شهرکرد-امام جمعه شهرکرد با انتقاد از بعضی رفتار ها در جامعه گفت: چرا برخی تلاش دارند با نشان دادن برخی افراد بدحجاب الگو سازی کرده و جای معروف و منکر را عوض کنند. بنده بارها از این تریبون مقدس تذکر داده ام ارزش ها را عوضی به مردم معرفی نکنید.

مسامحه با منکر و گناه خیانت است

به  گزارش خبر نگار قدس آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه های  امروز نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد با اشاره به سقوط هواپیمای ترکیه گفت: مردم منطقه به هنگام سقوط هواپیما  و مشاهده شدن آتش گرفتن هواپیما سریع به کمک حادثه دیدگان شتافتند حتی قبل از نیروهای امدادی و هلال احمر و دیگر نیروها به محل حادثه رسیدند که این ارزشمند و قابل تقدیر است.

حجت الاسلام نکونام در ادامه افزود: بنده در نامه ای که محضر مبارک مقام معظم و معزز رهبری ارسال نمودم به این نکته مهم  و ارزشمند اشاره کردم که در جریان سقوط هواپیمای ترکیه مردم و نیروهای امدادی خوش درخشیده و انسان دوستانه کارنامه ای زیبا از خود بجای گذاشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه با انتقاد شدید از برخی رفتار ها در جامعه گفت: بعضی متاسفانه نگاه مومنانه ندارند کسانی را اسطوره می کنند که مروج منکر هستند، دنبال اسطوره کردن افرادی هستند که با تصاویر منتشر شده خودشان با چهره های هنجار شکن و رسوا و بد حجاب مروج عملی منکر می شوند وبعد تلاش دارند اینها را بعنوان اسوه معرفی کنند، اینها ابتذال و اسطوره سازی غلط است.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه تصریح کرد: اسطوره های ارزشمند را تقویت کنیم چرا اسطوره های انسانی را برجسته نمی کنیم،بنده مرتب در این جایگاه مقدس  و این نکته را زیاد گفته ام که بکوشیم جای معروف ها و منکرها عوض نشود.

نکونام در ادامه تاکید کرد: متاسفانه خیلی ها در تلاش هستند تا معروف و منکر را مخلوط کنند منکر را جای معروف بنشانند معروف را جای منکر نشانده و نظام اسلامی موظف است که مروج معروفات باشد و با منکر در هر سطحی مبارزه کندمسامحه با منکر و آنچه گناه محسوب می شود خیانت است.

امام جمعه شهرکردتصریح کرد:مردم و نماز گزاران جمعه  و توده مردم مومن خواهان برخورد جدی و شدید با منکرات و ترویج عالمانه و صحیح معروفات هستند و خواهن این هستند که در سراسر این کشور و استان  معروفات  زنده باشد.

وی تاکید کرد: من تا زمانی که در این جایگاه هستم اجازه نخواهم داد منکرات در این استان ترویج داده شود و جای معروف و منکر با هم عوض شود، و هرکه هر کاری خواست انجام بدهد. ما هیچ ابائی نداریم  ۴ نفر هم بر علیه ما موضع گرفته و حرف هایی بزنند و در فضای مجازی جو سازی کنند،بگویند،بنویسند این خیلی مهم نیست.

خطیب جمعه شهرکرد در خاتمه تاکید کرد: مهم آن است که ما وظیفه خودمان را انجام داده و در پیشگاه خدای متعال شرمنده نباشیم و پاسخگو باشیم، و این ارزش است برای یک انسان و این افتخار و بالندگی در پی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.