یزد-معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد از ایجاد ۱۷ پایگاه اسکان نوروزی فرهنگیان در این استان خبر داد.

ایجاد ۱۷ پایگاه اسکان نوروزی فرهنگیان در استان یزد / آماده‌سازی ۳۸۰۰ کلاس درس

به گزارش قدس آنلاین، علی دهقان بهابادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت رواج تفکر انتقادی در جامعه، گفت: تا زمانی که زمینه تفکر انتقادی در جامعه فراهم نشود نمی‌توان به توسعه و پیشرفت جامعه امیدوار بود.

وی افزود: این اصحاب رسانه هستند که باید برای داشتن انتقادات سازنده حمایت شوند؛ چراکه خبرنگاران و اصحاب رسانه واقعیت‌های دنیای ما را بیان می‌کنند و مسئولین باید برای کمک به رشد جامعه و رفع نقایص تحمل خود را در نقدپذیری بالابرده و با تحلیل موارد مطرح‌شده به رفع کاستی‌ها بپردازد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش برخاسته از بدنه جامعه است و تأثیرگذاری عمیقی در آن دارد، تأکید کرد: برای ساختن جامعه‌ای سالم و پیشرفته باید به بخش آموزش‌وپرورش توجه شود؛ چراکه تا آموزش‌وپرورش اصلاح نشود، جامعه نیز اصلاح نمی‌شود.

دهقان بهابادی در ادامه با اشاره به موضوع اسکان فرهنگیان در ایام نوروز و تعطیلات تابستان، تصریح کرد: اسکان فرهنگیان در ایام نوروز و تعطیلات تابستان همه‌ساله موردتوجه آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد و آموزش‌وپرورش تمام سعی و تلاش خود را در این ایام به کار می‌گیرد تا بتواند در این ایام با توجه مقدورات خود زمینه آسایش و آرامش آن‌ها را در سفر فراهم کند.

این مقام مسئول افزود: همه تلاش ما در مجموعه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد بر این است که در روزهای پایانی سال جاری و سال ۹۷ بتوانیم خدمات خوبی را به فرهنگیانی که در ستان یزد حضور پیدا می‌کنند، ارائه دهیم و بر همین اساس از یک ماه گذشته جلسات متعددی را برای فراهم کردن شرایط داشتیم.

وی بابیان اینکه اداره کل آموزش‌وپرورش یزد عضو ستاد تسهیلات نوروزی استان یزد است، اما در موضوع اسکان فرهنگیان از خدمات این ستاد استفاده نمی‌کند و خودکفا است، اظهار داشت: برای اسکان فرهنگیان مسافران در استان یزد، ۱۷ پایگاه ایجاد کردیم که ۱۵ پایگاه در شهرستان‌های استان و دو پایگاه در مرکز استان قرار دارد و خدمات پذیرش و اسکان فرهنگیان مسافر را انجام می‌دهند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد ادامه داد: برای خدمات‌رسانی به فرهنگیانی که در ایام تعطیلات به استان یزد سفر می‌کنند، ۱۲۰۰ نفر از مدیران مدارس، خدمتگزاران و فرهنگیان استان آماده خدمت‌رسانی به آن‌ها هستند. شروع اسکان نوروزی فرهنگیان در استان یزد از روز ۲۸ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین ادامه دارد.

دهقان بهابادی در ادامه تأکید کرد: به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان سفرکرده به استان، تیم‌های نظارتی محسوس و نامحسوس را در نظر گرفتیم تا با رصد شرایط، بتوانیم موانع و مشکلات را رفع کرده و بتوانیم خدمات‌رسانی بهتری داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان یزد از سال‌های گذشته ازجمله استان‌های موفق کشور درزمینهٔ اسکان نوروزی فرهنگیان بوده است و همواره جایگاه یزد در کشور بین ۵ تا ۶ استان اول کشور بوده است. سال گذشته بیش از ۵۴ هزار با جمعیت تقریبی ۲۰۰ هزار نفر در استان یزد پذیرش شدند.

وی اذعان کرد: امسال برای بهبود خدمات‌رسانی به فرهنگیانی که به استان سفر می‌کنند، اقدامات خوبی در نظر گرفته و سعی شده است بر اساس منابعی که در اختیار داشتیم زمینه خدمات‌رسانی بهتر را به فرهنگیان فراهم کنیم که در این رابطه می‌توان به خرید حجم بالایی از کالاهایی چون یخچال، تلویزیون، پتو و ... اشاره کرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در ادامه اظهار داشت: امسال برای اسکان نوروزی فرهنگیان بیش از ۳۸۰۰ کلاس درس و ۴۱۲ مدرسه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند. رزرو اینترنتی کلاس‌های درس ما برای فرهنگیان از ۱۵ اسفند آغازشده و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد و پس‌ازاین تاریخ فرهنگیان کشور می‌توانند با مراجعه حضوری اقدام به رزرو اتاق و اخذ آن نمایند.

دهقان بهابادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات جانبی به مسافران نوروزی در پایگاه‌های اسکان نوروزی فرهنگیان استان، گفت: هرکدام از پایگاه‌های استان با توجه به سلیقه شخصی خود خدمات متنوعی را به فرهنگیانی که در استان یزد حضور دارند ارائه می‌دهند و سعی می‌کنند با استفاده از راهنمایانی که در این پایگاه‌ها مستقر می‌کنند فرهنگیان کشور را با استان یزد و فرهنگ و تمدن و آثار تاریخی آن آشنا کنند.

این مقام مسئول کیفیت کلاس‌های در نظر گرفته‌شده برای طرح اسکان نوروزی فرهنگیان را در سه سطح، ویژه، الف و ب اعلام کرده و اظهار داشت: ۶۰ درصد از کلاس‌های درس تعبیه‌شده کیفیت الف، ۳۵ درصد ب و ۵ درصد ویژه هستند و بر همین اساس متقاضیان باید برای هر شب اقامت در این کلاس‌ها به ترتیب ۲۴۵۰۰ تومان، ۱۸ هزار تومان و ۲۸ هزار تومان پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: در استان یزد روزانه ظرفیت پذیرش ۲۲ تا ۲۵ هزار نفر را دارا هستیم و برای کل این ایام نیز توانایی پذیرش و اقامت ۶۵ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر راداریم. اوج مراجعه به پایگاه‌های اسکان نوروزی فرهنگیان در استان یزد از روزهای ۲۹ اسفند تا ششم فروردین است و پس‌ازآن این میزان کاهش می‌یابد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان از تغییر مکان پایگاه اقامت نوروزی فرهنگیان ناحیه ۱ یزد از شاهدیه به دبیرستان ۱۷ شهریور واقع در چهارراه دولت‌آباد، بلوار دولت‌آباد خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.