گناباد-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برخی خدمات ازجمله جراحی مغز واعصاب در بیمارستان بهلول گناباد تبدیل به برندی برای شهرستان شده است .

برخی خدمات در بیمارستان بهلول گناباد تبدیل به برندی برای شهرستان شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد شنبه شب  در محل سالن جلسات دانشگاه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت : ارتباط شفاف و روشن با مردم از طریق رسانه ها به عنوان انتقال دهندگان پیام ها و نیازهای مردم و مسئولین اهمیت زیادی در ایجاد دیدگاه مناسب بین مردم دارد.

وی افزود: بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان به کل منطقه خدمات ارائه میکند و ما از اطراف نیز مراجعه کننده داریم که این موضوع لزوم گسترش خدمات قابل ارائه در این بخش را می طلبد هرچند کلیه امکانات بخش اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کامل است و ما به دنبال تربیت نیروی متخصص در این بخش هستیم تا خدمات ارائه شده تداوم داشته باشد.

 باذلی با اشاره به راه اندازی امداد هوایی در آینده نزدیک گفت: با توجه به تغییر نوع زندگی مردم و افزایش سکته های قلبی و مغزی انتقال سریع بیمار اهمیت زیادی دارد که راه اندازی اورژانس هوایی در گناباد در این راستا کارهای مقدماتی اش انجام شده و بزودی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از بخش هایی که مراجعان زیادی در خارج از شهرستان دارد بخش آنژیوگرافی قلب است که مد نظر دانشگاه است و امیدوارم با توجه به اقداماتی که در حال انجام داریم تا پایان ۳سال آینده امکان ارائه خدمت در این مورد به بیماران در گناباد فراهم شود.

باذلی تصریح کرد: ‌دانشگاه به لحاظ توسعه فیزیکی در سالهای اخیر پیشرفت چشم گیری داشته و ضمن توجه به این بحث قصد دارم بیشتر در بحث افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و افزایش رشته های دانشگاه حرکت کنیم چراکه معتقدم‌ مردم گناباد استحقاق بهترین ها را دارند و باید در راستای تنوع و کیفیت هرچه بیشتر خدمات درمانی تلاش شود.

وی از اخذ مجوز برای تاسیس رشته پرستاری سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد خبر داد و افزود: در حوزه پردیس دانشگاه قابلیت رشد زیادی دارد و اقداماتی برای اخذ مجوز برای ۴یا ۵ رشته جدید انجام شده که بزودی محقق میشود ضمن اینکه مجوز جذب ۲۵عضو هیئت علمی جدید نیز گرفته شده و فراخوان آن تا ۲۸ اسفندماه جاری ادامه دارد.

وی در جواب خبرنگاران در مورد سیستم نوبت دهی بیمارستان و مشکلات آن گفت: حجم بالای مراجعه به پزشک متخصص عامل این مشکل است و تا زمانی که مردم بخواهند برای یک سرماخوردگی ساده بطور مثال به متخصص مراجعه کنند عملا  کاری برای تغییر وضعیت سیستم نوبت دهی نمیشود انجام داد چراکه این مشکل یک بحث فرهنگی است و تنها با اصلاح سیستم ارجاع از طریق پزشک عمومی قابل حل خاهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مورد وضعیت پزشک قانونی یادآور شد: متاسفانه با وجود پیگیریهای زیادی که از طرف دانشگاه و همین طور دادستانی انجام شده این مسئله همچنان به دلیل عدم استقبال پزشکان وجود دارد چراکه با توجه به شرایط شهرستان هایی مثل گناباد پزشکان بومی رقبتی برای پذیرش این مسئولیت ندارند و ما ناچاریم برای پزشک قانونی به دنبال جذب پزشک غیر بومی باشیم.

وی تصریح کرد: در هر بخشی وجود مشکلات غیر قابل انکار است اما پزشکان ما تمام سعی شان را برای جلب رضایت مردم انجام میدهند و این در حالیست که با توجه به مشکلات بودجه و بیمه ها کارانه پزشکان متخصص بیش از ۱۰ ماه تاخیر دارد و پرداخت نشده بطوریکه در روزهای اخیر با پیگیریهای زیادی که انجام شد کارانه پزشکان تا پایان سال ۹۵ تسویه شده و امیدوارم دانشگاه بتواند در چند روز پیش رو کارانه دو ماه اول ۹۶ را نیزپرداخت کند.

رئیس دانشگاه از راه اندازی دی کلینیک بخش خصوصی در مکان بیمارستان بیدخت خبر داد و گفت، کارهای اولیه برای تاسیس دی کلینیک در بیدخت انجام شده ضمن آنکه بزودی کلینیک ویژه دانشگاه که در حال حاضر در ساختمان جهاد دانشگاهی و کلینیک میدان غدیر مستقر است به بیمارستان ۲۲بهمن منتقل خواهد شد تا ضمن ارائه خدمت بهتر به مردم رونق آن منطقه از شهر نیز حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.