رشت_ امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم رسیدگی به مسئله کارخانه «رشت الکتریک» گفت: مسئولان باید به وضعیت افرادی که بیکار شدند رسیدگی کنند تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

مسئله کارخانه «رشت الکتریک» و بیکاری کارگران پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه معنویت است. امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و سال جدید خاطرنشان کرد: این روزها همه مشغول حسابرسی‌های مالی هستند اما خوب است که همه مردم حسابرسی معنوی هم داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) عنوان داشت: انسان باید قبل از فرا رسیدن روز حساب، خودش به اعمال خودش رسیدگی کرده و آن‌ها را حسابرسی کند.

وی با تاکید بر اینکه به گفته امام صادق(ع) انسان باید هر روز بر اعمالش رسیدگی کند گفت: در روز قیامت پرونده اعمال انسان همانند یک فیلم نمایش داده می‌شود و چه خوب است انسان خودش قبل از روز قیامت فیلم زندگی‌ خود را مرور کند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه شیطان هر لحظه در کمین است تا انسان را گمراه کند تصریح کرد: باید از فرصت پایان سال برای محاسبه نفس و محاسبه اعمالمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه رجب خاطرنشان کرد: در این ماه بسیار بر گرفتن روزه تاکید شده است زیرا سبب آمادگی برای ماه‌های شعبان و رمضان می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار تنها امامی است که هم از جهت پدری و هم از جهت مادری به نسل سادات مرتبط است.

شفیعی‌زاده امام محمد باقر(ع) را پایه‌گذار مکتب تشییع و علوم فقه دانست و عنوان داشت: صبر، حلم و بردباری امام محمدباقر(ع) سبب شد تا انسان‌های بسیار زیادی به دین اسلام گرایش پیدا کنند.

وی با اشاره به تقارن نخستین روز سال ۹۷ و شهادت امام هادی(ع) افزود: مردم ما همواره عزای اهل‌بیت را گرامی داشتند و حرمت اهل‌بیت را نگه داشته‌اند و از مردم و مسئولان انتظار می‌رود تا با تذکر دادن نگذارند مسافران نوروزی حریم دین و شرع را خدشه‌دار کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان سال ۱۳۹۶ را سال پر نوسانی برای مردم و کشور دانست که حوادث شیرین و تلخی داشت و اعلام کرد: از بین رفتن داعش و حمله موشکی سپاه به مقر داعش از حوادث شیرین سال ۹۶ بود.

امام جمعه موقت رشت حمله داعش به مجلس و تجمعات دی ماه را حوادث تلخی برای مردم و کشور دانست و گفت: ولیعهد عربستان گفته است که چون ایران دسترسی به مسائل هسته‌ای دارد ما نیز باید داشته باشیم اما ما خطاب به او می‌گوییم "ای بدبخت" آخر تو کجا و ایران کجا.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه انتظار داشتیم در سال ۹۶ معیشت مردم و اقتصاد کشور بهبود پیدا کند افزود: برجام قرار بود که هم سانتریفیوژها را بچرخاند و هم زندگی مردم اما حتی نتوانست چرخ هواپیمای "ظریف" را بچرخاند و حتی به او بنزین ندادند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به فرارسیدن ایام گرم سال و افزایش مشکلات سراوان خاطرنشان کرد: مسئولان تلاش کنند تا هرچه سریعتر مشکل مردم را حل کنند زیرا آن‌ها هم حق حیات دارند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم رسیدگی به مسئله کارخانه "رشت الکتریک" عنوان داشت: مسئولان باید به وضعیت افرادی که توسط چند زن بیکار شدند رسیدگی کنند تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

وی با اعلام اینکه وضعیت دستفروشان باید با رویکرد حمایتی هرچه سریعتر برطرف شود خاطرنشان کرد: برخی کارخانه‌ها هنوز حقوق کارگرانشان را پرداخت نکرده‌اند و انتظار می‌رود تا به دغدغه کارگران توجه بیشتری شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.