تربت جام ـ «حسین عظیمی» پر افتخارترین ورزشکار تربت جام است و موفقیت های زیادی برای ورزش فوتسال کشور، خراسان رضوی و تربت جام در قامت یک دروازه بان آماده به ارمغان آورده است.

بی مهری با پرافتخارترین ورزشکار تربت جام

 عظیمی با ۱۳ دوره حضور در لیگ برتر فوتسال کشور ، امسال با تیم فرش آرای مشهد بازی می کند. وی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین ازبی مهری ها صحبت کرده است.

مدتی است خبری از شما در تربت جام نیست.

بله، در حال حاضر با تیم فرش آرای مشهد در لیگ برتر فوتسال کشور حضور دارم و به عنوان دروازه بان با این  تیم در مسابقات فعالیت می کنم.

ورزش تربت جام را رصد می کنید؟

با توجه به اینکه در لیگ برتر فوتسال کشور بصورت مستمر فعالیت دارم، با همه این حضور در تورنمنت های مختلف اما ورزش شهرم را رصد می کنم و نسبت به آن بی تفاوت نیستم و این فاصله طبیعی هست هرچند مسئولان هم از ما سراغی نمی گیرند تا درد دل های ما رابشنود و یا از تجربه های ورزشکاران حرفه ای استفاده کنند.

استخدام یک نهاد دولتی هستید یا با ورزش گذران زندگی می کنید؟

قول هایی برای استخدام در نهادهای دولتی داده شده است اما تا زمانی که عملی نشود نمی شود خیلی به آن اعتقاد داشت. ببینید من الان ۳۵ سال سن دارم و متاهل، الان بیکار هستم و تمام تلاشم به مسابقات صرف می شود نه بیمه هستم برای آینده خانواده ام ونه استخدام یک نهادی دولتی تا بتوانم معیشت خانواده ام را به درستی در حد یک زندگی ورزشکار حرفه ای تامین کنم.

مسئولان تربت جام از شما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای تاکنون حمایت کردند ؟

بی فایده است. ببیند من زیاد اهل حاشیه نیستم اما اینکه به عنوان یک ورزشکار حرفه ای که در میادین بین المللی و لیگ برتر فوتسال حضور داشته از مسئولین تربت جام در حد یک لوح از من تقدیر نشده است و فقط چند سال گذشته بود که در جام جهانی برزیل شرکت کردم و هیئت هندبال تربت جام یک نیم سکه هدیه داد. الان به این نتیجه رسیده ام که باید از مسئولین تربت جام تشکر کنم شاید صدای ما را این طور بهتر بشنوند. بالاخره ورزش فوتسال همین است دیگر.

چرا این روزها خیلی از قهرمانان و ورزشکاران حرفه ای حمایت نمی شوند؟

نمی دانم. به نظرم در این باره باید با هرکدام صحبت شود اما دلیل عمده همه بحث اقتصادی و امنیت شغلی و آینده کاری است. دوران حرفه ای خیلی کوتاه است و پرزحمت. اگر نتیجه نگیری حاصل تلاش چند ساله ات از بین رفته است.

فکر می کنی این مشکلات تا چه زمانی برای ورزشکاران حرفه ای ادامه داشته باشد؟

تا زمانی که مشکلاتی که گفتم باشد اوضاع همین است. یک ملی پوش نباید هیچ دغدغه ای داشته باشد اما متاسفانه ما جور همه چیزرا به دوش بکشیم و این خیلی سخت است.

الان شما یک ورزشکار حرفه ای هستید و از تیم هایی که حضور دارید قرارداد حرفه ای دارید هنوز توقع حمایت از مسئولان را دارید؟

مسائل مالی برای یک ورزشکار همه چیز نیست البته خیلی مهم است اما همه چیز نیست. گفتم خیلی دوست ندارم در باره بی اعتنایی مسئولان شهرم صحبت کنم اما واقعا کسی از من قدر دانی خشک وخالی هم نکرد. البته امیدوارم با مدیریت جدید اداره ورزش و جوانان تربت جام انجام شد تحولی در ورزش انجام شود و قدمشان خیر باشد. این را هم باید بگویم واقعا سقف قراداد ها در فوتسال پائین است و باکسر مالیات مبلغ ناچیزی برای زندگی می ماند ونمی توان به پس انداز فکر کرد.

به نظر شما که در حال حاضر به عنوان نماینده استان خراسان در لیگ برتر کشور حضور دارید بضاعت فوتسال استان به اندازه یک تیم است؟

استان خراسان رضوی واقعا ظرفیت ۳ تیم حرفه ای را در لیگ برتر فوتسال کشور  دارد همین الان چنین بازیکنانی در استان وجود دارد اما هزینه های بالای تیم داری و نبود اسپانسر باعث شده است که در حال حاضر فقط فرش آرا مشهد به عنوان نماینده استان در مسابقات لیگ برتر حضورداشته باشد.

در طول ۱۳ سال حضور در لیگ برتر فوتسال کشور در چه تیم های بازی کرده اید و کدام بازیکن که با آن شروع به بازی کرده اید در تیم های مختلف در لیگ برترفوتسال حضوردارند؟

در تیم های علم و ادب، یاسین پیشرو قم، فیروز صفه اصفهان و فرش آرا مشهد بازی کردم و از دوستان هم تیمی من الان فقط وحید شمسایی و مصطفی نظری در لیگ برتر فوتسال حضور دارند.

به غیر از دروازه بانی در فوتسال در چمن هم برای تیم های کشوری بازی کرده اید؟

بله، برای ابومسلم و پیام پیکان و در رده جوانان و امید کشور هم دروازه بانی کرده ام.

کلام آخر؛ شما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در هر موردی که دوست دارید صحبت کنید.

مسئولان تربت جام ورزشکاران رافراموش نکنند، من به عنوان یک ورزشکار افتخار آفرینی های زیادی برای کشورم و شهرستان تربت جام انجام دادم.  کمترین انتظار از مسئولان این است که برای ورزشکاران پرافتخار تربت جام هم قدمی بردارند و با فراهم کردن یک شغل آبرومند، آینده ورزشکاران را تامین کنند کاری که در بسیاری از استان ها برای ورزشکاران خود انجام می دهند،  شرایطی فراهم کنند که ورزشکاران دغدغه نداشته باشند و  تنها به ورزش و افتخار آفرینی برای کشور فکرکنند. اما متاسفانه خبری از تامین آینده ورزشکار نیست و این واقعیت تلخ ورزش ماست.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.