منابع سوری از خروج دو هزار غیرنظامی از مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی در غوطه و نزدیک شدن به آزادسازی شهرک‌های حموریة وجسرین خبر دادند.

ارتش سوریه در آستانه آزادسازی«حموریة وجسرین»/ حملات هوایی ترکیه به «عفرین» ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود در عمق غوطه شرقی ادامه می‌دهد به طوری که توانست ۴۰ درصد شهرک «جسرین» را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کند، حملات هوایی و توپخانه‌ای به مواضع گروه‌های تروریستی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه در آستانه آزادسازی شهرک «حموریة» پس از ورود به آن از محورهای مختلف و پیشروی گسترده زمینی در آن قرار گرفت.

نیروهای ارتش همچنین امروز حمله تروریست‌های جبهه النصره به مواضع ارتش را دفع کردند، این گروه تروریستی، پیش از حمله دسته‌جمعی، دست به حمله انتحاری زد. دست کم ۹ تورریست به هلاکت رسیدند که چند عضو النصره از جمله هلاک‌شدگان اعلام شده‌اند.

در همین راستا خروج شماری از افراد مسلح از غوطه در پی دستیابی به توافق با ارتش سوریه برای ساماندهی اوضاعشان آغاز شد، همچنین شمار زیادی از غیرنظامیان ساکن شهرک حوریه و چند شهرک دیگر از طریق گذرگاه‌های امن اختصاص یافته از سوی دولت سوریه خارج شدند و یک مرکز بهداشتی و تمام تجهیزات برای استقبال از خانواده‌هایی که از غوطه شرقی خارج می‌شوند، فراهم شده است.

به گفته یک منبع میدانی، انتظار می‌رود بیش از دو هزار غیرنظامی از شهرک حموریه و مناطق اطراف خارج شوند.

روز گذشته نیز شماری از سرکردگان باند تروریستی موسوم به فیلق‌الرحمن در حمله جنگنده‌های ارتش به اتاق عملیاتی این گروه در شهرک عین‌ترما در شرق دمشق به هلاکت رسیدند، در این حمله این اتاق عملیاتی به طور کامل منهدم شد و تمام تروریست‌هایی که در آن حضور داشتند به هلاکت رسیدند.

در شمال سوریه هم ارتش و همپیمانان، حمله گسترده گروه‌های تروریستی به شهرک‌های الحمامیات و کرناز در حومه شمال غربی حماه را دفع کردند و تلفات و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کردند، روستای کرناز هم از لوث تروریست‌هایی که به آن رخنه کرده بودند، پاکسازی شد، تروریست‌ها در تجاوزی که نام آن را النصره للغوطه(یاری غوطه) گذاشته بودند، به این روستا حمله کرده بودند.

از عفرین هم خبر می‌رسد که حملات ارتش ترکیه به این شهر همچنان ادامه دارد و بیش از ۱۰ غیرنظامی از جمله چند کودک در حملات جنگنده‌های ارتش ترکیه جان خود را از دست دادند و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند. بالگردهای ارتش ترکیه نیز بروشورهایی در  عفرین پرتاب کرده و از ساکنان آن خواستند از شهر خارج شوند و از یگان‌های کردی هم خواسته شده است سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند. در سایه حملات مستمر جنگنده‌های ارتش ترکیه، درگیری‌ها در منطقه میدانکی همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.