بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از اتمام عملیات اجرایی ۷۱۲۷ واحد مسکونی احداثی و تعمیری زلزله زده در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

پایان عملیات اجرایی ۷۱۲۷ منزل مسکونی زلزله زده خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در تازه ترین نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: عملیات اجرایی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی آغاز شده بود که تاکنون بیش از ۷ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده که از این تعداد، ۱۷۳۸ مورد احداثی و ۵۳۸۹ واحد تعمیری بوده است.

علی نیا در ادامه به الزام جابجایی دو روستای قره چای و پسرکانلو به علت رانش ناشی از زلزله ۲۳ اردیبهشت سال جاری اشاره داشت و افزود: عملیات جابجایی روستای قره چای به سرعت در حال پیگیری است و تخصیص منابع برای فراهم سازی زیرساخت ها توسط دستگاه های خدمات رسان صد در صد است، اما در خصوص جابجایی روستای پسرکانلو باوجود مشخص شدن مکان مورد نیاز، به دلیل بروز برخی اختلافات بین روستایی و مباحث اجتماعی مردم برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات مراجعه ندارند که فرمانداری باید برای حل این موضوع ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد: تخصیص اعتیارات جابجایی این روستاها صد در صد است و باید در زمان قانونی تعیین شده برای آغاز عملیات اجرایی آن هو اقدام شود.

علی نیا به مشکلات هزار واحدی آسیب دیده در گلستان شهر هم اشاره داشت و گفت: بنابر مصوبه شورای مسکن، شرکت انبوه ساز مکلف به بازسازی واحدهای آسیب دیده شد و اکنون باید برای بررسی و ارزیابی میزان هزینه شده و پرداخت آن به شرکت انبوه ساز طی نشستی مشترک بین کارشناس دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی و نماینده ای از شرکت مذکور تا پیش از آغاز سال جدید تصمیم گیری شود.

در این نشست هم چنین گزارشی از میزان پرداختی صندوق کارآفرینی امید به مشاغل آسیب دیده ناشی از زلزله در بخش کشاورزی نیز ارائه شد که بر مبنای آن، تاکنون ۲ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است که بر اساس بازدیدهای میدانی، پیشرفت فیزیکی این پروژه ها بالای ۶۰ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.