عدم توجه به استفاده ازعناصر شایسته وبی اعتنایی شهردار به شایسته سالاری در مجموعه شهرداری منجر به کنار گذاشتن مدیران ومعاونین کارآمد وبا تجربه ای شد که می توانستند در مسیر سازنگی شهر تاثیر گذار باشند،؛ کارآمدی شهرداری با بی توجهی به شایسته سالاری زیر سوال رفت و برخوردهای حزبی وجناحی منجر به روی کار آمدن عناصری شد که با کار شهر وشهرداری آشنا نبودند،

شش ماه بلاتکلیفی پایتخت ریشه در انتخاب سیاسی شهردار دارد/ بی شک انتخاب آقای نجفی صدمات جبران ناپذیری به شهر تهران وارد کرد

قدس آنلاین- مجتبی شاکری عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بی توجهی شورای شهر به مسائل مرتبط با محمدعلی نجفی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: از ابتدا مشخص بود که آقای نجفی گزینه مناسبی برای شهرداری تهران نیست، علی رغم تاکیدهای ایشان مبنی بر بیماری و عدم حضور درست در هر یک از مسئولیت های واگذار شده پیشین به ایشان،   اما شورای شهر  بی توجه به موضوعات یاد شده وی را برای شهرداری و مدیریت شهر بزرگی چون تهران انتخاب کردند! هر چند عنوان می شود که همسویی شهردار با دولت می تواند منجر به تداوم مسیر سازندگی شهر و دریافت مطالبات شهرداری از دولت شود؛ انتظار می رفت چهارده هزار میلیارد تومان طلب شهرداری به واسطه همسویی شهردار با دولت  وصول شود که چنین اتفاقی رخ نداده  و حضور شهردار در جلسات هیات دولت نیز گرهی از کارها باز نکرد.

شاکری درباره روی کار آمدن عناصر غیر شایسته در شش ماه گذشته در شهردرای تهران خاطر نشان کرد: عدم توجه به استفاده از عناصر شایسته و بی اعتنایی شهردار به شایسته سالاری در مجموعه شهرداری منجر به کنار گذاشتن مدیران و معاونین کارآمد و با تجربه ای شد که می توانستند در مسیر سازندگی شهر تهران تاثیر گذار باشند؛ کارآمدی شهرداری با بی توجهی به شایسته سالاری زیر سوال رفت و برخوردهای حزبی و جناحی منجر به روی کار آمدن عناصری شد که با کار شهر وشهرداری آشنا نبودند، لذا شهر به سوی ناکارآمدی سوق داده شد. وی اظهار داشت: بنده شش ماه گذشته براین نکته تاکید کردم که آقای نجفی به دلیل مسائل متنوع شهری قادر به مدیریت شهرداری نیست چرا که ایشان مدیر بودجه بگیر است؛ نه مدیری که توان رقم زدن بودجه پایدار را داشته باشد. بی شک انتخاب آقای نجفی صدمات جبران ناپذیری به شهر وارد کرد و وضعیت جدیدی را برا کلانشهر تهران رقم زد. هر چند شش ماه ازعمر مدیریتی وی در شهر گذشته اما  شهردار تا امروز کمترین کاری در تهران نکرده است. عضو پیشین شورای تهران تاکید کرد: متاسفانه عزل ونصب های آقا زادگانی از جمله پسران آقایان سریع القلم؛ حاجی و لاری و ... در شهرداری نشان داد شایسته سالاری در شهرداری کنونی به معنای استفاده از عناصر خودی است!

شاکری درخصوص لطمات فرهنگی شهرداری به شهر اظهار داشت: لطمات فرهنگی شش ماه گذشته بسیار افزایش داشته که از آنجمله می توان به برگزاری شوی ضد فرهنگی رقص دخترکان در حضور شهردار ومعاونین ومشاورانش اشاره کرد. وی در پایان درباره احتمال شهردار شدن  محسن هاشمی به قدس آنلاین گفت: آقای محسن هاشمی سابقه فعالیت در مترو را دارند و شش ماه است که رییس شورای شهر تهران هستند اما ایشان سابقه مدیریت شهری ندارند در نتیجه باید سایر گزینه های پیشنهادی را با ایشان مورد مقایسه قرار داد هر چند که نمی توان انتخاب  شورای شهر را پیش بینی کرد. در حال حاضر رای آقای هاشمی در بین شورای پنجم در اقلیت است بنابراین اینکه چه کسی شهردار آتی تهران می شود در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.