اراک- قائم مقام اورژانس کشور در مدیریت بحران گفت: آمادگی و هم افزایی دستگاه های خدمات رسان حین بروز بحران ضروری است تا عواقب و اثرات ناشی از حوادث حتی الامکان کاهش یابد.

آمادگی و هم افزایی دستگاه های خدمات رسان حین بروز بحران ضروری است

 به گزارش قدس انلاین به نقل از شرکت توزیع برق استان مرکزی، حمیدرضا خانکه در جلسه حوادث و فوریت های پزشکی که در این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴۹ حادثه در ۷۳ کشور با سه هزار و ۲۶۲ کشته رخ داده است.

وی افزود: در کشورمان استان های قم، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، آذربایجان غربی و مرکزی به ترتیب دارای افزایش تلفات حوادث ترافیکی در سال ۹۵نسبت به سال ۹۴بوده اند.

قائم مقام اورژانس کشور در مدیریت بحران تصریح کرد: شرایطی باعث افزایش تاثیرپذیری یک جامعه در برابر اثر مخاطرات می گردد که این شرایط توسط عوامل فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی یا برخی فرآیندها تعیین می‎ شود.

خانکه امداد و نجات، تخلیه اضطراری قربانیان به مکان امن، ارائه کمک‎های اولیه و انتقال به مراکز درمانی، درمان مصدومان، فراهم کردن سرپناه اضطراری، بهسازی محیط، تهیه غذا و آب، مدیریت اجساد و مفقودین، برقراری امنیت و از سرگیری خدمات ضروری اعم از آب، انرژی و ارتباطات را اقدام لازم در وقوع مخاطرات عنوان کرد.

قائم مقام اورژانس کشور در مدیریت بحران ارزیابی مجدد آسیب‎ها، بازسازی زیرساخت‎های حیاتی آب، برق، گاز، مخابرات و... ، تعمیر یا بازسازی تسهیلات دولتی و منازل مسکونی، ادامه ارائه خدمات مورد نیاز مردم و ارائه تجهیزات مکمل و حمایتی را از اقدامات ویژه جهت بهسازی اثرات ناشی از وقوع مخاطرات برشمرد.

بهرامی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: از ظرفیت های مردمی باید در زمان بحران به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی هدف از تشکیل مرکز مدیریت بحران را ارتقای خدمات رسانی با همفکری دستگاه های اجرایی در زمان بحران عنوان کرد و افزود: آموزش دستگاه های اجرایی مسئول در مدیریت بحران طی برگزاری مانورها در کاهش مخاطرات حوادث و ارتقای مدیریت بحران تاثیرگذار است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.