بجنورد-استاندار خراسان شمالی گفت: اگر شورای آموزش و پرورش نقش فرهنگ سازی خود را به درستی ایفا کند، می تواند از افراط و تفریط مسئولان و مردم جلوگیری کند.

شورای آموزش و پرورش می تواند مانع از افراط و تفریط در جامعه شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان، با بیان این که بین فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی ما هیچ منافاتی وجود ندارد، افزود: ایرانیان تنها قومی هستند که از ابتدای تاریخ مکتوب جهان همواره موحد بوده اند، بنابراین بین فرهنگ ایرانی و اسلامی تناقضی وجود ندارد.

وی ادامه داد: افراط مسئولان در برخی جنبه های فرهنگی به تفریط مردمان منجر می شود که نمونه آن را درخصوص چهارشنبه سوری شاهد بوده ایم؛ بنابراین باید با فرهنگ سازی در آموزش و پرورش از بروز این قببل مشکلات جلوگیری کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هم چنین با اشاره به آمار اعلامی اداره کل آموزش و پرورش که حاکی از بالابودن سرانه فضای ورزش دانش آموزی این استان نسبت به میانگین کشوری بود، گفت: این آمار و قرار گرفتن خراسان شمالی در زمره ۱۰ استان برتر در ورزش دانش آموزی جای قدردانی دارد.

صالحی هم چنین خاطرنشان کرد: راه دسترسی اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد با اعتبارات شرکت آب منطقه ای و همت شهرداری احداث و آسفالت می شود تا در تابستان ۹۷ راه اندازی آن را شاهد باشیم.

استاندار از شورای آموزش و پرورش رازوجرگلان هم خواست راهکار کارشناسی برای حل مشکل تردد دانش آموزان دختر این شهرستان و جلوگیری از ترک تحصیل آنان ارائه دهد تا اعتبارات لازم اختصاص یابد.

تکمیل دارالقرآن رازوجرگلان با اعتبارات فرمانداری و اداره کل آموزش و پرورش در سال ۹۷ و گسترش طرح سنجش سلامت دانش آموزی در این شهرستان از دیگر نکات مورد تاکید استاندار در این نشست بود.

زارعی فرماندار راز و جرگلان نیز گزارش اجمالی از اقدامات شورای آموزش و پرورش این شهرستان و مهم ترین نیازمندی های این حوزه بیان کرد.

حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش نیز با قدردانی از استاندار بابت حمایت از برگزاری ۱۱ جلسه این شورا در سال جاری و حضور شخص استاندار در این جلسات، این امر را یکی از توفیق های آموزش و پرورش استان در کشور دانست و گزارشی از مصوبات شورا ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.