یزد- شهر تاریخی یزد یکی از شهرهای تاریخی و کهن یزد است که در اجلاس کمیته فرهنگی یونسکو، ثبت جهانی شده که امسال نوروز متفاوتی در انتظار گردشگران و مسافران نوروزی این شهر است.

شهر جهانی یزد آماده استقبال از مسافران نوروزی است

استان یزد دارای ۲هزار و ۲۰۰هکتار بافت تاریخی است و درکنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری همواره مورد توجه گردشگران داخلی وخارجی بوده و در سال جاری که این شهر، ثبت جهانی شده، همه نگاهها به آن خیره شده و در کنار آن مسئولان شهری باید تمام هم وغم خود را برای استقبال از مسافران بهار بگذارند و شهر را برای گردشگران و مسافران نوروزی آماده کنند.

 مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر یزد ثبت جهانی شده و شعار نوروزی امسال یزد و معرفی یزد به عنوان شهرگردشگری ملی پایدارجهانی در اولویت کاری ما است و امسال برنامه های ما بیشتر بر پایه برگزاری جشنواره های فرهنگی معرفی آداب و رسوم یزدی ها، بر پایی سفره های هفت سین ، برگزاری نمایش های خیابانی شاد، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در ۷۳ نوروزگاه، عبور ومرور با وسایل نقلیه سنتی و پاک به ویژه در بافت تاریخی استان است.

فاطمه دانش یزدی با بیان اینکه شهر یزد به ثبت جهانی رسیده و کیفیت برنامه های استقبال از مسافران هم ارتقاء یافته، افزود: با توجه به نظر مثبت مسئولین و دستگاه های استان و همکاری ویژه آنها و رویکرد جدید و مهم استاندار، فرماندار و شهرداری یزد و شورای شهر در شهر و آگاه سازی و فرهنگ سازی که در این مدت انجام شده همه مسئولین استان برای اسقبال از مسافران و گردشگران به این شهر آمادگی دارند .

 وی با بیان اینکه شهر یزد در بین گردشگران دارای جایگاه ویژه ای می باشد، تصریح کرد : یزد ازجمله شهرهای جهانی است که همواره بین گردشگران چه داخلی و چه خارجی شهر پراهمیتی است واز نظر گردشگر داخلی، دراین دوسال با قرار گرفتن در یکی از راسهای مثلث طلایی گردشگری و اینکه این از شهرهای هفتگانه  گردشگری ایران می باشد و رشد مثبتی در زمینه جذب گردشگر داشته ایم .

دانش یزدی درمورد وضعیت تخت ها و مراکز اقامتی استان برای مسافران نوروزی گفت: ظرفیت اسکان  در سطح استان ۹۵هزار نفر در نظر گرفته شده  و ما پیش بینی می کنیم بیش از یک میلیون نفر مسافر نوروزی از این استان بازدید کنند .

وی درخصوص کمبود مراکز اقامتی افزود: حداکثر تلاش ما این است که میزبانان مناسبی برای مسافران و گردشگران باشیم ولی با توجه به ثبت جهانی یزد و تبلیغات صورت گرفته شده مسلما نیاز به بستر سازی مناسب برای توسعه ی اقامتگاه های بوم گردی و هتلهای ۴ستاره و۵ ستاره در استان داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص جشنواره هایی که قراراست در نوروز امسال برگزارشود، گفت: طبق سال های گذشته هر روز از نوروز به نام هر شهرستان نامگذاری شده و ویژه برنامه های مخصوص شهرستان در همان روز در شهرستان برگزار می شود که شامل برنامه های فرهنگی، گردشگری ، جشنواره های روستایی ، معرفی آداب و رسوم هر شهرستان است.

وی خاطر نشان ساخت: امسال ۷۰مورد نوروزگاه در استان برگزارمی شود و جشنوارهای سفره هفت سین ، نمایش های نوروزی وحافظ خوانی و نوروز خوانی و نقالی، ارائه جشنواره های غذا ها و نوشیدنی های سنتی از مهمترین برنامه های این سازمان در ایام نوروز است و همچنین اجرای نوروزگاه ها  از مهمترین اهداف و برنامه های ما می باشد .

دانش یزدی درخصوص وضعیت شهرستانها و برنامه های آنها نیز گفت: تاکنون جلسات ستاد سفر به صورت مرتب در همه شهرستانها برگزار شده و در این جلسات مدیران ارشد هر شهرستان حضور داشتند وهمه دستگاهها ی عضو ستاد آمادگی خود را برای استقبال از مسافران نوروزی اعلام کردند و امیدواریم با برنامه ریزی ها صورت گرفته شده و اقدامات در دست اجرا لحظات خوب و خوشی را برای گردشگران نوروزی در شهر جهانی یزد فراهم سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.