۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 593434

یزد - از بانوان خبرنگارعضو خانه مطبوعات استان یزد برای اولین بار در استان تجلیل به عمل آمد.

بانوان خبرنگار استان یزد تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، به مناسبت آغاز سال جدید و بزرگداشت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیه و هفته بزرگداشت مقام زن ومادر بانوان خبرنگار استان یزد خانه مطبوعات استان یزد شامگاه شنبه با حضورمدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی یزد، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ، شهرداریزد ، مدیر کل اموراجتماعی استانداری یزد و دیگر مسئولان استان از بانوان خبرنگاریزدی در تالار اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تجلیل به عمل آمد .

گزارش های تاثیرگذار جامعه توسط بانوان منعکس داده می شود

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که به تازگی به این سمت منصوب شده در این مراسم اظهار داشت : خانه مطبوعات به معنای یک خانه واقعی می باشد و یک نهاد مقدس در فرهنگ ایرانی می باشد و امیدواریم با حمایت هایی که ازاین خانه می شود گام های بلندی درراستای اعتلای مطبوعات استان برداشته شود.  

مجیدجوادیان زاده افزود: بانوان خبرنگار به مراتب سهم بیشتری در جامعه دارند و بسیاری از معضلات و دردهای پنهان جامعه توسط این گروه به تصویرکشیده می شود و  بانوان خبرنگار از فعالان این عرصه می باشند و بسیاری از گزارش های تاثیرگذار جامعه توسط بانوان منعکس داده می شود .

۶۰درصد از روزنامه نگاران ایران زنان می باشند 

مدیرکل اموراجتماعی استانداری یزد نیزدراین مراسم اظهارداشت :  زنان خبرنگار نقش مهمی در جامعه دارند  و بیش از ۶۰ درصد از روزنامه نگاران ایران زنان می باشند و تحصیلات مربوط به حوزه های روابط عمومی و رسانه بیشتر دراختیار زنان می باشد .

 فخرالسادات خامسی هامانه افزود: با این وجود زنان هنوز به حقوق واقعی خود در جامعه نرسیده اند وحتی درحوزه رسانه و روابط عمومی ها از پتانسیل ها این زنان بخوبی استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات رسیدن به توسعه پایدار حضورهمه مردم جامعه در عرصه ها ی سیاسی اجتماعی و اقتصادی می باشد  تصریح کرد : حضور زنان درعرصه ها ی سیاسی اجتماعی و اقتصاد ی و حتی روابط سیاسی و دیپلماتیک  باید پر رنگ تر شود چون زنان قدرت ریسک پذیری و اعتماد به نفس بالایی دارند ونقش زنان باید درجامعه بیش از بیش پررنگ باشد .

در پایان این مراسم ازبانوان خبرنگارفعال عضوخانه مطبوعات استان و خبرنگاران روزنامه قدس ، زهرا افضلیان و سمیه شرف دینی تقدیر و تجلیل به عمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.