همدان – محمد کاروند از کمک به ۱۲۰ بیمار صعب‌العلاج در همدان خبر داد و افزود: در طول سال به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر غیر از بیماران صعب‌العلاج کمک شده است.

کمک به ۱۲۰ بیمار صعب‌العلاج از محل موقوفات در همدان

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان به اعزام اکیپ پزشکان به روستاها از محل موقوفات در طول سال، گفت: امسال به صورت ویژه به بیماران پروانه‌ای که یکی از بیماران صعب‌العلاج به شمار می‌آیند، کمک شد.

وی با اشاره اینکه در استان همدان ۳۳ بیمار پروانه‌ای شناخته شده که نیاز است به صورت ویژه خیرین برای کمک به این بیماران ورود کنند چرا که مابه آنها از محل موقوفه بسیار کم کمک کرده‌ایم، افزود:‌ به تمام بیماران پروانه‌ای که شناسایی کرده‌ایم یک تا ۱.۵ میلیون تومان کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه جرقه کمک از خبرگزاری فارس بود که ما از طریق این رسانه باخبر شدیم تعدادی از بیماران پروانه‌ای به دلیل مشکلات مالی زخم خود را با روزنامه پانسمان می‌کنند و این بسیار دردناک بود، گفت: ۱۲ نفر از بیماران پروانه‌ای در تویسرکان را به دلیل اینکه موقوفه‌ای برای کمک به این بیماران در آنجا نداشتیم به مشهد مقدس اعزام کردیم.

کاروند با بیان اینکه ۱۰ روز پیش در بین قریب به ۳۰ بیمار پروانه‌ای سبد کالا هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان توزیع شد، افزود: یک بار هم به صدا و سیما رفته و از مشکلات بیماران پروانه‌ای سخن گفتیم و این باعث شد، شاهد وقف منزلی توسط فردی به بیماران پروانه‌ای باشیم.

وی با اهمیت به ترویج فرهنگ وقف، گفت: امسال نیز کمک‌های موردی را قطعاً به بیماران پروانه‌ای خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید به اینکه کمک کنیم وقف‌های جدید برای کمک به بیماران پروانه‌ای صورت گیرد چراکه اکثر آنها از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند، افزود: سال آینده می‌توانیم به این بیماران کمک هزینه تحصیلی نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین پرداختی یعنی ۹۵ درصد پرداختی طی دو ماه اخیر برای بیماران سرطانی بوده است، خاطرنشان کرد: ابتدای سال آینده به بیماران کلیوی در ملایر هر کدام به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان کمک خواهیم کرد.

کاروند با اشاره به اجرای طرح غربالگری در ۳۲ روستا طی سال آینده که نیاز به هماهنگی و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی است، افزود: توزیع سبد کالا بین نیازمندان بستگی به موقوفاتی در این زمینه در هر شهرستان دارد.

وی از از توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ سبد کالا بین نیازمندان طی امسال خبر داد و گفت:  ۱۵ روز پیش ۵۰۰ سبد کالا در کبودراهنگ و در ملایر نیز تعدادی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای نیت کمک تحصیلی به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب و تهیه لوازم تحصیل برای آنها به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان طی امسال، بیان کرد: امسال قریب به ۹۰ وقف جدید در استان همدان صورت گرفته و نوع نیت‌ها خوشبختانه به روز شده است.

وی به وقف جدید در راستای کمک به بیماران پروانه‌ای و استکبارستیزی که در کشور برای نخستین بار صورت گرفت، اشاره کرد و افزود: نوع نگاه مردم به وقف تغییر پیدا کرده و خوشبختانه آنها به نتیجه رسیده‌اند که وقف تنها در حوزه روضه‌خوانی و مسجد نباید صورت گیرد.

کاروند با اشاره به اینکه مرحوم حاج علی خوش لفظ منزل خود را برای کمک به ازدواج جوانان وقف کرده است، گفت:‌ بیشترین وقف مربوط به شهرستان نهاوند بوده است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قبلاً جشنواره وقف و رسانه برگزار می‌شد اما در حال حاضر متوقف شده چرا دیگر مدنظر قرار نمی‌گیرد؟ افزود:‌ آمادگی برگزاری این طرح را داریم اگر ایده‌های خوبی از سوی خانه مطبوعات معرفی شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان نیز از دو مورد وقف قرآنی طی امسال در استان خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.