بجنورد- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از استقرار هزار و ۹۴۰ نفر روز نجاتگر در پایگاه های امداد و نجات  در ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ ادامه داد.

۱۹۴۰ نفر روز نجات گر در ایام نوروز آماده ارایه خدمات به مسافران هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن نجات در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ۱۳ پایگاه ثابت، ۹ پایگاه سیار، پایگاه امداد هوایی و کوهستان در این ایام فعال هستند.

وی افزود: در این پایگاه ها تیم های عملیاتی و تیم واکنش سریع برای امداد رسانی به مسافران نوروزی مستقر می شوند.

نجات برپایی کمپین نه به تصادفات جاده ای، ایجاد خیمه های نماز، فضای دوستدار کودک و برنامه های مختلف فرهنگی در ۲۴ پست ثابت و سیار به همت داوطلبان جوان به تعداد ۷۶۸ نفر روز را از جمله برنامه های جمعیت در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در طرح نوروزی امسال ۸۰۹ خودرو بکارگیری شده و امسال ۱۲۶ مورد رهاسازی خودرو نیز انجام شده است.

این مسئول افزود: به طور استاندارد پایگاه های امداد و نجات هر ۴۰ کیلومتر برپا می شود که در خراسان شمالی این مایگاه ها هر ۲۵ کیلومتر راه اندازی شده است.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین از مستقر شدن بالگرد از ۵ فروردین ماه در استان خبر داد.

نجات آموزش همگانی را از اولویت های جمعیت در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی یکی از استان های پرحادثه است می بایستی برای مدیریت حوادث گوناگون برنامه ریزی انجام شود. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیشترین تصادفات در ساعات ۱۶ الی ۲۰ اتفاق می افتد و محور بجنورد به آشخانه بیشترین آمار متوفیان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سال جاری هزار و ۲۴ تصادف در استان رخ داده است در صورتی این امار در سال گذشته هزار و ۳۰۷ تصادف بوده و بیشترین نوع تصادف از نوع واژگونی با ۴۹۷ مورد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.