قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دیوار بتنی اطراف سرزمین های اشغالی سست تر از آن است که بتواند در مقابل اراده شهدایی چون حججی ها دوام بیاورد و این دیوار بزودی فروخواهد ریخت.

دیوار بتنی اطراف اسرائیل در مقابل اراده مدافعان حرم فروخواهد ریخت

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عابدینی درخطبه های این هفته نماز جمعه که درمسجدالنبی برگزار شد با اشاره به مهمترین وقایع سال گذشته و درسهایی که از برخی از آنها بایدگرفت اظهارداشت: از مهمترین رویدادهای سال قبل کشتار مردم مظلوم میانمار بود که دل مسلمانان جهان را آزرد و به درد آورد و هیچ نهاد حقوق بشری آن را محکوم نکرد.

وی اضافه کرد: در حالی که جهان شاهد و ناظر آوارگی هزاران نفر و به آتش کشیده شدن زن و کودک و خردسال این کشور بود اما مدعیان حقوق بشر سکوت پیشه کردند تا جنایتکاران به کارشان ادامه دهند.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: همان کسانی که در برابر این جنایات خاموش بودند اما وقتی در ایران چند قاچاقچی و تروریست و یا قاتل مجازات می شدند بلافاصله اعلامیه می دادند و از نقض حقوق بر صحبت میکردند ولی در برابر کشتار اربابان خود در دیگر کشورها بی تفاوت هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهارداشت: حادثه غرق شدن کشتی سانچی هم از دیگر وقایع تلخ سال گذشته است که ۴۰ نفر از خدمتگزاران کشور مظلومانه جان باختند و در کنار آن شاهد زلزله کرمانشاه هم بودیم که در این حادثه حضور مردم و کمک رسانی آنها جای تقدیر دارد اما نباید مردم آسیب دیده سرپل ذهاب را فراموش کنیم زیرا مشکلات آنها همچنان باقیست.

آیت الله عابدینی در ادامه بیان کرد: سقوط هواپیمای تهران به یاسوج هم بر درد و رنج مردم کشور اضافه کرد که در این حادثه نیز مردم روستاهای اطراف همراهی بسیار خوبی داشتند و اوج انسانیت در شرایط سخت را نشان دادند که جای تشکر دارد.

از وقایع گذشته درس بگیریم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: یکی از حوادث دیگر حمله تروریست های داعشی به مجلس شورای اسلامی بود که درس عبرت برای کسانی است که می گفتند چرا باید در سوریه از حریم خود دفاع کنیم که این واقعه نشان داد اگر مدافعان حرم نبودند داعشی ها درپایتخت هم امنیت ما را نشانه می گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز دست همه مدافعان حرم از هر ملیتی را می بوسیم و به شهدای آنها سر تعظیم فرود می آوریم که به لطف شجاعت و ایثار آنها دیوار امنیتی بزرگی ایجاد شده که ما در پشت دروازه اسرائیل خواب را بر صهیونیستها آشفته کرده ایم.

وی بیان کرد: اسرائیل امروز می داند که دیوار بتنی اطراف سرزمین های اشغالی سست تر از آن است که بتواند در مقابل اراده شهدایی چون حججی ها دوام بیاورد  و این دیوار بزودی شسکته خواهد شد.

فتنه ها را خنثی می کنیم

خطیب جمعه قزوین به حادثه خیابان پاسداران تهران هم اشاره کرد و گفت: فتنه فرقه گرایان در تهران که با شهادت تعدادی از جوانان مخلص کشور با حضور مقتدرانه نیروهای امنیتی به پایان رسید باید درس عبرت برای همه کسانی باشد که به حیال خام خود می خواهند امنیت کشور را دچار آسیب کنند اما با اقتدار نیروها با همه فتنه گران برخورد خواهد شد.

امام جمعه قزوین همچنین توجه به صله رحم در سال جدید، توجه به والدین و سالمندان، رسیدگی به امور نیازمندان ر عایت شئونات اسلامی در ایام عید را خواستار شد.

وی اظهارداشت: از دستگاه قضایی انتظار داریم با قاطعیت با عاملان این فتنه و قاتل نیروهای نظامی ما برخورد کنند.

عابدینی با بیان اهمیت اعتکاف در ماههای آینده هم گفت: از جوانان انتظار داریم از همین امروز برای ثبت ام اقدام کنند تا مسئولان فرهنگی فزصت برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در روزهای پایانی سال ضمن رعایت شئونات اسلامی از مردم درخواست می کنیم با ماموران پلیس برای جلوگیری از هرگونه تخلف و تامین امنیت همکاری کند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.