چناران-امام جمعه چناران گفت:مهمترین مسئله ای که در حال حاضر جامعه و کشور ما با آن دست به گریبان است بحران بیکاری است.

بیکاری معضل و مسئله اول جامعه و کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،در آستانه سال نو و بهار طبیعت نماز دشمن شکن جمعه این هفته شهرستان چناران با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور چناران به امامت حجت الاسلام والمسلمین تاجی امام جمعه این شهر برگزار شد.

امام جمعه چناران گفت:آخرین برگه های تقویم سال ۹۶ را در حالی ورق می زنیم که باز هم برگه های افتخار وعزت این سال را باید بنام ملت و مردمی ثبت کرد که سالهاست برعهدی که با امام خمینی(ره) بسته اند  وفادار مانده اند و باعبور از عقبه های سخت و تاریخی به قله های رفیع واقتدار نزدیک شده اند.

وی گفت:تمام افتخارات  بنام  مردم است که در عرصه های صیانت از نظام اسلامی لحظه ای تردید به خود راه ندادند. شکست هیمنه داعش درمنطقه غرب آسیا، ناکامی پروژه های دنیای غرب علیه ایران ،گسترش نفوذ الهام بخش انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن  علیرغم تمام مشکلات، حضور و پشتوانه مردم در شکست پروژه آشوب دی ماه نمونه ای از این افتخارات است که مرهون حضور مردمی است که ۲۹ سال است دست بیعت با ولی زمان خود حضرت آیت الله خامنه ای (مدظلهالعالی)داده اند  و بر میثاق الهی خود استوار مانده اند.

امام جمعه چناران افزود: درحوزه داخلی و در کنار این افتخارات  دستاوردهای دیگری هم وجود دارد که افتخار آن بنام ملت ایران رقم خورده است.  افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به دست توانمند قرارگاه سازندگی سپاه، رویش های نسل جوان انقلاب  و تزریق معنویت و روحیه ایستادگی در مقابل دشمن که شهید حججی و شهید حدادیان از مصادیق بارز آن بودند، راهپیمایی بی نظیر ۲۲ بهمن آن هم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب  و ده ها رخداد بزرگ دیگر از دستاوردهایی بود که در سال ۹۶ حاصل شد.

وی گفت:در حوزه خارجی و منطقه ای شکست سناریوی سعودی ها و آمریکا در هجمه به ایران در بازداشت سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان، پایان عمر داعش در عراق و سوریه و تثبیت موقعیت حشدالشعبی در عراق و جریان مقاومت در سوریه، شکست طرح اقلیم کردستان عراق، اقتدار انصارالله یمن در مقابل متجاوزین سعودی و قدرت نمایی انصارالله با شلیک موشک به امارات و فرودگاه ریاض  و مراکز استراتژیک عربستان و بسیاری از پیروزی هایی که در فضای منطقه ای برای ایران رقم خورد.

وی همچنین گفت: در کنار این موفقیت ها و دستاوردها و درخشش ها در سال ۹۶ بسیاری از اقدامات نیز بودند که می توانست انجام  شود وکام ملت ایران راشیرین تر کند ولی در پیچ  وخم   ندانم کاری  ها و بی انگیزگی ها یا عدم اعتقاد راسخ به انجام آنها به فراموشی سپرده شدند یامورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفتند  و یا بسیار کم رنگ پیگیری شدند  و اصل موضوع شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال  مورد غفلت واقع شد.

وی بااشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری  که معظم له فرمودند: از مشکلات مردم مطلعیم اما هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد گفت: تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب به دولت ها و مسئولان کشور ناظر بر این نگاه است که اگر به فرصت ها توجه لازم نشود باید امروز که دراین نقطه پایانی سال قرار گرفته ایم برای همه کارهایی که می توانستیم انجام دهیم ولی با بی تفاوتی یا سستی از کنار آن گذشتیم وانجام ندادیم حسرت بخوریم.

وی گفت: مهمترین مسئله ای که در حال حاضر جامعه ما با آن دست به گریبان است بحران بیکاری است که باخود پیامدهای ناخوشایندی ازقبیل فقر اقتصادی، مشکلات روحی وروانی، افت ارتباطات خانوادگی، مشاجره، خلافکاری وعدم توجه به بنیان خانواده  را برای خانواده ها وخود فرد بیکار بوجود  می آورد.

امام جمعه چناران همچنین بااشاره به آثار برکناری تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت:با برکناری رکس تیلرسون از وزارت امور خارجه آمریکا موقعیت جمهوری خواهان سنتی نسبت به اعضای خانواده ترامپ  و راست گرایان افراطی تضعیف شد.  دولت ترامپ و دستیاران وی شامل سه گروه جمهوری خواهان سنتی،  اعضای خانواده ترامپ و راست گرایان افراطی است جیمز متیس(وزیر دفاع)رکس تیلرسون(وزیر خارجه)مک مستر(مشاور امنیت ملی)جان کلی(رئیس کارکنان کاخ سفید)ضلع اول هستند که با دوضلع دیگر در کابینه ترامپ دچار اختلاف هستند که چگونگی مواجهه باایران مهمترین عامل اختلاف در این مثلث است .

وی همچنین با گرامیداشت یاد وخاطره  دو یار صدیق امام مرحوم حاج احمد خمینی و همسر امام خمینی (ره)که پایان سال و شروع سال جدید یاد آور تلخ درگذشت آنهاست گفت: مرحوم حاج احمد آقا تاثیر بسیار زیادی در موفقیت حضرت امام (ره)داشتندچون تربیت یافته مکتب امام بودند و دارای فضائل اخلاقی وخانوادگی والایی بودند این سجایای اخلاقی و تربیت در دامان مادری مهربان و دلسوز و برخوردار از کمالات اخلاقی و دینی ایشان را به یاری صدیق برای امام (ره)تبدیل کرده بود.

وی با تبریک  حلول ماه رجب  گفت:آغاز ماه پربرکت رجب ماه خدا مقارن با ولادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر(ع)است امام بزرگواری که آخرین شاهد حادثه عاشورا در میان ائمه است که در آن دوره ۴ سال بیش نداشتند و بیش از ۳۵ سال از عمر آن حضرت در دوره امامت پدر بزرگوارشان امام سجاد (ع)بوده است .

وی در پایان بااشاره به سالروز بمباران شیمیائی مردم حلبچه توسط صدام با حمایت آمریکا و غرب گفت:بمباران شیمیائی مردم حلبچه عراق یکی از جنایات صدام در جنگ است  که علیه مردم کشور خود انجام داد. یکی از سلاح های ممنوعه از سوی نهادهای حقوق بشری در جنگ ،سلاح شیمیایی است اما  کشورهای غربی این سلاح نامتعارف را به صدام دادند تا با وجود ممنوعیت استفاده از آن براساس کنوانسیون های بین المللی علیه رزمندگان اسلام و حتی ملت خود بارها استفاده کند که حتی این اقدام کوچک ترین واکنشی را از سوی کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری نداشت و نشان دهنده این است که این سازمان ها تا چه اندازه در خدمت برنامه ها و سلطه این کشور بوده اند و شعار حقوق بشر ابزاری برای فشار برایران بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.