اهواز- مسئول اجرایی اردوی جهادی «راه خدا» با اشاره به اینکه این طرح از ۱۹ تا ۲۸ اسفند برگزار می شود عنوان کرد: در طی این ۶ روز نزدیک ۴۰۰ بیمار ویزیت عمومی شدند و تعدادی از مراجعین را طی ده گردی در روستاها برای ارجاع به پزشکان متخصص نیز غربالگری کرده ایم.

ویزیت ۴۰۰ بیمار در ۶ روز / ویزیت و داروی رایگان برای روستاییان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مناطق محروم به خاطر هزینه های سرسام آور دندانپزشکی معمولا حتی با درد دندان هم به دندانپزشکی ها نمی روند چه رسد به ترمیم و رسیدگی، همین آدمها حتی در ابتلا به بیماری های خطرناک نیز اکثرا به پزشک مراجعه نمی کنند. این به دلیل اهمیت ندادن به بیماری و عزیز نبودن جانشان نیست، بسیاری از آنان آن قدر در روزمره خود کسری های مالی دارند که پرداخت هزینه های درمانی برایشان کاری غیرممکن است. اما چند روزی است که  طرحی سراسری برای خدمات درمانی به مناطق محروم تحت عنوان  «راه خدا» در استان خوزستان در حال برگزاری است.  در این زمینه مسئول آستان قدس رضوی استان خوزستان در خصوص این طرح جهادی اظهار کرد: با این طرح خدمات رسانی پزشکی متنوعی در دهستان الله اکبر، با همت گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری نمایندگی آستان قدس با ۱۳ متخصص از پزشکان خوب و متعهد در روزهای پایانی سال ۹۶ انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد گفت:  این طرح به تبعیت از منشور ۹گانه مقام معظم رهبری در حکمی که به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به منظور تولیت آستان قدس رضوی دادند و با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری خدمت به مستضعفین است و با اشاره رهبر و تدبر تولیت آستان قدس خدمت رسانی از خراسان به اقصی نقاط تعمیم پیدا کرده است انجام می شود.

حجت الاسلام علی نژاد اذعان داشت: در زمینه های بهداشت و درمان، زیارت، تامین غذا و برنامه های آموزشی، فعالیت هایی در آستان قدس داریم که نمونه آن برگزاری اردوی جهادی با حمایت گروه های تخصصی جهادی است که در راستای خدمات به بخش محروم فعالیت دارند.

استمرار مراحل درمانی

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به اینکه غربالگری به اینجا ختم نمی شود بلکه در استان نیز ادامه می یابد و حتی آنهایی که نیاز به عمل دارند درمان آنها ادامه می یابد، ادامه داد: این کار با شناسایی نقاط محروم شروع می شود، ماموریت ذاتی ما استمرار دارد و یک به یک انجام می شود، عمران، آبادی، مسائل فرهنگی شروع کار است و ما نمی خواهیم یک میدان وسیع را باز کنیم که نتوانیم درست انجام دهیم، دهستان الله اکبر را انتخاب کرده ایم و کارها در مناطق محروم ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: علاوه بر سرکشی به بیماران و سادات در مناطق محروم خوزستان،  ۳ هزار زائر اولی به مشهد مقدس اعزام کرده ایم و اقدامات بیشتری هم برای اینکه محرومان بیشتری را پذیرا باشیم انجام شده است.

ویزیت ۴۰۰ بیمار در ۶ روز

در این باره مسئول اجرایی این طرح هم گفت: این اردو از ۱۹ تا ۲۸ اسفند ادامه دارد و در طی این ۶ روز نزدیک به ۴۰۰ بیمار ویزیت عمومی شدند، یک سری از مراجعین را طی ده گردی در روستاها برای ارجاع به پزشکان متخصص نیز غربالگری کرده ایم.

حسن حمید با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی ما در جلیزی حنظله است، عنوان کرد: این کلینیک شامل تخصص های زنان، کودکان ، اعصاب و روان، ارتوپدی، قلب و بیماری های داخلی می شود که در روز اول طرح حدود ۱۰۰ بیمار درمان شده اند و علاوه بر ویزیت رایگان، داروی رایگان نیز دریافت کرده اند.

وی افزود: علاوه بر کار درمانی،  غربالگری شنوایی نیز داشته ایم که این خدمات برای نزدیک به ۲۰۰ نفر در روستاها انجام شده و با خانواده های آنها هم تماس می گیریم تا به دانشگاه و کلینیک توانبخشی برای درمان های بعدی مراجعه کنند.

ارائه خدمات دندانپزشکی

مسئول این اردو گفت: این اردو در دشت آزادگان و دهستان الله اکبر و روستاهای وابسته به آن انجام می شود و علاوه بر غربالگری شنوایی و درمانی در آن خدمات دندان پزشکی نیز انجام می دهیم. دانشگاه جندی شاپور سه یونیت کامیونت در اختیار ما قرار داده و ۳ یونیت پرتاب نیز خودمان تهیه کرده ایم تا خدمات به شکل درستی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.