سراوان- با گذشت حدودا ۸ سال از به سرقت رفتن سیم های تلفن ثابت در چندین نقطه از شهر مرزی جالق متاسفانه شرکت مخابرات به سرقت رفتن سیم های تلفن را بهانه قرار داده و برای رفع مشکل مردم در این زمینه همکاری نمی کند ، مردم بدنبال علت اینکه چرا در این ۸ سال مخابرات اقدام به کابل کشی زمینی و وصل تلفن های ثابت مردم ننموده هستند.

کابل دزدی و بهانه تراشی های  مخابرات در شهر مرزی جالق

قدس انلاین-گروه استانها-حسین سپاهی: شهر مرزی جالق در ۸۵ کیلومتری سراوان واقع گردیده که جمعیت کل بخش مرزی جالق بالغ بر ۳۷هزار نفر و جمعیت شهری ۲۰هزار نفر می باشد که ۱۸ اداره دولتی در این بخش مستقر بوده که دو اداره آموزش و پرورش و  شهرداری مستقل است. همچنین قابل بذکر است شهر مرزی جالق  ۱۳۰ کیلومتر با کشور پاکستان هم مرز می باشد که از سال ۸۶ به بعد در چندین جای شهر سیم های مخابراتی را سارقین به سرقت بردند که بعد از سرقت سیم ها و قطعی تلفن مردم با مراجعه به مسوولین ذیصلاح خواستار کابل کشی بصورت زمینی و وصل تلفنهای ثابتشان شدند علیرغم مکاتبات ، مراجعات و پیگیریهای مکرر مردم از سوی مسوولین شرکت مخابرات شهرستان و استان متاسفانه شرکت مخابرات به سرقت رفتن سیم های تلفن را بهانه قرار داده و و برای رفع مشکل مردم در این زمینه همکاری نمی کند . 

تلفن های ثابت و همراه از امکانات ضروری در زندگی مردم به شمار می روند البته در این بین با گسترش تلفن همراه، نقش تلفن ثابت روز به روز کمرنگ تر شده اما هنوز که هنوز است به عنوان یکی از ضروریات زندگی بوده و همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است چون بدون تلفن ثابت نه می توان از اینترنت  و نه از کارتخوان ها استفاده کرد که اگر  با خرید وایفای های سیار و کارتخوان های سیار این مشکلات را برطرف نمایند باید در قبال آن مردم هزینه های زیادی را متحمل شوند بطوریکه حتی قطع چند ساعته تلفن ما را با مشکل مواجه می کند چه برسد به قطع چندین ساله آن بخصوص در شهر مرزی جالق .

شفیع محمد چاکری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با توجه باینکه کابل های مخابرات هوایی بودند و به سرقت رفتند متاسفانه باتوجه به پیگیری های چندین ساله مردم در این رابطه  از سوی  مسوولین ذیربط شرکت مخابرات شهرستان و استان در زمینه کابل کشی بصورت زمینی هیچگونه اقدامی تا به اکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: ما مردم شهر مرزی جالق از مسوولین مخابرات شهرستان و استان  خواستار توجه ویژه به این مهم هستیم.

نورمحمد سپاهی یکی از مغازه داران پشتکوه جالق در گفتگو با خبرنگار ما  افزود: با توجه به قطع شدن خطوط تلفن در اکثر نقاط شهر ما کسبه با مشکل مواجه شده ایم درصورتی که دستگاه های کارتخوان وابسته به خطوط تلفن هستند و با قطعی تلفن  دستگاه های کارتخوان کار نمی کند و اکثر مشتریان بوسیله کارت مبالغ خرید خود را می پردازند.

وی گفت:جا دارد مسوولان مخابرات وعده های سر خرمن خود را کنار گذاشته و اقدام به حفر کابل ها در زمین شوند تا دیگر شاهد به سرقت رفتن کابل ها و قطع تلفن های ثابت نباشیم و مسوولین شرکت مخابرات به سرقت رفتن کابلها را دیگر بهانه نکنند وهمچنین ما مغازه داران توان اخذ کارتخوان سیار از بانک ها  بدلیل هزینه بالا و سپرده گذاشتن وجه را نداریم . 


مولوی احمد سپاهی امام جمعه اهل سنت سورو جالق در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سرقت کابل های مخابراتی حدودا در ۸سال اخیر بزرگترین مانع در توسعه و خدمات دهی ارتباطی به مردم این شهرمرزی شده است .

سپاهی یکی از مهمترین مشکلات در این شهرستان را سرقت کابل ها و تجهیزات مخابراتی دانست و افزود :با توجه به پیگیری های مکرر مردم از سوی شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان نمایندگانی جهت بازدید و رفع این مشکل به جالق امدند و پیشنهاد هایی از سوی مخابرات استان به مردم اعلام نمودند و بیان داشتند اگر مردم  با مخابرات همکاری و اقدام به حفر چاله نمایند مخابرات استان آمادگی خود را جهت کابل کشی بصورت زمینی  اعلام می دارد.

مولوی احمد سپاهی گفت: در حضور مردم و بخشدار منطقه اعلام آمادگی نمودم تا تمام هزینه حفر چاله ها از پشت کوه تا منازل سازمانی را شخصا بر عهده بگیرم قرار بر این گردید تا ظرف مدت یک هفته از سوی مخابرات نقشه کابل کشی های مخابراتی جهت حفر چاله ها را به بنده  ارسال دارند که متاسفانه یک هفته به دو هفته و دو هفته به یک ماه و چند ماه بطول انجامید و وعده ای  سر خرمن بیش نبود.

امام جمعه اهل سنت سورو شهر مرزی جالق گفت: چندین بار به نماینده ای که از سوی شرکت  مخابرات استان به جالق آمده بود تماس گرفتم و درخواست نقشه جهت حفر چاله ها را نمودم ولی با وعده  و وعید و جواب سربالا این موضوع و پیشنهاد خود را پشت گوش انداختند.

مولوی احمد سپاهی با بیان اینکه با گذشت چندین سال از  قطع تلفن های ثابت می گذرد،افزود: میطلبد شرکت مخابرات استان و شهرستان در رابطه با کابل کشی بصورت زمینی اقدام نمایند و مردم مرز نشین شهرجالق نسبت به این بی توجهی مسوولین شرکت مخابرات شهرستان و استان شدیدا گلایه دارند و اگر چنانچه بیشتر از این نسبت به مشکل اساسی مردم بی توجهی شود ما مردم مجبوریم مشکل خودمان را در این زمینه از طریق مسوولین ذیصلاح کشوری پیگیری نمائیم . 

معضل سرقت کابل های  مخابراتی در شهرمرزی جالق جای بسی تاسف و تاثر دارد که عده ای بجای تلاش برای توسعه  و پیشرفت شهرشان علاقه به سرقت اموال دیگران را دارند و از آن تاسف بار تر وعده های سرخرمنی است که  مسوولان شرکت مخابرات به مردم محروم و دور افتاده و مرزی جالق می دهند .


خبرنگار ما با چندین بار  تماس تلفنی می خواست  موضوع را  از بخشدار جالق جویا شود اما متاسفانه ایشان به این تماسها پاسخ ندادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.