بجنورد- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان از انتخاب ۶ روستای شیروان به عنوان هدف گردشگری خبر داد.

۶ روستای شیروان به عنوان هدف گردشگری انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، محمد سیاح  اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری شیروان شامل اسطرخی، گلیان، زوارم، قلعه زو و اوغاز از توابع بخش مرکزی و منظقه گردشگری گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان است.

وی به نبود امکانات و زیرساخت های لازم در مناطق گردشگری شیروان اشاره کرد و گفت: در صورت ساخت کمپ گردشگری و فراهم کردن زیرساخت های لازم، گردشگران زیادی از این مناطق بازدید خواهند کرد که نقش اساسی در توسعه اقتصادی، درآمدزایی و اشتغالزایی خواهد داشت.

سیاح افزود: امسال چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای ساخت سرویس بهداشتی، کمپ، آلاچیق و غیره در مناطق گردشگری این شهرستان تصویب شد که تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن اختصاص داده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: توجه به نیازهای روستاهای گردشگری و تلاش برای توسعه زیرساخت های آنها یکی از نیازهای لازم و ضروری به شمار می رود.

سیاح افزود: همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری در این روستا را دارند می تواند نقش به سزایی در توسعه زیرساخت های گردشگری در این روستاها ایجاد کند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اکنون ۲۲ روستای استان خراسان شمالی در لیست روستاهای هدف گردشگری و بافت باارزش قرار دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که حدود ۴۸ درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.