قزوین_ مسئول ستاد اعتکاف استان قزوین با اشاره به آمار ثبت نام معتکفان این استان گفت: از زمان آغاز ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف تا به امروز، ۲۸۸ نفر در مسجدالنبی (ص) و مسجد جامع ثبت نام کرده اند که از این آمار، ۷۲ نفر شامل آقایان و ۲۱۶ نفر هم شامل بانوان است.

 ۲۸۸ نفر برای مراسم اعتکاف ثبت نام کردند

حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: مراسم اعتکاف سال جاری از ۱۱ فروردین ماه سال ۹۷ مصادف با ۱۳ رجب آغاز می شود و در ۱۳ فروردین ماه (مصادف با ۱۵ ماه رجب) پایان می یابد.

وی ضمن بیان این نکته که باتوجه به مقارن شدن مراسم اعتکاف سال جاری با ایام تعطیلات نوروز، مراجعات افراد برای ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف نسبتا مناسب است، افزود: یک مسجد (مسجدالنبی (ص) ویژه برادران و ۷ مسجد دیگر از جمله مسجد جامع، امام خمینی (ره)، محمدرسول الله (ص)، غدیر، موسی بن جعفر (ع)، مسلم بن عقیل و مسجد سنجیده هم ویژه خواهران برای برگزاری مراسم اعتکاف پیش بینی شده است که در مجموع مراسم اعتکاف سال جاری در ۸ مسجد برگزار می شود.

مسئول ستاد اعتکاف استان قزوین بیان کرد: مقدمات لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف انجام شده است و در حال حاضر هم ثبت نام برای این مراسم در ۲ مسجد (مسجدالنبی (ص) و مسجد جامع) انجام می شود؛ به محض تکمیل ثبت نام در این دو مسجد، ثبت نام برای سایر مساجد آغاز می شود.

صفی خانی با بیان اینکه ثبت نام در اعتکاف سال جاری به صورت اینترنتی است و ثبت نام ها به صورت تعرفه ای و بر روی کاغذ انجام نمی شود، گفت: در حال حاضر ثبت نام به صورت دقیق و اینترنتی توسط مردم انجام می شود و حضور جوان ها در این ثبت نام بسیار پررنگ است.

وی با بیان اینکه در ثبت نام اعتکاف سال جاری سعی کرده ایم تا مبلغ کمتری را از متعکفان نسبت به سایر استان های کشور دریافت کنیم و هزینه ای که برای هر فرد دریافت می شود برابر ۴۰ هزار تومان است، تشریح کرد: ثبت نام در مسجدالنبی (ص) برای آقایان و ثبت نام در مسجدجامع هم برای بانوان از روز ۲۰ اسفندماه سال جاری آغاز شده است و تا ۲۹ اسفندماه ادامه دارد؛ بعد از اتمام زمانبندی ثبت نام، سایت اعتکاف به جز موارد ضروری و تماس های مردمی رسما غیرفعال می شود.

مسئول ستاد اعتکاف استان قزوین با اشاره به آمار ثبت نام معتکفان این استان اضافه کرد: از زمان آغاز ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف تا به امروز، ۲۸۸ نفر در مسجدالنبی (ص) و مسجد جامع ثبت نام کرده اند که از این آمار، ۷۲ نفر شامل آقایان و ۲۱۶ نفر هم شامل بانوان است.

صفی خانی عنوان کرد: ثبت نام افراد برای حضور در مراسم اعتکاف به صورت تصاعدی است؛ برای نمونه حدود یک هزار و ۴۸۰ نفر در روز گذشته از سایت اعتکاف بازدید کرده اند که این امر نشان دهنده مراجعه افراد به سایت مربوطه و پیگیری های لازم برای ثبت نام است.

وی یادآور شد: سایر مساجد استان قزوین از جمله مسجدامام خمینی (ره) نیز برای ثبت نام معتکفان آماده شده است و به محض تکمیل ثبت نام این افراد و تکمیل ثبت نام در مسجدالنبی (ص) و مسجد جامع، ثبت نام در مسجد امام خمینی (ره)، مسجدمحمدرسول الله (ص)، موسی بن جعفر (ع) و مسجد سنجیده به صورت پیوسته آغاز می شود.

مسئول ستاد اعتکاف استان قزوین مطرح کرد: تمهیدات ویژه ای برای ثبت نام در مراسم اعتکاف سال جاری در نظرگرفته شده و امکان ثبت نام افراد از سایر شهرستان های این استان در سایت اعتکاف فراهم شده است؛ افراد می توانند از شهرستان های بویین زهرا، تاکستان، البرز، آبیک در این سامانه ثبت نام و مساجد مشخص شده را مشاهده کنند.

صفی خانی خاطرنشان کرد: در سال جاری، امکان حضور خیران در مراسم اعتکاف فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه از ظرفیت آنها برای بهره گیری فضای معنوی اعتکاف استفاده کنیم و در خدمت معتکفان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.