اصفهان- شهردار اصفهان گفت: وعده اول مدیریت شهری اصفهان به مردم این دیار مبنی بر راه اندازی خط یک قطار شهری اصفهان محقق شده و مردم می توانند از روز یکشنبه مسیر شمال به جنوب شهر اصفهان را با این وسیله نقلیه پاک طی کنند.

تحقق وعده اول شهردار اصفهان/ یکشنبه آینده قطار شهری به ایستگاه صفه می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت اله نوروزی ظهر چهارشنبه در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران که در خانه مشروطیت اصفهان برگزار شد، با اشاره به فعالیت های شبانه روزی کارگران و مهندسان در پروژه قطار شهری اصفهان، اظهارکرد: با گذشت ۴ ماه از فعالیت مدیریت جدید شهری اصفهان، به اندازه ۴ سال کار انجام شده و همین تلاش ها باعث شد شهرداری بتواند امروز به قول خود عمل کرده و روز یکشنبه هفته آینده قطارشهری اصفهان را به ایستگاه صفه برساند، البته مراسم افتتاح رسمی آن اوایل سال آینده با حضوریکی از مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: قول دیگر ما این بود که از ابتدای آذرماه سال جاری سرفاصله زمانی حرکت رام های قطار شهری اصفهان را به یک‌ربع کاهش دهیم و آن را محقق کردیم، امروز نیز قول می دهم  سال آینده سرفاصله زمانی به ۱۰ دقیقه کاهش یابد.

شهردار اصفهان افزود: تا ۴ ماه پیش تنها ۱۸ هزار نفر مسافر قطار شهری اصفهان بودند و این در حالی است که امروز بیش از۳۰ هزار نفر سفرهای درون شهری خود را با قطار شهری انجام می دهند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل ایستگاه امام حسین قطارشهری اصفهان، گفت: در شرایط فعلی ضلع شرقی این ایستگاه آماده سرویس دهی به شهروندان است و دو  ضلع دیگر این ایستگاه در آینده تکمیل می شود.

راه اندازی کارخانه نوآوری و تکنولوژی در برج جهان نما

نوروزی درادامه تصریح کرد: طی ۱۷۰ روز از فعالیت مدیریت جدید شهری اصفهان، ۲۵ جلسه تحت عنوان اصفهان فردا به منظور هم اندیشی با صاحبنظران، فرهنگیان، دانشگاهیان، هنرمندان، بازاریان و دیگر بخش های جامعه برگزار شده و این هم اندیشی ها بهترین شیوه برای شنیدن صدای مردم است.

وی در خصوص عدم استقبال از واحدهای تجاری ساختمان برج جهان نما، تاکید کرد: جهان نما از سالها قبل با مشکلاتی مواجه بوده که بخشی از آن مربوط به یونسکو و میراث فرهنگی است، از این رو تاکنون استقبال خوبی از واحدهای تجاری آن نشده و مغازه های جهان نما خالی مانده است.

شهردار اصفهان نوید راه اندازی کارخانه نوآوری و تکنولوژی در برج جهان نما را داد و گفت: در صدد هستیم جهان نما را به شهرک علمی و تحقیقاتی گره بزنیم و مرکز رشد را در آن راه اندازی و این محل را به مرکز تردد شهروندان تبدیل کنیم.

وی در خصوص میدان امام علی اصفهان نیز تصریح کرد: قهر مردمی میدان امام علی را احاطه کرده است، اما این قهر مردمی باید شکسته شود.

نوروزی تاکید کرد: بی شک باید رضایت مردم حاصل شود تا رونق بخشی به فضای کسب و کار در این میدان اتفاق افتد، باید موانع برطرف شود تا کارآفرینی در شهر رونق پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه های ویژه نوروز امسال در شهر اصفهان گفت: در نوروز ۹۷ بازی های نمادینی همچون چوگان در شهر اصفهان برگزار می شود.

شهردار اصفهان افزود: تمام دستگاه هایی که می توانند در ایام نوروز محل های اقامتی در اختیار مسافران قرار دهند، عضو ستاد نوروزی شهر اصفهان شده اند، همچنین کمپینگ باغ فدک نیز برای خدمت رسانی به مسافران مهیا شده است.

وی در خصوص مناسب سازی شهر برای معلولان گفت: من طرفدار معلولان هستم و معتقدم امکانات شهری باید به گونه ای باشد که معلولان به راحتی در فضاهای شهری حضور یافته و هیچ معلولی احساس نکند، نمی تواند از امکانات شهر استفاده کند.

نوروزی از برگزاری رویداد جهانی «ساعت زمین» در روز چهارم فروردین ماه سال آینده در عمارت چهلستون خبر داد و گفت: در این روز همزمان با سراسر دنیا نور اصلی عمارت چهلستون از ساعت  ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه خاموش می شود.

وی تاکید کرد: این رویداد که با همکاری سازمان های مردم نهاد و اداره کل میراث فرهنگی برگزار می شود، نماد تغییر اقلیم و آب و هوا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.