم درمحلات محروم، ایجاد سرویس های بهداشتی در محیط های عمومی، ایجاد خانه های سلامت در محلات محروم و تکمیل سوله های بحران در بودجه آمده است ضمن آنکه نگاه ویژه ای به سازمان آتش نشانی شده است.

وی همچنین به محیط زیست در بودجه شهرداری کرج اشاره کرد وگفت: در خصوص فضای سبز و پراکندگی فضای سبز در محلات محروم در سال ۹۷، ایجاد ۱۵ پارک در این محلات در نظر گرفته شد همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری، توسعه کمربند سبز شهر، پیشگیری از کانون ریزگردها در منطقه، رویکرد پروژه های فضای سبز به صورت گردشگری با همکاری بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

زارع با بیان اینکه در بحث پیاده رو سازی توجه ویژه ای در بودجه سال آینده شده است گفت: مقرر شد از ابتدای میدان کرج تا میدان حصارک، پیاده رو رجایی شهر، منطقه عظمیه، خیابان امیری و المهدی بهسازی لازم صورت گیرد.

وی در خصوص حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت:  در سال ۹۷ برای اولین بار بالاترین سطح اعتبار در  حوزه حمل و نقل اختصاص یافته به نحوی که  ۱۰ درصد از بودجه سال ۹۷ بخش عمرانی برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

زارع با اعلام اینکه ۲۰۰میلیارد تومان به صورت ویژه برای خط ۲متروی شهری در نظر گرفته شده است، گفت: ‌در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل و کاهش آلایندگی ها خرید اتوبوس، هوشمند سازی ترافیک شهری بصورت ویژه دیده شد.

در سال ۹۷ پروژه عمرانی جدید نداریم

وی با بیان اینکه در سال آینده تکمیل پروژه ها در اولویت قرار دارد، افزود: هیچ پروژه عمرانی جدیدی نخواهیم داشت. همچنین پروژه بزرگراه شمالی بصورت ویژه مورد  توجه قرار گرفت.

زارع  دربخش دیگری از سخنانش گفت: پروژه های نیمه تمام سهم قابل توجهی از بودجه سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.

وی بحث گردشگری و جذب گردشگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه ای در خلج آباد و در حاشیه رودخانه در نظر گرفته شده تا در آن فعالیت های فرهنگی در حوزه گردشگری صورت گیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج ادامه داد: جذب سرمایه گذار و باز آفرینی کرج قدیم، اولویت قرار گرفتن بهسازی بافت های فرسوده و ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق بخصوص تپه مرادآب و بهسازی زیر ساخت های این منطقه از مواردی است که در بودجه آمده است.

زارع در پایان به بحث فرهنگی اشاره کرد و گفت: توجه به سمن ها، موسسات و تیم های اجتماع محور، ایجاد ۲۰سرای محله با مشارکت سمن ها، ایجاد۱۰  خانه سلامت، افزایش خلاقیت در حوزه فرهنگی، اجتماعی، احداث ۱۰زمین ورزشی در مناطق محروم ، ساخت گالری عکس و مجموعه باغ کتاب  وتوسعه همکاری با مساجدسطح شهر با سیاست مسجد محوری و مدرسه محوری از مشخصه های بودجه سال آینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.